Våld i nära relationer (utbruten från Bryta upp med sambo)

Angel

Trådstartare
Det räcker med att du skriver "gärna", det i sig trivialiserar risken.
Rent statistik vore det intressant att få siffror på hur många män som aldrig har visat fysiska våldstendenser alls som slår ihjäl sin partner vid ett uppbrott? Hur stor är risken rent statistiskt som jag tydligen trivialiserar?
Och hur stor är risken att bli uppsökt och attackerad efteråt istället om man gör på annat sätt?

Men jag kan ändra det till ”ta med en vän, gärna flera” om det låter bättre?
 
Senast ändrad:
Beskriv gärna på vilket sätt hur ”ta gärna med en vän” är livsfarligt?
Men snälla, vad är viktigast i det här läget? Att avslutet blir korrekt (enligt dina parametrar) eller att TS kommer ur det förhållandet med livet och hälsan i behåll?

Och förresten, här ser du vad som kan hända när kvinnor försöker lämna förhållanden:
https://www.expressen.se/nyheter/olivia-6-hittades-dod-i-vaska-pa-havets-botten/

Den publicerades för mindre än två timmar sedan.
 
Rent statistik vore det intressant att få siffror på hur många män som aldrig har visat fysiska våldstendenser alls som slår ihjäl sin partner vid ett uppbrott? Hur stor är risken rent statistiskt som jag tydligen trivialiserar?
Och hur stor är risken att bli uppsökt och attackerad efteråt istället om man gör på annat sätt?

Men jag kan ändra det till ”ta med en vän, gärna flera” om det låter bättre?

Återigen, du trivialiserar risken på ett ganska vidrigt sätt. Jag tänker inte leta reda på statistik åt dig men det finns ett flertal reportage i flera olika tidningar som är väl underbyggda angående de senaste årens våld mot kvinnor.

Edit:

https://nck.uu.se/kunskapsbanken/amnesguider/vald-i-nara-relationer/dodligt-vald/

https://www.bra.se/statistik/statistik-utifran-brottstyper/mord-och-drap.html

https://dodadekvinnor.story.aftonbladet.se/
 
Rent statistik vore det intressant att få siffror på hur många män som aldrig har visat fysiska våldstendenser alls som slår ihjäl sin partner vid ett uppbrott? Hur stor är risken rent statistiskt som jag tydligen trivialiserar?
Och hur stor är risken att bli uppsökt och attackerad efteråt istället om man gör på annat sätt?

Men jag kan ändra det till ”ta med en vän, gärna flera” om det låter bättre?
Det här är inte en lämplig tråd att ge dig utbildning i mäns våld mot kvinnor. Låt tråden vara den källa till stöd som Ts behöver.
 
Rent statistik vore det intressant att få siffror på hur många män som aldrig har visat fysiska våldstendenser alls som slår ihjäl sin partner vid ett uppbrott? Hur stor är risken rent statistiskt som jag tydligen trivialiserar?

Men jag kan ändra det till ”ta med en vän, gärna flera” om det låter bättre?
Spelar det verkligen någon roll hur många det handlar om? Att det händer säger väl allt.

Som tjejen några kvarter från där jag bor. En jättegullig tjej med en förkärlek till katter. Hon ville lämna sin pojkvän.

Det slutade upp med att man hittade henne styckad, ihoprullad i delar i en matta ute vid gatans sopcontainer i ett finare område. En matta som, innan man insett faktum, bland annat min äkta hälft var tvungen att kliva över på väg till jobbet den morgonen.

Killen i sin tur hade ändå vett att ta livet av sig själv oxå men ställde sig framför tåget. Gissa hur många liv han förstörde den morgonen?

Allt från tjejen och hennes familj, han själv, till den stackars mannen som försökte flytta mattan ur vägen och bokstavligen fick en kvinnoarm i näven, tågföraren. För att inte tala om blåljusen som fick städa upp skiten på inte mindre än tre olika platser..
 
Rent statistik vore det intressant att få siffror på hur många män som aldrig har visat fysiska våldstendenser alls som slår ihjäl sin partner vid ett uppbrott? Hur stor är risken rent statistiskt som jag tydligen trivialiserar?
Och hur stor är risken att bli uppsökt och attackerad efteråt istället om man gör på annat sätt?

Men jag kan ändra det till ”ta med en vän, gärna flera” om det låter bättre?

Men sluta nu. Du vill ha statistik över ihjälslagna kvinnor i en tråd ts har skapat för att få stöd i ett uppbrott. Sluta. Nu.
 
Rent statistik vore det intressant att få siffror på hur många män som aldrig har visat fysiska våldstendenser alls som slår ihjäl sin partner vid ett uppbrott? Hur stor är risken rent statistiskt som jag tydligen trivialiserar?
Och hur stor är risken att bli uppsökt och attackerad efteråt istället om man gör på annat sätt?

Men jag kan ändra det till ”ta med en vän, gärna flera” om det låter bättre?
Vad spelar det för roll om det är 10 eller 25 % risk? Risken finns därför ska möjligheten minskas så mycket det bara går.
 
Allt från tjejen och hennes familj, han själv, till den stackars mannen som försökte flytta mattan ur vägen och bokstavligen fick en kvinnoarm i näven, tågföraren. För att inte tala om blåljusen som fick städa upp skiten på inte mindre än tre olika platser..
Sällan har jag väl sett ordet skit mer malplacerat än i denna mening, och just i denna tråd. Jag blev extremt illa berörd och har rapporterat till moderator.
 
Vad spelar det för roll om det är 10 eller 25 % risk? Risken finns därför ska möjligheten minskas så mycket det bara går.
Jag tycker att det spelar stor roll om det är 0,1% risk eller 25%. Med det senare så borde brev eller att bara gå fly och gå under jorden vara normen och en allmän rekommendation för alla uppbrott där kvinnor lämnar en man och skulle förklara den extrema risk som andra verkar se.
 
Senast ändrad:
Men snälla...
Jag tycker att det spelar stor roll om det är 0,1% risk eller 25%. Med det senare så borde brev eller att bara gå fly och gå under jorden vara normen och en allmän rekommendation för alla uppbrott där kvinnor lämnar en man.

Jag tycker att det spelar stor roll om det är 0,1% risk eller 25%. Med det senare så borde brev eller att bara gå fly och gå under jorden vara normen och en allmän rekommendation för alla uppbrott där kvinnor lämnar en man.
Men seriöst....
Det spelar ingen som helst roll, eftersom man först i efterhand kan få in det i någon statistik.
Tror du på allvar att det går att förutse?
TS har försökt resonera, mannen vägrar inse.
Bara där finns en riskfaktor. Att då välja en någorlunda säker utväg är väl enbart klokt?
 
Men sluta nu. Du vill ha statistik över ihjälslagna kvinnor i en tråd ts har skapat för att få stöd i ett uppbrott. Sluta. Nu.
Visst men kallar ni folks åsikter för livsfarliga så hoppas jag det finns fog för det. Annars bör ni ju fokusera på hur ni själva diskuterar istället.

Jag tycker TS resonerar helt vettigt i sin egen situation.
 
Ja det är ju fritt upp till dig att irra dig på ett ordval å tala om för hela världen att du gör det. Men det skulle vara intressant att ta del av ditt mycket mer lämpliga ordval av detta?

Eftersom du reagerar så starkt måste jag svara, hade önskat slippa det, särskilt i den här tråden. Men ja, att skriva skiten om de spår som blir efter en död kvinna är oerhört osmakligt och respektlöst. Hade räckt skriva städa upp. Eftersom du ville ha råd.

Och vad då tala om för hela världen? Det här är väl ett diskussionsforum där man får reagera på det som skrivs.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 221
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
3 859
Senast: Mabuse
·
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 313
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp