Valp 2018 del 2

machafuko

Trådstartare
Tyckte att vi behövde en ny.

Liten börjar bli stor. Om några dagar fyller hon halvåret :heart


fnBduJa.jpg
 
Hon är så fin! (och verkar vara en så duktig fotomodell!)
Hon är så vacker :love:

Tack! Jag tycker verkligen att hon blir finare och finare för varje dag som går. :love:

Tyvärr är hon inte världens enklaste modell. Hon vill gärna lägga sig ner och tugga på något, eller titta åt andra hållet - eller vad som helst som inte är vad jag vill. :laugh:
 
Tack! Jag tycker verkligen att hon blir finare och finare för varje dag som går. :love:

Tyvärr är hon inte världens enklaste modell. Hon vill gärna lägga sig ner och tugga på något, eller titta åt andra hållet - eller vad som helst som inte är vad jag vill. :laugh:
Haha, så var Ebrah idag också. Eller ja, när det gäller Ebrah så vill hon helst springa iväg och frågar jag om hon vill ha godis (för att fånga hennes uppmärksamhet) så börjar hon leta på marken :cautious: Aysu ser mest olycklig ut hela tiden och är därför skitsvår att fota. Jag behöver med andra ord en till hund! En fotomodellshund! :angel:
 
Körde precis lite träning med Asni. Vi skyndar långsamt. Vi fortsatte med apporten och övade lite muskelminne i skiftena ligg>stå stå>ligg. Hade egentligen tänkt att det räckte men när jag drog fram pallen till Tinja för att slipa lite på hennes högerhandling så ville Asni så gärna köra (smög upp på pallen med Tinja några gånger :p), så jag kunde inte låta bli.

Oj vad fint hon rör sig på pallen nu på vänster sida! Glider med som en svan, vilken kontroll på baken hon har :love: Höger är lite knackigare men den börjar formas fint nu den med.

En annan sak jag uppskattar väldigt är att hon lärt sig vad "gå till bädden" betyder och glatt skuttar dit för att vänta på sin tur. Sitter till 90% kvar, helt lugn och väntar.
 
Då mannen tagit lite mer "ansvar" över Ata än jag så passar jag på att bara lära henne onödiga saker :D Gissar på att hon inte behöver krypa baklänges, räcka vacker tass, vinka med vänster framtass, spela död eller pussa på vildsvinen i skogen när hon ska jaga. :angel: Hon är väldigt lättlärd & smart, i lördags satte hon sig framför mig när jag satt i soffan och sträckte fram höger framtass. När jag inte reagerade flyttade hon närmare och slog med den på mitt ben istället, blicken var rätt tydlig "Ge mig karameller, NU!!" :love:
 
Körde precis lite träning med Asni. Vi skyndar långsamt. Vi fortsatte med apporten och övade lite muskelminne i skiftena ligg>stå stå>ligg. Hade egentligen tänkt att det räckte men när jag drog fram pallen till Tinja för att slipa lite på hennes högerhandling så ville Asni så gärna köra (smög upp på pallen med Tinja några gånger :p), så jag kunde inte låta bli.

Oj vad fint hon rör sig på pallen nu på vänster sida! Glider med som en svan, vilken kontroll på baken hon har :love: Höger är lite knackigare men den börjar formas fint nu den med.

En annan sak jag uppskattar väldigt är att hon lärt sig vad "gå till bädden" betyder och glatt skuttar dit för att vänta på sin tur. Sitter till 90% kvar, helt lugn och väntar.

Jag måste verkligen ta tag i mitt liv och köpa den där jädra pallen alltså... Snart får jag ju skämmas på riktigt.:laugh:
 
I lördags hände en liten olycka - vi höll på att ta in lite saker inför vintern och tog med oss River och Garibaldi (11,5 år) ut så fick de röja runt bäst de ville. Sen var de lite i vägen när jag skulle bära in saker i stallet så jag sa till dem "Gå till husse" vilket Garibaldi väl vet vad det betyder, så han drog iväg runt knuten till husse som stod utanför gästhuset. River hängde på och jag hörde att hon blev jätteupprörd över att Gari var snabbare än henne... och sen hördes ett vrål från Gari och ett skrik från River. Jag rusade runt hörnan och möttes av en valp som sprang och gny-morrade och skakade våldsamt på huvudet. Jag såg att det var massor av blod i/runt ögat... Husse fick tag i River och kunde efter en snabb undersökning konstatera att ögat var oskadat, sen kom jag fram och upptäckte var skadan var - det hade tagit precis i ögonlockskanten och det blöder ju naturligtvis massor. Hämtade lite fuktad bomull och sög upp blodet, då hade det redan slutat blöda. River var sig själv igen efter typ 1 minut och inte lärde hon sig så mycket av det heller, 10 minuter senare kutade hon rakt på Gari som höll på att gå omkull (gamlingen börjar bli lite svag i bakdelen) men den här gången hände inget. Jäkla valp, ibland har hon lite väl mycket humör... Tack och lov att det tog där det gjorde, det kunde slutat mycket värre.

Så här såg det ut precis när det hade hänt:

46514309_815681778776061_5850326068010942464_n.jpg


Och så här såg det ut 10 minuter senare.

46525859_10155985055804537_2149198362153320448_n.jpg


Hon är fortfarande lite svullen i ögonlockskanten, ser ut som om hon fått en rejäl snyting, men själv är hon helt oberörd och lika vild som vanligt. Som tur är hade vi smärtstillande hemma så hon har fått det i några dagar.

Puh... alltid är det något...
 
I lördags hände en liten olycka - vi höll på att ta in lite saker inför vintern och tog med oss River och Garibaldi (11,5 år) ut så fick de röja runt bäst de ville. Sen var de lite i vägen när jag skulle bära in saker i stallet så jag sa till dem "Gå till husse" vilket Garibaldi väl vet vad det betyder, så han drog iväg runt knuten till husse som stod utanför gästhuset. River hängde på och jag hörde att hon blev jätteupprörd över att Gari var snabbare än henne... och sen hördes ett vrål från Gari och ett skrik från River. Jag rusade runt hörnan och möttes av en valp som sprang och gny-morrade och skakade våldsamt på huvudet. Jag såg att det var massor av blod i/runt ögat... Husse fick tag i River och kunde efter en snabb undersökning konstatera att ögat var oskadat, sen kom jag fram och upptäckte var skadan var - det hade tagit precis i ögonlockskanten och det blöder ju naturligtvis massor. Hämtade lite fuktad bomull och sög upp blodet, då hade det redan slutat blöda. River var sig själv igen efter typ 1 minut och inte lärde hon sig så mycket av det heller, 10 minuter senare kutade hon rakt på Gari som höll på att gå omkull (gamlingen börjar bli lite svag i bakdelen) men den här gången hände inget. Jäkla valp, ibland har hon lite väl mycket humör... Tack och lov att det tog där det gjorde, det kunde slutat mycket värre.

Så här såg det ut precis när det hade hänt:

46514309_815681778776061_5850326068010942464_n.jpg


Och så här såg det ut 10 minuter senare.

46525859_10155985055804537_2149198362153320448_n.jpg


Hon är fortfarande lite svullen i ögonlockskanten, ser ut som om hon fått en rejäl snyting, men själv är hon helt oberörd och lika vild som vanligt. Som tur är hade vi smärtstillande hemma så hon har fått det i några dagar.

Puh... alltid är det något...
Vilken tur att det gick så bra! :)
Vad fin hon ser ut att vara, gillar teckningen med det gråa :love: Är det vanligt med grått? (Har verkligen ingen koll på beauceron) Du har ingen bild från sidan på henne?
 
I lördags hände en liten olycka - vi höll på att ta in lite saker inför vintern och tog med oss River och Garibaldi (11,5 år) ut så fick de röja runt bäst de ville. Sen var de lite i vägen när jag skulle bära in saker i stallet så jag sa till dem "Gå till husse" vilket Garibaldi väl vet vad det betyder, så han drog iväg runt knuten till husse som stod utanför gästhuset. River hängde på och jag hörde att hon blev jätteupprörd över att Gari var snabbare än henne... och sen hördes ett vrål från Gari och ett skrik från River. Jag rusade runt hörnan och möttes av en valp som sprang och gny-morrade och skakade våldsamt på huvudet. Jag såg att det var massor av blod i/runt ögat... Husse fick tag i River och kunde efter en snabb undersökning konstatera att ögat var oskadat, sen kom jag fram och upptäckte var skadan var - det hade tagit precis i ögonlockskanten och det blöder ju naturligtvis massor. Hämtade lite fuktad bomull och sög upp blodet, då hade det redan slutat blöda. River var sig själv igen efter typ 1 minut och inte lärde hon sig så mycket av det heller, 10 minuter senare kutade hon rakt på Gari som höll på att gå omkull (gamlingen börjar bli lite svag i bakdelen) men den här gången hände inget. Jäkla valp, ibland har hon lite väl mycket humör... Tack och lov att det tog där det gjorde, det kunde slutat mycket värre.

Så här såg det ut precis när det hade hänt:

46514309_815681778776061_5850326068010942464_n.jpg


Och så här såg det ut 10 minuter senare.

46525859_10155985055804537_2149198362153320448_n.jpg


Hon är fortfarande lite svullen i ögonlockskanten, ser ut som om hon fått en rejäl snyting, men själv är hon helt oberörd och lika vild som vanligt. Som tur är hade vi smärtstillande hemma så hon har fått det i några dagar.

Puh... alltid är det något...
Men hon är galet söt :love:
 
Har inte köpt någon pall. Mina använder typ en bok eller en matskål. ;)
Har inte heller använt pall. Har kört med matlåda, annan plastlåda, bakform, bok etc. Vad som funnits tillgängligt typ :D

Har inget av det där som kan användas för syftet tyvärr. Ska försöka komma på något som kan ersätta pall tills vidare men som ganska nyinflyttad student utan en massor av prylar så är det kritiskt just nu. :laugh:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 153
Hundhälsa Hej! Har en liten valp som nu börja få upp sina permanenta tänder, men mitt otränade öga tycker de sitter lite fel. Är det så illa som...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 914
Senast: hundtant
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
528
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 012
Senast: Norma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp