Status
Stängd för vidare inlägg.
Bästa selen för en valp? Jag riskerar att köpa på mig tio olika bara för att testa annars :o Det känns lite tråkigt i och med att de växer så fort. :D Jag vill att den ska sitta kvar eftersom vi kommer att bli tvungna att rasta efter vägen på väg hem och då jag vill för allt i världen inte att Ville ska komma lös när vi inte känner jag varandra än.
 
Bästa selen för en valp? Jag riskerar att köpa på mig tio olika bara för att testa annars :o Det känns lite tråkigt i och med att de växer så fort. :D Jag vill att den ska sitta kvar eftersom vi kommer att bli tvungna att rasta efter vägen på väg hem och då jag vill för allt i världen inte att Ville ska komma lös när vi inte känner jag varandra än.
Jag har haft sele av H-typ för dom tycker jag sitter bäst.
 
Bästa selen för en valp? Jag riskerar att köpa på mig tio olika bara för att testa annars :o Det känns lite tråkigt i och med att de växer så fort. :D Jag vill att den ska sitta kvar eftersom vi kommer att bli tvungna att rasta efter vägen på väg hem och då jag vill för allt i världen inte att Ville ska komma lös när vi inte känner jag varandra än.

Det bästa är väl att köra på en ställbar sele så valpen ändå kan ha den ett tag. Sen exakt vilken ställbar är ju en djungel :D
 
Bästa selen för en valp? Jag riskerar att köpa på mig tio olika bara för att testa annars :o Det känns lite tråkigt i och med att de växer så fort. :D Jag vill att den ska sitta kvar eftersom vi kommer att bli tvungna att rasta efter vägen på väg hem och då jag vill för allt i världen inte att Ville ska komma lös när vi inte känner jag varandra än.
Jag har använt ställbar H-sele från rogz (tror de kallas h-sele). Nu har dogman en billig mycket ställbar h-sele också! Finns bla på dogmania men djuraffärerna som säljer dogman bör ha den med! :)
 
Är det ingen i Stockholm med valp/unghund som vill gå kurs i tävlingslydnad med mig och @machafuko ?? Behöver vara minst 4 st för att tränaren skall dra igång en kurs till, och vi är ju bara två :angel::D

När hade ni tänkt er start av kurs? För visst är det hos tränaren jag tipsade om?
Har en kollega som var sugen men hon får inte hem valpen förrän om 1 månad men vill sen gärna gå för henne.
 
Ja men precis, det är för henne. Kursen startar 27e september! :D

Jag kan messa min kollega! Tills dess är valpen hemma och cirka 3 månader gammal 😊
Lotta är den bästa tränaren jag någonsin gått för. Alltid svar på allt och anpassar träningen utefter förare och hund. Och kursen är väldigt bra, kan rekommendera fortsättningen sen också - efter det är ni startklara ;) Jag går träningsgrupp för henne och har gjort de senaste 2-3 åren. Skitkul!
 
Jag kan messa min kollega! Tills dess är valpen hemma och cirka 3 månader gammal 😊
Lotta är den bästa tränaren jag någonsin gått för. Alltid svar på allt och anpassar träningen utefter förare och hund. Och kursen är väldigt bra, kan rekommendera fortsättningen sen också - efter det är ni startklara ;) Jag går träningsgrupp för henne och har gjort de senaste 2-3 åren. Skitkul!

Ja, jag har hört mycket gott om henne från många håll runtomkring. Inte bara folk i Stockholm som gillar henne sen så verkar hon ju ha fantastiska erfarenheter själv som gör att man såklart har lite tro på att hon kan sin sak. Jag är aspepp på detta nu eftersom jag fick avanmäla mig från en annan valpkurs pga flytten. :laugh:
 
Ja, jag har hört mycket gott om henne från många håll runtomkring. Inte bara folk i Stockholm som gillar henne sen så verkar hon ju ha fantastiska erfarenheter själv som gör att man såklart har lite tro på att hon kan sin sak. Jag är aspepp på detta nu eftersom jag fick avanmäla mig från en annan valpkurs pga flytten. :laugh:

Ja det var precis pga hennes erfarenheter som jag valde henne för flera år sedan. Har några som jag ibland tränar med som går för andra tränare och är inte alls så imponerad av deras metoder :o
 
Såklart har jag nu ytterligare en aussie som föredrar vällagrad ost framför korv :p Så det blev ett litet träningspass som bestod av att konstant slicka/tugga ost i fotposition, lite omvänt lockande och så att få ost då och då när man är tyst och väntar bakom kompostgaller. Det är svårt att vara tyst när storesyrran får träna hälsar Asni. Men hon blev tystare för varje ostbit, så hon lär nog greppa konceptet relativt snabbt :D
3176065C-33F3-4768-95AF-A7D43C3F3D76.jpeg
 
Jag har haft sele av H-typ för dom tycker jag sitter bäst.
Det bästa är väl att köra på en ställbar sele så valpen ändå kan ha den ett tag. Sen exakt vilken ställbar är ju en djungel :D
Jag har använt ställbar H-sele från rogz (tror de kallas h-sele). Nu har dogman en billig mycket ställbar h-sele också! Finns bla på dogmania men djuraffärerna som säljer dogman bör ha den med! :)
H-sele är vad det får bli! :) sen gäller det bara att välja mellan de olika. :angel: Hööks hade en annan som hette puppymaster som såg trevlig ut, men den måste nog passa perfekt i storlek för att sitta bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 430
Senast: Snurrfian
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 382
Senast: Vovve
·
Hundavel & Ras Finns det någon anledning till att man tar så många kullar på en gång? Vill man inte utvärdera först?
2
Svar
23
· Visningar
222
Senast: Linda_A
·
Hundavel & Ras Letade efter tidigare trådar med samma frågeställning, men alla är ett antal år gamla. Man har ju hört att priserna gått upp något...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 579
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp