Våld i nära relationer (utbruten från Bryta upp med sambo)

Tack för att du skrev ner det där. Det var väldigt intressant och givande! Man vet ju att rövslickeri från dessa finns men inte en tanke på att de beter sig lika mot polis, även om det vid närmare eftertanke är självklart.
Nu när jag tänker på det så var det konstigt att han (om han nu skulle ha varit oskyldig) bara frågade först varför tills han fick svaret att det var hans ex som anmält honom för detta. Sedan nämnde han inte det igen, utan pratade glatt om allt annat möjligt. Som för att få dem att glömma just anmälan och tänka på allt annat han säger, dvs ge ett annat intryck.
Det finns ju liksom en anledning till att de häktade brukar ifrågasätta allt och/eller fråga om vad som händer härnäst, det är ju en rätt stor händelse som kan förändra mycket. (Om jag minns rätt så hade han dock tidigare brott bakom sig, som droger.)
Läskigt.
 
Rent statistik vore det intressant att få siffror på hur många män som aldrig har visat fysiska våldstendenser alls som slår ihjäl sin partner vid ett uppbrott? Hur stor är risken rent statistiskt som jag tydligen trivialiserar?
Och hur stor är risken att bli uppsökt och attackerad efteråt istället om man gör på annat sätt?

Men jag kan ändra det till ”ta med en vän, gärna flera” om det låter bättre?
Hej,jag var gift ed min sons pappa. Vi bestämde att skiljas som vänner. För att sälja huset bäst tog vi en trädgårdsdag och hade rätt trevligt. Vi blev då bjudna till grannen. Väl där drack har för mycket och var nog i mycket sämre skick än vi trodde. Jag tog med mig hund och treåring för att fredligt gå hem eftersom han Blev gaggig. Inte arg. Sen kommer han hem och ber om förlåt. Äh gå och lägg dig bara sa jag. Sedan får han ett patologiskt rus och jag blir närapå mördad. Han döms. Efter flera år av galenskap. Tro mig när jag säger att han är den som är mest i chock över vad som hände.
Jag fattar inte ens hur du kan snacka om att lämna snyggt etc. Vem bryr sig?
 
Hej,jag var gift ed min sons pappa. Vi bestämde att skiljas som vänner. För att sälja huset bäst tog vi en trädgårdsdag och hade rätt trevligt. Vi blev då bjudna till grannen. Väl där drack har för mycket och var nog i mycket sämre skick än vi trodde. Jag tog med mig hund och treåring för att fredligt gå hem eftersom han Blev gaggig. Inte arg. Sen kommer han hem och ber om förlåt. Äh gå och lägg dig bara sa jag. Sedan får han ett patologiskt rus och jag blir närapå mördad. Han döms. Efter flera år av galenskap. Tro mig när jag säger att han är den som är mest i chock över vad som hände.
Jag fattar inte ens hur du kan snacka om att lämna snyggt etc. Vem bryr sig?
Precis som du beskriver det kan det hända utan förvarning.

Att haka upp sig på statistik och att diskutera hut stor den statistiska risken är, är oerhört farligt och förringande. Som om någon skulle kunna veta i förväg hur man själv eller andra kommer att reagera.

Liksom alla som självgott säger att de själva minsann aldrig skulle låta något gå så långt. Då har man inte förstått någonting.
 
Precis som du beskriver det kan det hända utan förvarning.

Att haka upp sig på statistik och att diskutera hut stor den statistiska risken är, är oerhört farligt och förringande. Som om någon skulle kunna veta i förväg hur man själv eller andra kommer att reagera.

Liksom alla som självgott säger att de själva minsann aldrig skulle låta något gå så långt. Då har man inte förstått någonting.
Precis så är det. Jag vet nu väldigt väl att göra mig illa och skrämma vårt barn med 4 poliser och hamna i media var det sista han ville. Tack Görel.
 
Mycket intressant pressträff om detta ämne idag:

Jag blir så arg på alla dessa våldsamma män och deras avskyvärda kvinnosyn. Jag är så tacksam att bo i ett land med en kvinnovänlig regering; som tar mäns våld mot kvinnor på allvar, som ser det som oacceptabelt och något som ska prioriteras. Som ger sig på problemet med ett helhetsgrepp och drar åt tumskruvarna på Varje Enskild Aspekt; straffrättsligt, förebyggande, stödjande, normutveckling, utbildning, forskning etc. Här lämnas inget åt slumpen och här ska det hållas i tills det blir en förändring. Erfarenhet, kompetens och jävlar anamma. Bravo.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 212
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
3 857
Senast: Mabuse
·
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 313
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Vi som letar hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp