Status
Stängd för vidare inlägg.
Hahhahaa :laugh:

Hon är ju lite nättare är sina syskon som är små fluffbollar. Du kanske gillar den nättare typen då. Ju mer saluki-lik desto bättre? :D
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: Det kanske är så att de ska vara saluki-lika! Jag har dålig koll på hur tollarvalpar brukar se ut, har bara träffat unghundar och vuxna, som varit väldigt varierande både utseendemässigt och mentalt! Det ska bli spännande att följa din och se hur hon blir.
 
Mina fina lilla rödräv :love:
38888212_10211431426049397_2008992010928652288_n.jpg

38878198_10211431425609386_3908693455114600448_n.jpg
 
Hon är ju jättesöt! :love: Öronen påminner mig om Hudson, fast han var mycket fluffigare när han var liten

Haha, ja hon är ovanligt kort-och släthårig faktiskt. Men halvsyrran som bor här i närheten var likadan som valp. Även där var alla andra i kullen superfluffiga och normalt intensiva och sociala, medan den valpen var vildast, socialast och icke-fluffig. Verkar ligga något i det :rofl:
 
Nu är han hemma - Ebbot!
Katten boxade till honom det första han gjorde som en välkomnsgest till Sverige men Ebbot blev inte ledsen för det. :D
Dock tycker han att det är konstigt att sova inne för i Prag sov hela kenneln ute i sommar pga värmen. Kontraster - han är van vid 38 graders värme. Sover på soffan med honom de få timmarna som är kvar av natten.
 
Nu är han hemma - Ebbot!
Katten boxade till honom det första han gjorde som en välkomnsgest till Sverige men Ebbot blev inte ledsen för det. :D
Dock tycker han att det är konstigt att sova inne för i Prag sov hela kenneln ute i sommar pga värmen. Kontraster - han är van vid 38 graders värme. Sover på soffan med honom de få timmarna som är kvar av natten.
Men bild för sjutton :rage: :D
 
Sherlock klagar inte i bilen, han börjar inte flåsa eller dregla eller visa andra tecken på sådant obehag. Han sitter stilla när man öppnar burdörren och verkar inte ha bråttom ut. Men han lägger sig väldigt sällan ner. Han verkar inte riktigt kunna slappna av majoriteten av bilturerna.

Watson?

...
DNgHUhZ.png


Man hittar honom antingen ihoprullad eller så här och sömndrucken som tusan. Spelar ingen roll om man åkt i 2 minuter (som när bilden togs) eller i 20 minuter. :D
Allting bara funkar från början med den här lillen. Allt är så självklart för honom. :heart

(ursäkta den spartanska burinredningen. :o Vi har inte hittat nåt riktigt bra att använda sen vi bytte burstorlek)
 
Sherlock klagar inte i bilen, han börjar inte flåsa eller dregla eller visa andra tecken på sådant obehag. Han sitter stilla när man öppnar burdörren och verkar inte ha bråttom ut. Men han lägger sig väldigt sällan ner. Han verkar inte riktigt kunna slappna av majoriteten av bilturerna.

Watson?

...
DNgHUhZ.png


Man hittar honom antingen ihoprullad eller så här och sömndrucken som tusan. Spelar ingen roll om man åkt i 2 minuter (som när bilden togs) eller i 20 minuter. :D
Allting bara funkar från början med den här lillen. Allt är så självklart för honom. :heart

(ursäkta den spartanska burinredningen. :o Vi har inte hittat nåt riktigt bra att använda sen vi bytte burstorlek)
Känner igen stilen :D När jag kör bil så brukar jag kunna se salukitassar när jag tittar i backspegeln... Då är det Ebrah som ligger på rygg och spretar med benen, mycket nöjd med tillvaron.
 
Idag har vi varit i staden. Har ju varit klent med miljöträningen i värmen. Hon vill inte gå ur bilen så jag frågar tre gånger sen tar jag ut henne. Djuraffären var ju heltrevlig naturligtvis och hon finner sig snabbt.
Sen tog vi en promenad utanför en rasthage där en superglad pitkorsning ville leka. Hon skällde ut honom med rest ragg när han sprang emot henne i full fart, han såg mest snopen ut och då taggade hon ner. Det löste hon fint. När vi kom hem skulle hon vara kvar i bilen. Lustig jycke.
Hon har väldigt stor integritet men är otroligt följsam och lyhörd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 241
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 234
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
203
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 461
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp