Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite har ju ändå hänt på 1,5 månad :p Vi har hunnit gå klart valpkurs och Ivy har utvecklats så himla fint under denna. Kan fortfarande inte mycket, men vi har grundat lite i mycket. Just nu är det lite att hålla i föremål, stadga, följsamhet och grunder på agilityplan (tunnel och springa mellan hinderstöd). Oerhört okomplicerad i alla lägen, inte det minsta rädd för någonting. Väldigt nöjd med henne :up:
32693281_10216226719489752_6609118180713431040_n.jpg

39.png

Ivy är så himla snygg. Jag smälter när jag ser henne. Robust och vacker. :love:
 
Här är jag, söt som få. Värsta krokodilstadiet är över säger matte, jag lyssnar jättefint och släpper snällt katten om matte säger det. Jag är helt säker på att han vill bli släpad runt i huset. Rumsren är jag inte men det fixar väl sig. Det är mattes fel tycker hon själv. I augusti ska jag börja valpkurs så det vore kanske dags att träna på att gå i koppel lite mer.
1530459279909.png
 
Valpen har blivit 4,5 månader och kommit på att man kan valla bilar ( :/ ) men man kan även lita på att hon ligger kvar där man lägger henne när man sköter övriga djuren eller påtar i grönsakslandet :)

Ett stort fluff är hon fortfarande. Hon lär inte frysa så lätt till vintern iaf.
20180701_174829.jpg
 
Alltså jag älskar min valp! Han är så himla cool Iver att jag kan inte vara mer nöjd. Olle här hemma är dock inte lika begeistrad... Han var med ner till uppfödaren och skötte sig så bra så både där och i bilen hem. När vi kommit hem och Iver sprang lös i huset grinade Olle till. Tror inte han hade fattat att den skulle med hem stackaren.... Men han vänjer sig, surgubbe kommer han alltid och vara men han accepterar honom, och Iver accepterar att han inte vill leka även om han försöker lite ibland för han vill ju så gärna.
 
Har ju glömt att berätta att kaktikens valpar är reggade och har fått stamtavlenamn och visst kommer de fortsätta göra skäl för smeknamnet ”kaktiken”.

Stamtavlenamnen är alla tagna av ljuvliga bakelser. :d

Tilltalsnamnet blir dock något helt annat.
 
Har ju glömt att berätta att kaktikens valpar är reggade och har fått stamtavlenamn och visst kommer de fortsätta göra skäl för smeknamnet ”kaktiken”.

Stamtavlenamnen är alla tagna av ljuvliga bakelser. :d

Tilltalsnamnet blir dock något helt annat.

Jag tycker de reggade namnen iof är fina, men utifrån att det nu finns flera kullar med ”kaknamn” tycker jag det blir lite utarmat 😅

Jag gillar bättre tidigare kullars olika teman de haft .
Även om det såklart inte spelar någon roll alls vad de reggade namnen egentligen må vara såklart ! 😄
 
Jag tycker de reggade namnen iof är fina, men utifrån att det nu finns flera kullar med ”kaknamn” tycker jag det blir lite utarmat 😅

Jag gillar bättre tidigare kullars olika teman de haft .
Även om det såklart inte spelar någon roll alls vad de reggade namnen egentligen må vara såklart ! 😄

A sa att hon ville att kaktikens kullar alla skulle ha liknande tema, så jag förstår ändå. Men ja, de är ju ganska liknande nu :laugh:
 
A sa att hon ville att kaktikens kullar alla skulle ha liknande tema, så jag förstår ändå. Men ja, de är ju ganska liknande nu :laugh:

Jag förstår fullt ut hur hon vill ha det temat utifrån att hennes avelshundar har de namn de har och hur renommerade kullar och meriter kenneln har utifrån det 👍
 
Skriv namnexempel till mig i PM? jag blir toknyfiken :p

Haha! Skickar pm :D

Haha när du skrev bakelser tänkte jag budapestrulle å liknande, inte typ.."fikabröd" :p

Meh, det är ju bakelser. Eller va? :D

Jag förstår fullt ut hur hon vill ha det temat utifrån att hennes avelshundar har de namn de har och hur renommerade kullar och meriter kenneln har utifrån det 👍

Jaa men precis!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 376
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 333
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
213
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 559
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp