Status
Stängd för vidare inlägg.
Träffade valparna idag. De är gudoooomliga :love:

Fick tyvärr inte bild på alla, men på några stycken. Söta och vilda, allesammans :heart
2JM7hks.jpg


bdoa8AJ.jpg


nNx4swy.jpg
TjRJysY.jpg


yjM3x88.jpg
RhDoZkM.jpg
 
EsuHhIL.jpg


Är sååååå valpsjuk. Nu har tiden verkligen börjat gå långsamt för första gången sen efter jag fick veta att en blir min. Vill bara tillbaka igen och som tur var ska jag ju dit på lördag. Sen är det ungefär en vecka kvar tills jag får veta vem som blir min. Den 28e juli hämtas den.

Här en liten bild på en av tikarna. :love:
 
Nu kan jag berätta att det minsann blir valp här också! Igår kom maken och jag hem från en snabbtripp till Belgien - åkte hemifrån torsdag morgon kl 3 och kom hem fredag eftermiddag kl 15...helt galet men vi var begränsade pga hundvaktens jobb och vår ena hund är jättesvår att få hundvakt till så det fanns inte så mycket val.

I Belgien hälsade vi på hos en beauceronuppfödare som har en kull på 11 valpar, där båda föräldrarna är halvsyskon till vår Indigo (som jag hade hoppats kunna ta en kull efter men som tyvärr fick godartad prostataförstoring med cystbildning och därför fick kastreras) så det kunde inte bli bättre. Egentligen är det väl inte optimalt med valp nu men den här chansen ville jag inte missa!

Så i september blir det en ny tripp till Belgien för att hämta hem vår nya stjärna, en liten harlekinfärgad tik vid namn River Song Blue des Feux Argentés, som kommer att kallas River.
FB_IMG_1531504714772.jpg
 
Nu kan jag berätta att det minsann blir valp här också! Igår kom maken och jag hem från en snabbtripp till Belgien - åkte hemifrån torsdag morgon kl 3 och kom hem fredag eftermiddag kl 15...helt galet men vi var begränsade pga hundvaktens jobb och vår ena hund är jättesvår att få hundvakt till så det fanns inte så mycket val.

I Belgien hälsade vi på hos en beauceronuppfödare som har en kull på 11 valpar, där båda föräldrarna är halvsyskon till vår Indigo (som jag hade hoppats kunna ta en kull efter men som tyvärr fick godartad prostataförstoring med cystbildning och därför fick kastreras) så det kunde inte bli bättre. Egentligen är det väl inte optimalt med valp nu men den här chansen ville jag inte missa!

Så i september blir det en ny tripp till Belgien för att hämta hem vår nya stjärna, en liten harlekinfärgad tik vid namn River Song Blue des Feux Argentés, som kommer att kallas River.
Visa bifogad fil 17152
Så jäkla vacker :love:
Älskar beauceron, men bor för litet känner jag - här välter dom allt genom att bara vända sig om hahaha.
men någon gång i livet så.....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 376
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 333
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
213
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 559
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Löss
  • Fjordingtråden

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp