Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir trött av att lämna tryggheten hos morsan och kullsyskon.
20180715_183901.jpg
Hon är en glad liten tös som springer fram och hälsat på allt och alla, bara våran andra hund hon tycker är otäck än så länge och jag förstår henne för zazza ser ut såhär :bump: när hon får se valpen
 
Vi har haft mycket trevliga dagar tillsammans med @machafuko i helgen och Ivy passade även på att bli 6 månader. Hon är så enkel att ha å göra med, inga problem med lång bilresa, väntan i bilen, sova på nya platser, vara ensam kortare stunder på nya platser osv. Hon bara finner sig :love: Sedan är hon väldigt social också, det märks!
37.png
36.png
38.png
 
Så där löjligt glad att vi har bokat dag för att hälsa på valparna :love: Det är lite trist med långa avstånd men nu passade det bra ihop med en fotbollscup så istället för att åka hem på kvällen så åker vi vidare mot valparna och bor på hotell över natten. Sen blir det en lång resa hem men det är enklare åt ett håll bara! :D
 
Ja, det tycker jag faktiskt. I ärligheten namn. :D

En av hanarna är riktigt ljuvlig också.
Ja, jag tycker speciellt en av merle-hanarna är himla fin. Han kommer nog bli en riktig snygging :love:
Jag är dock nyfiken på hur Asnis öron kommer bli. Undrar om jag, trots att båda föräldrarna har relativt små (jämfört med Tinja då..) och lätta öron, ändå kommer få en valp med elefantöron :angel:
 
Tidigare idag fick jag veta att det var den här tiken som skulle få flytta hem till mig. Eufori!!

Hon är verkligen den som tagit sig in i mitt hjärta med det där lilla extra, så jag kunde inte vara mer nöjd än vad jag är. Trodde verkligen inte att hon skulle bo hos mig, utan trodde att uppfödaren skulle behålla henne. Ack så fel. Hon är ju min :love:

BZpYYLR.jpg


3XGWAzb.jpg
 
Tidigare idag fick jag veta att det var den här tiken som skulle få flytta hem till mig. Eufori!!

Hon är verkligen den som tagit sig in i mitt hjärta med det där lilla extra, så jag kunde inte vara mer nöjd än vad jag är. Trodde verkligen inte att hon skulle bo hos mig, utan trodde att uppfödaren skulle behålla henne. Ack så fel. Hon är ju min :love:

BZpYYLR.jpg


3XGWAzb.jpg

Jag är avundsjuk! :love: Har en förkärlek till Tollare. :love:
 
@machafuko LJUVLIG! :love: Stort grattis!
Jag är avundsjuk! :love: Har en förkärlek till Tollare. :love:


Jag är väl partisk, men visst är hon helt underbar. Sen är hon verkligen en helt fantastisk individ som visat sig oerhört social och närgång, kampar som sjutton, generellt otroligt hög leklust med både människor och leksaker (hon är pirayan i kullen) och väldigt kontaktsökande. Enligt mig otroligt fina grundstenar att få förvalta. Viltintresset är dessutom bra. :love:
 
@machafuko, MEN så söt valpis! Vad ska hon heta? (om du skrivit det så har jag missat det...) och när kommer hon hem till dig?

Hon har inget namn ännu! Vi har funderat på Lumi och Cessna innan och sa att det skulle bli Cessna om det blev en helröd, vilket hon nu är. Men nu när jag börjar säga det högt tycker jag att det är lite svårsagt så nu kanske vi får tänka om...

Men hon hämtas på lördag förmiddag i alla fall. :love:
 
Hon har inget namn ännu! Vi har funderat på Lumi och Cessna innan och sa att det skulle bli Cessna om det blev en helröd, vilket hon nu är. Men nu när jag börjar säga det högt tycker jag att det är lite svårsagt så nu kanske vi får tänka om...

Men hon hämtas på lördag förmiddag i alla fall. :love:
Lumi verkar onekligen lättare att säga :) Men det löser sig kanske av sig självt när ni hämtar henne. Tycker själv det är svårt att namnge djur som jag inte träffat, vissa "känns" ju bara som vissa namn, även om det ibland blir namn som kanske inte funnits i tanken innan.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 440
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 388
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
222
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 582
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp