Lilla

Trådstartare
Valet närmar sig. Alla partier har sina för och nackdelar.
Kan ni kunniga komma med sakliga åsikter om partier. För -och nackdelar.
Har varit frustrerad sen förra valet men vet inte vad som ska till för att det ska bli bättre.
 
Valet närmar sig. Alla partier har sina för och nackdelar.
Kan ni kunniga komma med sakliga åsikter om partier. För -och nackdelar.
Har varit frustrerad sen förra valet men vet inte vad som ska till för att det ska bli bättre.
Vad svarar man på det?

Partier är grundade på värderingar och ideologier. Vad som är "bäst" beror ju helt på ens egna livssyn och värderingar.
 
Vad svarar man på det?

Partier är grundade på värderingar och ideologier. Vad som är "bäst" beror ju helt på ens egna livssyn och värderingar.
Jag skrev inte och frågade efter vem som var bäst utan om åsikter.
Om det är något särskilt man själv har hört eller reagerat på.
En vid tråd alltså.
 
Det spelar ingen större roll vilka du röstar på för vad de lovar och påstår är inte vad som sedan kommer hända oavsett. Enda skillnaden är vilken grupp man under valrörelsen attribuerar problemen till. Sarkasm såklart men ändå med en viss andel sanning.
 
Det spelar ingen större roll vilka du röstar på för vad de lovar och påstår är inte vad som sedan kommer hända oavsett. Enda skillnaden är vilken grupp man under valrörelsen attribuerar problemen till. Sarkasm såklart men ändå med en viss andel sanning.

De flesta partier gör exakt vad de utlovat om de får makten att göra det. Eftersom vi har minoritetsregeringar så har de ju inte makt att köra reformer utan att kompromissa hårt med andra.

Då undantar jag de populistiska partier som på förhand vet att många av deras förslag är ren rappakalja och aldrig kan genomföras, men som lägger förslagen för att det är folkligt populärt.

Jag tycker det har varit extremt tydligt i politiken vilka som suttit vid makten de senaste 20 åren.
 
Valet närmar sig. Alla partier har sina för och nackdelar.
Kan ni kunniga komma med sakliga åsikter om partier. För -och nackdelar.
Har varit frustrerad sen förra valet men vet inte vad som ska till för att det ska bli bättre.

Mitt bästa råd är att försöka se helt bortom dig själv och sedan istället begrunda hur du vill att samhället utvecklas.

Det mest trista är att gå efter egen plånbok.
 
De flesta partier gör exakt vad de utlovat om de får makten att göra det. Eftersom vi har minoritetsregeringar så har de ju inte makt att köra reformer utan att kompromissa hårt med andra.

Då undantar jag de populistiska partier som på förhand vet att många av deras förslag är ren rappakalja och aldrig kan genomföras, men som lägger förslagen för att det är folkligt populärt.

Jag tycker det har varit extremt tydligt i politiken vilka som suttit vid makten de senaste 20 åren.
Du tycker att MP har varit bra på att få genom sina vallöften? Eller är det så bekvämt att man som litet parti på så sätt kan lova vad som helst eftersom man aldrig kommer få möjlighet att genomföra?
 
Mitt bästa råd är att försöka se helt bortom dig själv och sedan istället begrunda hur du vill att samhället utvecklas.

Det mest trista är att gå efter egen plånbok.
Det har jag aldrig gjort och kommer aldrig göra.
Men jag far illa av all frustruation som varit sen förra valet. Frustruation som går ut över folkgrupper osv.
 
Ett samhälle där vi hjälper alla att bidra och att försörja sig själva. Ett samhälle där varje procent egenförsörjning ska vara lönsam för individen. Ett samhälle där de som trots massiva insatser inte klarar att försörja sig får en dräglig levnadsnivå.

Ett samhälle som tar vara på möjligheter och undanröjer hinder. Ett samhälle där varje individ ges stor frihet att forma sina liv.
 
Vari ligger frustrationen? Att det går bra för Sverige och vi har råd att upprätthålla en av världens bästa välfärdssystem?

Eller någon annan utveckling?
Jag upplever att folk är missnöjda. Man tar sig rätten att skriva vad som helst om vår stadsminister. Han verkar också vara ansvarig för allt dåligt som sker. Inläggen om hur mycket bättre flyktingar har det än våra pensionärer och svaga i samhället.
Jag hör till dom lyckligt lottade (än sålänge) friska medelklassarna som inte påverkas så mycket personligen. Men jag vill ändå göra rätt.
 
Jag upplever att folk är missnöjda. Man tar sig rätten att skriva vad som helst om vår stadsminister. Han verkar också vara ansvarig för allt dåligt som sker. Inläggen om hur mycket bättre flyktingar har det än våra pensionärer och svaga i samhället.
Jag hör till dom lyckligt lottade (än sålänge) friska medelklassarna som inte påverkas så mycket personligen. Men jag vill ändå göra rätt.

Ställa utsatta grupper mot varandra = pissig populism.
 
Jag upplever att folk är missnöjda. Man tar sig rätten att skriva vad som helst om vår stadsminister. Han verkar också vara ansvarig för allt dåligt som sker. Inläggen om hur mycket bättre flyktingar har det än våra pensionärer och svaga i samhället.
Jag hör till dom lyckligt lottade (än sålänge) friska medelklassarna som inte påverkas så mycket personligen. Men jag vill ändå göra rätt.

Fast det har folk gjort i alla tider, skrivit negativa saker om sittande statsminister.
 
Det är möjligt men jag tycker att det är hemskt.

Men vad tycker du är hemskt, personerna som höjer rösten på ett otrevligt sätt, eller själva statsministern och politiken han för? Du framstår som lite luddig här, åtminstone för mig. Sedan kommer en demokrati aldrig komma ifrån att det finns missnöjda röster, för även om en majoritet vunnit så finns minoriteten som förlorade. Det måste få vara så. Sedan är väl dagens populism vidrigare än vanligt.
 
Men vad tycker du är hemskt, personerna som höjer rösten på ett otrevligt sätt, eller själva statsministern och politiken han för? Du framstår som lite luddig här, åtminstone för mig. Sedan kommer en demokrati aldrig komma ifrån att det finns missnöjda röster, för även om en majoritet vunnit så finns minoriteten som förlorade. Det måste få vara så. Sedan är väl dagens populism vidrigare än vanligt.
Det jag tycker är hemskt är att folk tar sig rätt att personangripa och göra narr av honom.
Jag vet inte hur jag kan uppfattas som luddig?
Osäker på vad jag ska rösta på är jag dock.
 

Liknande trådar

Hemmet Finns intresse av en sån tråd? Vi kanske kan ge varandra tips, idéer och pepp? Jag har fått tips om ett hus som jag ska titta på om 2...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
5 275
Ridning Hejsan! Har en hopphäst som jag inte passar alls i hoppningen med. Hon blir osäker och jag med. Jag tycker bara det är otäckt.. så...
Svar
13
· Visningar
1 281
  • Artikel
Dagbok Trötthet. Panikångest i parti och minut som inget hjälper mot. Alltid brist på pengar. Ingen framtidstro för inget kommer någonsin att...
Svar
15
· Visningar
1 173
Senast: bettysmatte
·
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
11
· Visningar
550
Senast: Palermo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp