Valet i USA

Vem tror ni vinner?
Vem hoppas ni vinner?

Jag hoppas att Trump inte blir president efter valet.
Någon som jag hoppas vinner finns inte bland kandidaterna, efter att Biden svek sitt löfte från förra gången om att inte ställa upp igen.

Däremot är Biden ungefär 100e9 procent bättre för världen än en man som vi redan vet är galen på så många sätt man inte ens kunde föreställa sig innan förra perioden.
 
För mig är det helt självklart att det värsta vore Trump, och hoppas därför på Biden. Av dem det verkar stå mellan. Förstår inte alls hur man tänker när man tycker att det är "pest eller kolera", om man menar det i den traditionella betydelsen att det är två lika illa alternativ och bortser från att det ena numera faktiskt är bättre än det andra.

Jag tror att det är jättefarligt för framtiden om vi reproducerar bilden av att "alla politiker är likadana" som de populistiska krafterna driver även i Sverige med sin anti-etablissemanget-retorik. Det är inte något av alternativen som är fantastiska, men det ÄR STOR SKILLNAD mellan dem.
 
För mig är det helt självklart att det värsta vore Trump, och hoppas därför på Biden. Av dem det verkar stå mellan. Förstår inte alls hur man tänker när man tycker att det är "pest eller kolera", om man menar det i den traditionella betydelsen att det är två lika illa alternativ och bortser från att det ena numera faktiskt är bättre än det andra.

Jag tror att det är jättefarligt för framtiden om vi reproducerar bilden av att "alla politiker är likadana" som de populistiska krafterna driver även i Sverige med sin anti-etablissemanget-retorik. Det är inte något av alternativen som är fantastiska, men det ÄR STOR SKILLNAD mellan dem.
Verkligen! Om man inte kan se skillnaden mellan en för gammal man och en för gammal man som hotar att döda sina politiska motståndare, är rasist, hotar med blodbad om han inte vinner, hyllar totalitära regimer, ägnar sig åt nepotism, är extremt missogyn, ägnar sig åt "skumraskaffärer", har försökt genomföra en statskupp osv osv. Så bör man nog fundera lite på sina värderingar.
 
Verkligen! Om man inte kan se skillnaden mellan en för gammal man och en för gammal man som hotar att döda sina politiska motståndare, är rasist, hotar med blodbad om han inte vinner, hyllar totalitära regimer, ägnar sig åt nepotism, är extremt missogyn, ägnar sig åt "skumraskaffärer", har försökt genomföra en statskupp osv osv. Så bör man nog fundera lite på sina värderingar.
Alltså jag kan nog sålla mig till pest eller kolera-gänget men inte för att jag egentligen tror att Biden är lika farlig som Trump utifrån just vad du skriver. Däremot tycker jag det är obehagligt med en gammal man som uppenbart är alldeles för gammal, glömmer saker, ser ut att dö vilken minut som helst (vad händer i landet då?) osv. Så mer att Biden är otroligt oklart kort, och därför heller inte är en bra kandidat.
 
Alltså jag kan nog sålla mig till pest eller kolera-gänget men inte för att jag egentligen tror att Biden är lika farlig som Trump utifrån just vad du skriver. Däremot tycker jag det är obehagligt med en gammal man som uppenbart är alldeles för gammal, glömmer saker, ser ut att dö vilken minut som helst (vad händer i landet då?) osv. Så mer att Biden är otroligt oklart kort, och därför heller inte är en bra kandidat.
Ja om Biden inte kan leda landet tar väl vicepresidenten över.
Jag tänker att ungefär vilken kandidat som helst från demokraterna är oöverskådligt bättre än Trump. Med Trump satsar man för fullt för att avveckla USA som demokrati.
 
Alltså jag kan nog sålla mig till pest eller kolera-gänget men inte för att jag egentligen tror att Biden är lika farlig som Trump utifrån just vad du skriver. Däremot tycker jag det är obehagligt med en gammal man som uppenbart är alldeles för gammal, glömmer saker, ser ut att dö vilken minut som helst (vad händer i landet då?) osv. Så mer att Biden är otroligt oklart kort, och därför heller inte är en bra kandidat.
Fast Trump är ju nästan lika gammal och verkar betydligt mer glömsk än Biden eller snarare totalt helt dement. Jag förstår inte alls din pest eller kolera kommentar.
 
Fast Trump är ju nästan lika gammal och verkar betydligt mer glömsk än Biden eller snarare totalt helt dement. Jag förstår inte alls din pest eller kolera kommentar.
Jag tycker helt enkelt inte om någon av kandidaterna, på olika bedömningsgrunder, men kan hålla med om att Trump är snäppet värre.
 

Liknande trådar

Tjatter Förtjänar inte Vasaloppet en egen tråd? Såg i VGV att vi är ett gäng som kollar. Vilka hejar ni på? Damerna hejar jag på Ida. Herrarna...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
2 714
Relationer Jag har haft några vänner genom åren som ägnar sig åt att ställa in, avboka eller omboka träffar, ibland med kort varsel. Jag funderar...
14 15 16
Svar
313
· Visningar
10 704
Senast: Saeta
·
Tjatter Har någon här skickat in ett bidrag till Agrias rimtävling? Vad kom ni på för rim? Jag har skickat in det bästa jag kom på men kommer...
Svar
0
· Visningar
227
Senast: Barbabelle
·
  • Artikel
Hästnyheter SM-vinnaren Linda Heed tappar en av sina topphästar när Decurio byter land från Sverige till USA. Saknaden efter valacken är stor...
Svar
0
· Visningar
189
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp