Bukefalos 28 år!

Val av gym

Caramba

Trådstartare
Inget nyårslöfte men hälsan ska man väl vara mån om.
Sitter och surfar runt och kollar på olika gym.
Vad fick er att börja träna där ni tränar nu?
Var tränar ni?
Vad tränar ni?
Kan det vara smart med att ha personlig tränare i början för att komma igång och att lära sig rätt och att man verkligen kommer iväg till gymmet. Personlig tränare är ju dyrt.
 
Sv: Val av gym

Olika gym ser ju lite olika ut och instruktörerna kan var bar på olika saker.

De flesta gym erbjuder gratis provträning. Utnyttja det och se om du verkar trivas på gymmet du testar.
 
Sv: Val av gym

Har gym på jobbet och tränar gratis
styrketränar mest och simmar en gång/vecka men går ibland på olika pass ex spinning eller core. Ser träningen som ett komplement till löpträningen och för att hålla min rygg i schakt.

Har sett till att få introduktion till maskinerna så jag vet hur jag ska använda dem.

Känner mig själv alldeles för väl och om jag inte har ett gym endera där jag jobbar eller precis där jag bor så skulle jag inte komma iväg och träna.
 
Sv: Val av gym

Om du väljer en personlig tränare så se till att välja en seriös med utbildning. Tänk på att personlig tränare inte är nån skyddad titel utan att vem som helst kan kalla sig detta och tyvärr är inte alltid en stor kedja en garanti för att personerna har nån gedigen utbildning. Läste en artikel om detta och det verkar vara lite si och så med det.

Jag tränar ibland så jag kan inte riktigt rekommendera ett gym eller kedja men min dotter som bor i Göteborg tränar på Friskis och är nöjd med utbudet och gymmen på anläggningarna. Hon tycker det är viktigt att det finns många olika typer av pass att välja eftersom det lätt blir lite tråkigt och segt att hålla på med samma saker. Friskis håller dessutom ett bra pris. Men det är ju så individuellt fundera på vad som är viktigt för dig.
 
Sv: Val av gym

Här tränar jag:
x-force1.jpg

fria-vikter.jpg

MDF_1575.jpg

1526297_706783899352350_1759512493_n.jpg


Sveriges största gym, x-force negativ träning + fria vikter, gruppträning med enormt utbud, personligt utformat träningsprogram, egen instruktör, spa (värmeyoga en gång i veckan i spaavdelningen) och restaurang, shop och relax. Snyggt, fräscht, engagerat och ett enormt utbud av allt (typ 80+ cyklar i wheelingrummet bara då...) och det utan trängsel. Alla tränare är utbildade gyminstruktörer som minst. Vi har många 'kändisar' som tränar här, både sportprofiler och andra, tex skådespelare som behöver biffa till sig. :D

Jag började träna där för att jag kände att jag höll på att gå sönder i jobbet, jag behövde träna rygg och bål. Valde detta gymmet eftersom det är så vansinnigt fräscht och har sånt utbud. Just nu ligger min träning lite nere pga sjukdom, men normal ska jag träna styrka minst en gång i veckan, med cardio som uppvärmning, och två gruppträningspass, alltså tre tillfällen i veckan. Då mår jag som bäst. Jag betalar nu 349:-/månaden, hade ett lägre pris tidigare men har lagt till p-kort nu.
 
Sv: Val av gym

Gymmet jag tränar på heter Lifeclub, modernt fräscht välutbildad personal och en superbra stämning. Gymmet har ca 1000 medlemmar (orten jag bor på har ca 13000 invånare)
Jag började träna för att min kropp och knopp va nere på botten efter många års sjukdom/skador. Att gå emot mina läkares råd är det absolut bästa jag har gjort!!
Jag har tränat sedan Juli förra året, styrketränar med fria vikter och maskiner 3dagar i veckan. I höstas blev det spinning 1dag i veckan också men det krockade med annat så det får ligga på is lite grann.
Nu i vår ska jag kombinera styrketräningen med löpning, men det fick en skitstart eftersom jag gick ut alldeles för hårt och överansträngde fotleden direkt:meh: (Jag har en riktigt bra kondis och styrka men ledbanden var visst inte vana vid belastningen märkte jag dagen efter 2passet;))

Jag tog hjälp av en Pt direkt, i början 1gång i veckan och nu har vi dragit ut på det så vi kör var 3:e vecka istället. Helt kalas att ha någon med sej som visar allt och som sätter upp program som passar dina förutsättningar.
Man får ju i regel snabbare resultat när man har en Pt också. Visst är det dyrt (600:-/tillfälle) men jag ser det som en investering i de viktigaste man har, nämligen sej själv!
 
Sv: Val av gym

Vad fick er att börja träna där ni tränar nu?
Öppettiderna och utbytet av fria vikter. Gymmet jag är på nu är öppet 06-23 varje dag i veckan, året om. Förra gymmet stängde så fort det luktade röda dagar och klämdagar... Rimmar illa att stänga när alla är ledig och kan träna.

Var tränar ni?
På ett mindre lokalt gym.

Vad tränar ni?
Är löpare men styrketränar för att kroppen ska hålla och orka för det.
 
Sv: Val av gym

Jag tränar inte på gym (så jag kanske inte skulle svara ;) ), men OM jag skulle börja så hade jag valt Friskis & Svettis här på orten. De har ett hyfsat utbud av aktiviteter, verkar det som, och dessutom låga priser. Kostar ca 1700 kr för ett år om man väljer en sak. Och det är nog billigt, tror jag? Dessutom får vi friskvårdsbidrag från jobbet på 75% av kostnaden, upp till 1200 kr/år. Så jag har väl lite lösa funderingar på att börja träna yoga eller "jympa soft" där, men vi får se...
 
Sv: Val av gym

Tränar på Friskis då de har ett stort utbud av olika pass och hyffsat gym som behöver byggas ut, poppis ställe
Bra med parkeringar utanför och nära jobbet 5 min med bil
 
Sv: Val av gym

Hur hade du tänkt att lägga träningen? Före jobbet? Efter jobbet? Helger? På lunchen?

Öppettider är viktigt för mig, jag har antingen tränat innan jobbet (när jag jobbat på kontor) och då måste de öppna vid 6-tiden för att jag ska hinna. Just nu har vi bara dygnetruntöppna gym (tre st) i den hålan jag bor, och det är skitbra.

Fräscht, vettiga maskiner som inte är uråldriga är viktigt för mig. Bra personal med kompetens (gärna massör och sjukgymnast tillgängligt) är tvunget. Och bra omklädningsrum.

Är dock inte priskänslig då jobbet betalar träningen.
 
Sv: Val av gym

För mig är det viktigt att ha gymmet nära där jag befinner mig om det ska bli tränat. Det är inte så att jag inte tränar annars, men jag väljer då annan träningsform (ex löpning). Om gymmet har pass ska de ligga rätt tidsmässigt (helst i anslutning till arbetstiderna) och vara något jag vill träna. Jag gillar heller inte trängsel så det får gärna vara glesbefolkat i gymmet och lagom många som kör pass (ibland på vissa gym måste man boka två veckor i förväg för att få plats, det klarar inte jag).

Gym 1, ligger i huset bredvid där jag jobbar. Har fått kort av min arbetsgivare. Där har de jättebra lunchpass och ett stort gym. De har pass på kvällen också, men jag brukar inte gå på dessa.

Gym 2 ligger snett över gatan från där jag bor. Det tar 60 s dörr till dörr. De har inga pass men fräscha lokaler, bra öppettider och inte så farligt mycket folk.

Tycker absolut att det kan vara bra att börja med PT så att man får hjälp med upplägget och att känna sig hemmastadd i gymmet :)
 
Sv: Val av gym

Vad fick er att börja träna där ni tränar nu?
Mina träningskompisar körde där, så jag hängde på dem.
Var tränar ni?
På Friskis & Svettis Kungälv.
Vad tränar ni?
Endast styrketräning, förmiddagar 5dgr/v.

Det är billigt (2900/år), är ett stoooooort luftigt gym med mycket fria vikter, många maskiner om man gillar sånt, och superfräscht. Stället är helt nybyggt, fyller ett år i mars. 2st sessioner med instruktör ingår/år men jag har aldrig provat det.
De har även en hel uppsjö av pass om man är intresserad a det, från dans och gympa till spinning och indoor walking.

Då jag tränar dagtid är det mest jag och ett härligt gäng pensionärer där. Passar mig perfekt!
 
Sv: Val av gym

Friskis, mycket tack vare priset och utbudet och att det är så folkligt, jag gillar det. SATS är närmast men alldeles för dyra och jag gillar inte att man mer eller mindre måste binda upp sig för ett helt år.
 
Sv: Val av gym

Vad fick er att börja träna där ni tränar nu?

Har kompisar som tränar på samma ställe, så jag gick helt enkelt på deras rekommendation. Sen är priset jäkligt bra också, jag betalar 180 kr per månad för både gym och gruppträning (studentpris) på två fräscha anläggningar där den ena är på väg till skolan och den andra fem minuter med cykel från där jag bor.

Var tränar ni?

Friskis och Svettis i Örebro.

Vad tränar ni?

Främst skivstång och spin i alla möjliga varianter.
 
Sv: Val av gym

JÖSSES! :eek:
Plötsligt känns det gym som jag ansett vara enormt (jag får svindel av att vara där p.g.a takhöjden...) ganska litet.

Vad fick er att börja träna där ni tränar nu?köpcentrum så man kan kombinera med annat.
Pojkvännen fick idén att provträna på gymmet vid Gränby Centrum eftersom det är nära och bra + att det ligger i stans största
Nu har vi alldeles strax tränat ett år - och trivs superbra!

Var tränar ni?
Kraftkällan, Uppsala. Jag har rabatterat (pensionärsrabatt! :D ) kort så jag betalar 345:- för att träna när jag vill på alla tre anläggningarna - Gränby Centrum, Tornet (inte större än en lägenhet, men tillräckligt för "basics" + att det ligger vägg i vägg med lägenheten där passhunden bor) och det alldeles för stora Boländerna (som nu ju känns litet efter Honungs beskrivning, även om det kanske är ungefär lika)

Vad tränar ni?
Styrka samt. Zumba, Bodybalance - och när kroppen tillåter även CxWorx.
Jag älskade Afroaerobics, men nu har de bytt till tisdagar (+ annan instruktör) så jag kan inte! :mad:
Dessutom har de rört om i schemat så allt jag gått på under hösten har bytt dagar till dagar som jag inte kan - eller flyttats till Boländerna, dit jag egentligen inte vill åka i onödan :p

Kan det vara smart med att ha personlig tränare i början för att komma igång och att lära sig rätt och att man verkligen kommer iväg till gymmet. Personlig tränare är ju dyrt.
Ja.
På mitt gym fick man en genomgång när man blev medlem, och hjälp av PT att sätta ihop ett program. För 250:- får man hjälp att sätta ihop ett nytt om man vill.
 
Senast ändrad:
Sv: Val av gym

Vad fick er att börja träna där ni tränar nu?
Priset och att det vara nära hemmet. Jag bor centralt så i slutändan var det priset som fick avgöra.

Var tränar ni?
www.fysiken.nu
På anläggningen på Kaserntorget.

Vad tränar ni?
Styrketräning främst, men jag kan även köra ett yogapass ibland.

Kan det vara smart med att ha personlig tränare i början för att komma igång och att lära sig rätt och att man verkligen kommer iväg till gymmet. Personlig tränare är ju dyrt.
Att skaffa en personlig tränare är bland det bästa jag gjort i mitt liv. Det är värt varenda krona. Jag tränar på ett helt annat sätt. Grejen är att jag ser människor som tränar nästan varje dag och som har en planerad träning, men som ändå inte får samma resultat som oss som tränar med en personlig tränare. Man tränar rätt och eftersom man tränar rätt så tränar man effektivt. Och då slipper man träna så ofta. :)

Jag rekommenderar PT till alla som vill träna. Det gör så extremt mycket för ens självförtroende i gymmet också. När man vet exakt hur man ska göra och vad man ska göra och har ett program så är det en helt annan femma att gå till gymmet än det var innan.
 
Sv: Val av gym

Friskis. De har en ny anläggning här med ett stort gym. Gillar att man inte behöver boka plats till passen heller, har redan fyra riddagar uppbokade i veckan +ett skidpass så gymmet måste klämmas in däremellan och då funkar det inte för mig att boka flera veckor i förväg.

Priset är också bra och som nämnts tidigare, den folkliga känslan. På friskis vågar även jag mig in på gymmet och inte bara klasserna då det finns alla typer av människor där.

Har genom skidträningen fått ett träningsschema med styrkeövningar samt två genomgångar på gymmet -perfekt för mig, tidigare har jag känt mig väldigt bortkommen i ett gym :)
 
Sv: Val av gym

Jag tränar på Fitness 24 Seven. Började träna där när jag flyttade till Skåne.
Vi har dessutom gym på jobbet så tränar där också lite då och då.
På jobbet kör jag främst crosstrainer och med fria vikter. Får jag med en kollega ut så kan vi köra lite box också.
På vanliga gymmet kör jag crosstrainer, maskiner, fria vikter samt klasser (Power Yoga, Indoor Walking, Box, Fighter Fitness, BodyCombat, BodyPump, BodyAttack, CXWork och dessutom ska jag nu i veckan prova på Sh'Bam och Zumba Fitness.).

Jag och en klasskompis slog oss ihop och valde den kedjan eftersom det låg en anläggning precis bredvid Juridicum och vi därmed kunde träna på håltimmar. Övriga anledningar:
-öppet dygnet runt
-flera anläggningar att välja på, i mitt fall framförallt i Malmö och Lund
-många klasser att välja på
-vettigt pris

Kriminalvården betalar en del av min träningskostnad så 2013 betalade jag ca 1 500 kronor för hela året.

Har du ingen riktigt kunnig kompis som kan visa dig i början så skulle jag försökt ta hjälp av en PT ett par gånger. Det är viktigt att träna rätt för annars kan det göra mer skada än nytta.
 
Sv: Val av gym

Vad fick er att börja träna där ni tränar nu?
Tja, jag började på mitt gym för att resten av min familj också tränar där, och när jag började saknade jag körkort och kunde alltid få skjuts av någon annan som skulle dit.
Jag har stannat i många år pga. det överkomliga priset, det stora utbudet av olika pass eftersom jag vill ha mångsidig träning och inte bara nöta samma sak, och det nybyggda, superfräscha gymmet med mååååånga löpband (som jag oftast nöter på).
Jag är supernöjd, och skulle jag av någon anledning byta gym så skulle jag leta efter något som liknar det jag tränar på nu, dvs. billigt, fräscht och stort utbud.

Var tränar ni?
Friskis, ett av de störta i Sverige, så utbudet är jättestort, och engagemanget bland de anställda lika så.

Vad tränar ni?
Som sagt, jag vill träna mångsidigt, så jag kör regelbundet yoga, gruppass, styrketräning och löpning. Mycket för pengarna!
 

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 470
Senast: zarmino
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
25 482
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 822
Senast: Pilot
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 815
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp