Våldtäktsdömde polischefens nya liv – driver stall i Småland

Förre polischefen Göran Lindberg, alias ”Kapten klänning”, dömdes för grova sexbrott mot unga flickor och kvinnor. Idag driver han ett stall i Småland där han hyr ut stallplatser och det är fullt med barn och ungdomar i stallet.
 
Naturligtvis blandar jag inte ihop det, jag har träffat "KnullXX" som var öknamnet på personen som avses i dokumentären och redan innan jag ens kände till vem han var så drog jag öronen åt mig och bröt all kontakt i samma ögonblick som jag och ex körde ifrån gården.

Jag har läst intervjun med "Kapten Klänning", aldrig träffat honom och kommer antagligen aldrig att göra det heller.
Det är inte så självklart, tog ett tag för mig att förstå att det är olika typer. Men jag kanske är ovanligt dum bara..
 
Och det ska alla per automatik hålla koll på?
Nej, det var en upplysning till dig så du slipper blanda ihop honom med andra äckel.

Om du inte har koll, varför ifrågasätter du mig och påstår att jag blandat ihop dem när du själv inte vet? Lägg ner istället.
 
Det är inte så självklart, tog ett tag för mig att förstå att det är olika typer. Men jag kanske är ovanligt dum bara..

Om man inte haft någon form av relation till dem är det inte konstigt att man kan blanda ihop dem, ungefär samma ålder och utsatte unga flickor. Själv träffade jag mannen bakom hästgården många gånger och min pappa var kollega med mannen som artikeln handlar om men jag förstår att långt ifrån alla haft det så.
 
Just pedofili är ju tämligen väldokumenterat också. Det är inte något man blir frisk ifrån och åtefallsprocenten är väl närmare 100% om jag inte minns helt fel. Till skillnad från andra brott där rätt rehabilitering ger stora möjligheter efter ett brott.
Diskussionen om huruvida det rehabiliteras eller inte, och hur bra, är en annan sak.
GL är dock ingen pedofil. Han har våldtagit vuxna kvinnor. Den yngsta han är dömd för att våldta var 17 år, dvs inga barn.
 
GL är dock ingen pedofil. Han har våldtagit vuxna kvinnor. Den yngsta han är dömd för att våldta var 17 år, dvs inga barn.

Jag säger inte att du har fel men jag har för mig att han raggade en 14 åring på nätet och var på väg att träffa henne när de så småningom tog honom. Visst sjutton var det så i dokumentären?
Har han försökt med en så är det väldigt troligt att det är fler bakom kulisserna. Det kan dock "bara" betyda att han inte bryr sig om åldrarna, inte att han är pedofil specifikt.

Dock gäller statistiken även andra sexualförbrytare, mig veterligen.
 
Om man inte haft någon form av relation till dem är det inte konstigt att man kan blanda ihop dem, ungefär samma ålder och utsatte unga flickor. Själv träffade jag mannen bakom hästgården många gånger och min pappa var kollega med mannen som artikeln handlar om men jag förstår att långt ifrån alla haft det så.
Min pappa har haft Kapten Klänning som chef, apropå pappor. . Han har inga snälla saker att säga om den personen på något sätt.
Jag har så oerhört svårt att förstå att man vill utsätta sina barn för att umgås med en känd våldtäktsman som inte anser sig gjort något fel. DEt finns ju för tusan ganska många andra stall att ha sin häst i!
 
Jag säger inte att du har fel men jag har för mig att han raggade en 14 åring på nätet och var på väg att träffa henne när de så småningom tog honom. Visst sjutton var det så i dokumentären?
Har han försökt med en så är det väldigt troligt att det är fler bakom kulisserna. Det kan dock "bara" betyda att han inte bryr sig om åldrarna, inte att han är pedofil specifikt.

Dock gäller statistiken även andra sexualförbrytare, mig veterligen.
Japp, så var det. Han åkte till Falun för att träffa henne, men hon ställde in träffen.
 
Visst ska folk få en andra chans, men man bör ha lite realism i det också och undvika situationer/yrken där man frotterar sig med sitt problem. Gör man inte det så känns inte bättringen trovärdig.

Och sen verkar han helt oförstående till att han möjligen kan ha gjort fel så risken för återfall är obefintlig. Man kan inte få återfall om man aldrig slutat med sitt tänkesätt även om han rimligen var förhindrad att förgripa sig på unga kvinnor när han var inlåst.

Det enda "positiva" jag kan säga om honom är att han inte verkar försöka dölja sin vidriga inställning utan är öppen med den.
 
Jag säger inte att du har fel men jag har för mig att han raggade en 14 åring på nätet och var på väg att träffa henne när de så småningom tog honom. Visst sjutton var det så i dokumentären?
Har han försökt med en så är det väldigt troligt att det är fler bakom kulisserna. Det kan dock "bara" betyda att han inte bryr sig om åldrarna, inte att han är pedofil specifikt.

Dock gäller statistiken även andra sexualförbrytare, mig veterligen.
Inte pedofil men väl hebefil.
 
OT här nu, men är han död? Jag försökte googla lite men hittade inget direkt. Vad hände?
Cancer.. Trots terminal cancer så valde han att fortsätta försöka förstöra för sin familj in i det sista genom att sälja av och förstöra den egendom som inte ens var hans. Vissa är nog totalt omöjliga att ändra.
Precis så känner jag inför mannen i den här tråden med.
Aldrig i helvete att jag vare sig skulle låta mitt barn riskera utsättas för den galningen. Men också att jag aldrig i helvetet velat att han skulle tjäna en enda krona på mig.
 
Undrar om det inte var cancer, har nåt minne av att jag sett det
Japp, gubbfan dog i cancer.
Cancer.. Trots terminal cancer så valde han att fortsätta försöka förstöra för sin familj in i det sista genom att sälja av och förstöra den egendom som inte ens var hans. Vissa är nog totalt omöjliga att ändra.
Precis så känner jag inför mannen i den här tråden med.
Aldrig i helvete att jag vare sig skulle låta mitt barn riskera utsättas för den galningen. Men också att jag aldrig i helvetet velat att han skulle tjäna en enda krona på mig.
Åhh fan.. Inte för att vara sån jag vet att cancer är förjävligt men ibland så är det linsom bara - karma is a bitch 👍
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Orolig
  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp