Status
Stängd för vidare inlägg.
R

Raderad medlem 94602

Bara 2 månader kvar av 2015.
Sen kommer nytt år, och nya Bukehundar?
Vilka planerar ny hund under 2016? Och vad och varför? Vad har ni för drömmar och mål?
Och ni som trots alla planer 2015, ändå blev utan hund.....försöker ni i år igen?

Själv så ska jag för första gången vara med "tillverka" en egen drömhund :love:
Rasen är Bruksschäfer. Är uppväxt med rasen i familjen/släkten och lever med den i form av min sambos hundar. Men de var ju liksom färdiga när jag kom in i bilden. Alltid drömt om en....men det närmaste jag kommit en egen, är en blandras. Men nu är det dags!!
Min egen Dvärgschnauzer och jag delar inte alls samma intressen så nu vill jag en till kompis för allt det där roliga i träningsväg som den lille inte vill. Jag suktar efter en mer förig hund med motor och arbetslust.
Blev vid första kontakt djupt förälskad i en av de tikar sambon hade ute på foder. Ville bara ha tiken. Hon var bara såå....rätt!!!! :love:
Blev lika tagen och kär av en av klubbkamraternas hane. Lovar....jag står och fånglor och dregglar på träningarna :o
Kombon hade sambon redan varit sugen på i nära två år. Nu blir den av och tiken planeras löpa (om allt går som det ska) i slutet av Januari-börjanav februari.
Det jag främst vill göra med min nya hund är lydnad....som min Dvärgschnauzer är totalt ointresserad av. Spår och sök ligger också högt på listan. Men är också lite nyfiken på Rapport.
Är skitnervös. Tänk om det blir en kull full av hanar (Endast tik är intressant för mig)
Tänk om hunden inte alls blir som förväntat :crazy:
Tänk om vi inte alls passar för varandra?
Tänk om löpet strular som F*n?
Tänk om hon inte tar sig?

Känns som om det kommer bli en lååååååång vinter!
 
Hoppas på tillökning under 2016, har siktet på en liten lancashire heeler tikvalp. :love: Vet om ett par intressanta tikar som det planeras kullar på så väntar ivrigt på att uppfödarna ska bestämma sig för vilka hanar dom tänker använda. :D Sen får vi se hur livet artar sig och om det känns rätt med valp just då (och om det över huvud taget blir några valpar!), men det visar ju sig. Förr eller senare kommer hon, det är jag säker på!

Vill ha en rolig tränings- och tävlingskompis med lite mer fart och will to please än vår corgigrabb. Hoppas kunna satsa mer på agilityn men också rallylydnad och tävlingslydnad samt lite spår. :)
 
Well ... Ja jag hoppas att jag lyckas tjata kompisen Lisa till att avla pa sin malle tik, Hottie. Det ar den mest fenomenala malle jag traffat. Forig, mjuk, men med en typisk malle's motor. Jag alskar mina Rottisar och vi ska fortsatta att trana, men jag ar sa fantastiskt kar i Hottie ... och Lisa har lovat mig en tik med hennes kvaliteter nar hon parar henne. Suck. Det ar hemskt att vanta. :p
 
Kanske hinner jag få hem min dansk/svenska gårdshundsvalp redan 2015 .... Tiken parades 22 augusti, så om allt går som planerat blir det valpar i slutet av oktober. Jag har tingat en tikvalp, och jag hoppas, hoppas det blir en också!

Jag miste min fina lilla Milla (hon på bild) för två veckor sedan. Det gick så snabbt och det var så grymt ... Tio härliga år fick jag tillsammans med denna lilla goa kompis, men nu finns hon inte mer. Vid en rutinkontroll upptäcktes det att hon hade en icke re-generativ blodbrist och vidare undersökning visade att hennes skelett var kraftigt urkalkat. Men ingenting märktes på henne - hon var pigg och glad in i det sista. Men så hände det katastrofala - hon bröt ena frambenet, blev opererad och det gick att skruva ihop benet trots att det var skört. Men - hon vaknade aldrig ur narkosen. Hemskt, hemskt, hemskt.

Jag har haft hund sen jag var 15 år gammal och kan inte tänka mig ett liv utan. Hade först planer på att ta en ny valp till våren, men insåg snabbt att jag inte kunde vänta så länge. Men nu har jag alltså fått kontakt med en kennel som förhoppningsvis får en go´ kull valpar om några veckor. Längtar så!

Har inga speciella planer för den nya vovven mer än att hon ska bli min fina lilla kompis här hemma på gården.
 
Här hoppas vi på tillökning under 2016, om allt klaffar. :) Den här gången blir det mest största sannolikhet en liten Miniatyrbullterrier. Vi vill ha en hund som passar bra ihop med våra nuvarande staffar, men vill inte ha en till staff. :p Har kontakt med en uppfödare där jag hoppas det kommer någon passande ur någon av kullarna. Vill ha en utställningskompis och även se hur vi klarar oss i ex rallylydnad och viltspår. Men allt ska klaffa först, så vi får se! :)
 
Jag ska absolut inte ha valp nästa år, men jag lovar att titta in här i tråden ibland, gilla era söta bilder och trösta er när valparna varit galna ;)
Haha...att säga så där är livsfarligt om man inte ska ha hund. Då råkar det garanterat ramla in en :D
Själv sa jag i flera år "aldrig mer en stor brukshund" och skaffade Dvärgschnauzern. Se så bra det gick:angel:
 
Jag hoppas att jag blir med valp i början av 2016 :bump:
Rasen är border collie och den ska framför allt bli vallhund men jag vill även satsa på tävlingslydnaden som jag brinner för! Jag har ett drömmål inom lydnaden och har haft länge, men det börjar växa fram inom vallningen också :D
En unghund från den tilltänkta uppfödaren var på kollo hos mig i somras och efter det längtar jag ännu mer :love:
 
Haha...att säga så där är livsfarligt om man inte ska ha hund. Då råkar det garanterat ramla in en :D
Själv sa jag i flera år "aldrig mer en stor brukshund" och skaffade Dvärgschnauzern. Se så bra det gick:angel:

I know, men nej, 4 års mellanrum på salukis är väldigt lagom :p Föds det något spännande nu så är det i så fall spännande för att det kan vara blivande hanhund att para Ebrah med där. Jag är "bara" fodervärd, så det är ju inte helt omöjligt att hon ska paras om några år även om det inte är troligt :)
 
Bara 2 månader kvar av 2015.
Sen kommer nytt år, och nya Bukehundar?
Vilka planerar ny hund under 2016? Och vad och varför? Vad har ni för drömmar och mål?
Och ni som trots alla planer 2015, ändå blev utan hund.....försöker ni i år igen?

Själv så ska jag för första gången vara med "tillverka" en egen drömhund :love:
Rasen är Bruksschäfer. Är uppväxt med rasen i familjen/släkten och lever med den i form av min sambos hundar. Men de var ju liksom färdiga när jag kom in i bilden. Alltid drömt om en....men det närmaste jag kommit en egen, är en blandras. Men nu är det dags!!
Min egen Dvärgschnauzer och jag delar inte alls samma intressen så nu vill jag en till kompis för allt det där roliga i träningsväg som den lille inte vill. Jag suktar efter en mer förig hund med motor och arbetslust.
Blev vid första kontakt djupt förälskad i en av de tikar sambon hade ute på foder. Ville bara ha tiken. Hon var bara såå....rätt!!!! :love:
Blev lika tagen och kär av en av klubbkamraternas hane. Lovar....jag står och fånglor och dregglar på träningarna :o
Kombon hade sambon redan varit sugen på i nära två år. Nu blir den av och tiken planeras löpa (om allt går som det ska) i slutet av Januari-börjanav februari.
Det jag främst vill göra med min nya hund är lydnad....som min Dvärgschnauzer är totalt ointresserad av. Spår och sök ligger också högt på listan. Men är också lite nyfiken på Rapport.
Är skitnervös. Tänk om det blir en kull full av hanar (Endast tik är intressant för mig)
Tänk om hunden inte alls blir som förväntat :crazy:
Tänk om vi inte alls passar för varandra?
Tänk om löpet strular som F*n?
Tänk om hon inte tar sig?

Känns som om det kommer bli en lååååååång vinter!

Jag ska också "göra en egen drömhund" - Fridolf ska para en fin tik vid hennes nästa löp, så när jag kommer hem från lamnigsjobbet i Norge nästa vår kan jag åka och hämta mig en mini-Fridolf :love:
 
Jag ska också "göra en egen drömhund" - Fridolf ska para en fin tik vid hennes nästa löp, så när jag kommer hem från lamnigsjobbet i Norge nästa vår kan jag åka och hämta mig en mini-Fridolf :love:

Hur många hundar ska du ha egentligen? :D hur gamla är de nu?
 
Hur många hundar ska du ha egentligen? :D hur gamla är de nu?

Äh, måste man ha en övre gräns? ;) Boss fungerar inte längre alls till vallning, så jag har "bara" två fungerande och en på tillväxt. Ungefär två färre än vad jag faktiskt behöver! Jobbar och tränar slut på dem större delen av dagarna, och om Fritte skadar sig är jag helt handikappad tills Ale är stor nog att belastas hårt. Behöver alltså minst en till att räkna med i jobb ;)

Boss född 2009, Fridolf och Frodo födda 2011 och Ale född 2014.
 
Äh, måste man ha en övre gräns? ;) Boss fungerar inte längre alls till vallning, så jag har "bara" två fungerande och en på tillväxt. Ungefär två färre än vad jag faktiskt behöver! Jobbar och tränar slut på dem större delen av dagarna, och om Fritte skadar sig är jag helt handikappad tills Ale är stor nog att belastas hårt. Behöver alltså minst en till att räkna med i jobb ;)

Boss född 2009, Fridolf och Frodo födda 2011 och Ale född 2014.
Varför funkar inte Boss längre?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 414
Senast: Mabuse
·
Övr. Hund Hej fellow hundnördar! Skulle behöva lite hjälp i tänkandet kring en andra hund. Har för närvarande en snart 3 år gammal aussie-kille...
2
Svar
33
· Visningar
2 138
Senast: snorp
·
Hundavel & Ras Jag är hundlös för tillfället och det är så galet tomt. Saknar en fjutt att dela livet med, helt enkelt. Just nu är det tyvärr inte...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 688
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 190
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp