Status
Stängd för vidare inlägg.
Mozart skötte sig exemplariskt på valpkursen idag! Somnade under teorin. Till och med maken som alltid berömmer alla ekipage vågade sig på att säga att Mozart skötte sig bäst idag 🤩. Sedan sov både matte och Mozart hela eftermiddagen. Vi hade miljöträning på en kompis gård igår. Vuxna hundar, barn, höns, duvor och hästar. Så båda var trötta (sen kanske någon som sade sig hålla på att dö av svält halv sex på morgonen spelade in också...)
Visa bifogad fil 16209
Ljuvlig! :love:
 
Mozart skötte sig exemplariskt på valpkursen idag! Somnade under teorin. Till och med maken som alltid berömmer alla ekipage vågade sig på att säga att Mozart skötte sig bäst idag 🤩. Sedan sov både matte och Mozart hela eftermiddagen. Vi hade miljöträning på en kompis gård igår. Vuxna hundar, barn, höns, duvor och hästar. Så båda var trötta (sen kanske någon som sade sig hålla på att dö av svält halv sex på morgonen spelade in också...)
Visa bifogad fil 16209

Fy Sören vad söt han är! :love:
 
Makens tur att gå upp på morgonen. Efter varit ute och fått mat biter någon mig i hälarna. Maken tar ut Mozart. Tar 5 minuter innan jag hör någon sitta och pipa vid sängkanten. Kul att vara populär...
 
Xana börjar utvecklas till en vacker ung dam. :love: På torsdag blir den här skruttan sju månader gammal. :)

1t0gt1.jpg


35aizaq.jpg


14bt7oj.jpg
 
För mig har det inte gått så bra.. Tikarna som skulle ha fött nu (2 st) har båda gått tomma.. :cry: Vilket är fruktansvärt tråkigt då jag hade stora förväntningar på båda kullarna..

Dock fick jag idag veta att en utav mina absoluta favorit tikar har blivit parad med en underbar hane som exporterats till USA! :love: Har skickat ett meddelande till ägaren och nu väntar bara ett svar ifrån henne och en lång väntan på valpning.. Har ju två intressanta kullar i höst också om det blir av.
 
Xana börjar utvecklas till en vacker ung dam. :love: På torsdag blir den här skruttan sju månader gammal. :)

1t0gt1.jpg


35aizaq.jpg


14bt7oj.jpg

Vad fin hon är! :love:


För mig har det inte gått så bra.. Tikarna som skulle ha fött nu (2 st) har båda gått tomma.. :cry: Vilket är fruktansvärt tråkigt då jag hade stora förväntningar på båda kullarna..

Dock fick jag idag veta att en utav mina absoluta favorit tikar har blivit parad med en underbar hane som exporterats till USA! :love: Har skickat ett meddelande till ägaren och nu väntar bara ett svar ifrån henne och en lång väntan på valpning.. Har ju två intressanta kullar i höst också om det blir av.

Men nää vad trist. Hoppas på den där favorittiken!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 366
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 326
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
212
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 553
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp