Bukefalos 28 år!

Val av ridponnyhingst

Ninnie

Trådstartare
Behöver hjälp med val av ridponnyhingst till följande sto:

Maxad C , tysk ridponny och är visad och godkänd i Sverige. Ädel och elegant med bra steg. E. xx hingst. Fux.
Bra temperament, framåt och vaken.

Har funderat på Geld MW

Fler förslag mottages tacksamt :)
 
Sv: Val av ridponnyhingst

Jag funderar på ridponnyhingst också i år:)

Är du ute efter en häst med mycket massa eftersom du gillar Geld? Han är snygg men ganska grov tycker jag.

Här är några andra förslag

Leunsveld lord är en hingst med meriter både vad gäller avkommor och egna tävlingar. Han ska licensieras senare i vår om jag förstått saken rätt, men jag tror att det finns info om honom redan nu på nätet.

Boccacio arden tycker jag är väldigt snygg och han verkar ju lämna vackra avkommor. Kanske lite matt i gångarterna, men tävlas ju med framgång i dresyr. Fantastiskt möderne! Stor - funkar det för ditt sto?

Metal(kommer inte ihåg vad han heter mer) . Elegant men ändå rejäl. Klar kandidat till mitt sto.

Vermont om det skulle fungera med fryst för det ska tydligen finnas sådant. Men då ska man nog vara säker på fryst med stoet. Superhingst, vad mer kan man säga!

Speycksbosch dancer - gillar verkligen hans typ och han verkar ge fina trevliga allroundavkommor. Men jag tror att han bara ska vara i avel under väldigt kort period i år.

Om man går utomlands så gillar jag champion de Lux och fs dont worry(han har ock mycket massa men verkar förvärva sig stort. Finns det stort bakom dit sto?)

Tja, det här var väl mest för att ge dig lite uppslag :)
 
Sv: Val av ridponnyhingst

Jag instämmer ang. Don't Worry och Champion De Lux, underbara hingstar!

Vermont avkommorna jag träffat är också väldigt fina! Men Jag har fått för mig att dom är ganska små?
 
Sv: Val av ridponnyhingst

Jag har en superfin avkomma e. Gasque RP 165 och kommer att betäcka mitt sto med honom igen till våren. Mitt sto är hoppstammat och jag avlar främst för hoppning, men fölet rör sig även fantastiskt och belönades med 888989 på fölvisningen!
 
Sv: Val av ridponnyhingst

Tack för förslag :)

Jag tror nog jag vill ha en hingst med lite mer massa eftersom stoet i sig är väldigt ädelt, mycket fullblodslik med litet smäckert huvud.

Hennes pappa är engelskt fullblod och stor, funderar på risken att storleken slår igenom om man väljer en större hingst...
 
Sv: Val av ridponnyhingst

Vill man ha en rejälare avkomma så brukar FS Don't Worrys avkommor vara det. Men han är ganska stor D-ponny.
I och med att du har fullblod så nära så kan jag tänka mig att det bli svårt att få rätt storlek på avkomman?
 

Liknande trådar

Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 259
Avel Hej! Har en maxad b-ponny som jag funderar på att betäcka nästa år och skulle vilja att avkomman blir stor C eller allra helst D-ponny...
Svar
18
· Visningar
2 490
Senast: pews1972
·
Avel Vi har ett sto imp Polen, reggad som svensk ridponny. Stoet är maxad D, bra klipp i henne i all ridning och hoppning,bra kapacitet i...
Svar
1
· Visningar
914
Senast: cirkus
·
Avel Hej allihopa! Tänkte om det var någon mer än jag som ska betäcka med ponnyhingstar nästar år och som tycker att det kan va ganske...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
9 136
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp