Våldtäktsdömde polischefens nya liv – driver stall i Småland

Förre polischefen Göran Lindberg, alias ”Kapten klänning”, dömdes för grova sexbrott mot unga flickor och kvinnor. Idag driver han ett stall i Småland där han hyr ut stallplatser och det är fullt med barn och ungdomar i stallet.
 
Förre polischefen Göran Lindberg, alias ”Kapten klänning”, dömdes för grova sexbrott mot unga flickor och kvinnor. Idag driver han ett stall i Småland där han hyr ut stallplatser och det är fullt med barn och ungdomar i stallet.

Vansinnigt, fruktansvärt och helt obegripligt hur man dels kan ”stötta/betala pengar” till en sån vidrig människa och hur man som förälder kan lämna sina barn där :eek: :banghead::rage::yuck:
 
Jag tycker att det är helt absurt med föräldrar som känner till vad han gjort och ändå låter sina döttrar vara där. Det är så ansvarslöst föräldraskap att jag skulle önska att de blir anmälda till socialtjänsten.

Någon förälder argumenterade med att det var ordning och reda och bra priser, jag undrar om denne helt saknar förmåga att reflektera över varför?
 
Föräldrarna borde skämmas. En sådan människa som gav sig på flickor som var i beroendeställning av olika anledningar äcklar mig något så grymt. Jag har både sätt dokumentären och läst boken. Han utnyttjade dem och försökte ju faktiskt döda också för den delen. Nej föräldrarna borde tänka ett varv till.
 
Kruxet är ju att föräldrarna inte tror att han är skyldig.

Åh herregud... de borde bli av med vårdnaden! Fine om de litar på någon som inte är dömd men den här personen är ju faktiskt dömd och verkar anse att han inte begått något brott när han säger "Vilka är offer"?!

Jag tror ju som sagt på rättsväsendet, rättsstaten osv... men ibland ramlar man på människor som faktiskt får en att vilja ta till våld... med ett baseballträ.
 
'Jag är ju alltid med i stallet' läste jag i en tidning nu att en mamma sagt.

När hon Själv var ung var det värre för då var hon där själv, men idag var ingen själv i stallet..
Då är det ok eller vad?
Då kan det inte hända något??


Tänker på 'hästgården' där en tjej blev utsatt trots att mamman (som inte visste, då) var med i styrelsen och troligen rätt aktiv även om tjejen var där själv också..
 
Många försvarar ju även med att alla förtjänar en andra chans och att han faktiskt har avtjänat sitt straff :crazy:

Jag anser absolut att man ska kunna ha avtjänat sitt straff och få en ny chans (jag har utan problem jobbat med människor som har domar och fängelsestraff bakom sig)... men vissa typer av brott gör ju att man kanske inte bör vara i en miljö som bäddar för återfall. I synnerhet också när man inte har insikt i sitt brott och vägrat vård under fängelsetiden.

Kan man inte få ett rent registerutdrag för att jobba inom skolan ska man heller inte få driva ungdomsgård/stall med ungdomar...
 
Jag anser absolut att man ska kunna ha avtjänat sitt straff och få en ny chans (jag har utan problem jobbat med människor som har domar och fängelsestraff bakom sig)... men vissa typer av brott gör ju att man kanske inte bör vara i en miljö som bäddar för återfall. I synnerhet också när man inte har insikt i sitt brott och vägrat vård under fängelsetiden.

Kan man inte få ett rent registerutdrag för att jobba inom skolan ska man heller inte få driva ungdomsgård/stall med ungdomar...

Absolut ska man ha rätt till en ny chans, MEN då ska man också efter avtjänat straff ha någon slags självinsikt i att man begått ett brott, att det skadat andra och att man ångrar det man gjort.
Personen i fråga verkar ha noll av varken det ena eller det andra.
 
Många försvarar ju även med att alla förtjänar en andra chans och att han faktiskt har avtjänat sitt straff :crazy:
Så tycker jag normalt. Alla förtjänar en andra chans och har man avtjänat sitt straff så har man. Men Lindberg har ju fått båda de här delarna, samhället begränsar honom inte på något sätt, han lever fritt och gör vad han vill.

Däremot har de föräldrar som låter sina barn vistas på hans ridskola hål i huvudet, enligt min mening. DE har ingen som helst skyldighet att "ge honom en andra chans". En andra chans till vadå, våldta nya ungdomar?
 
Absolut ska man ha rätt till en ny chans, MEN då ska man också efter avtjänat straff ha någon slags självinsikt i att man begått ett brott, att det skadat andra och att man ångrar det man gjort.
Personen i fråga verkar ha noll av varken det ena eller det andra.

Helt enig.

Jag fattar bara inte hur föräldrarna tänker... det är ju som att mer eller mindre servera sina barn till en pedofil! :crazy:
 
Jag anser absolut att man ska kunna ha avtjänat sitt straff och få en ny chans (jag har utan problem jobbat med människor som har domar och fängelsestraff bakom sig)... men vissa typer av brott gör ju att man kanske inte bör vara i en miljö som bäddar för återfall. I synnerhet också när man inte har insikt i sitt brott och vägrat vård under fängelsetiden.

Kan man inte få ett rent registerutdrag för att jobba inom skolan ska man heller inte få driva ungdomsgård/stall med ungdomar...

Just pedofili är ju tämligen väldokumenterat också. Det är inte något man blir frisk ifrån och åtefallsprocenten är väl närmare 100% om jag inte minns helt fel. Till skillnad från andra brott där rätt rehabilitering ger stora möjligheter efter ett brott.
Diskussionen om huruvida det rehabiliteras eller inte, och hur bra, är en annan sak.
 
Du blandar nog ihop denne med den i dokumentären ”hästgården”. Kan inte tänka mig att någon inte tror han är skyldig efter alla bevis.
Naturligtvis blandar jag inte ihop det, jag har träffat "KnullXX" som var öknamnet på personen som avses i dokumentären och redan innan jag ens kände till vem han var så drog jag öronen åt mig och bröt all kontakt i samma ögonblick som jag och ex körde ifrån gården.

Jag har läst intervjun med "Kapten Klänning", aldrig träffat honom och kommer antagligen aldrig att göra det heller.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp