Hälsade på uppfödaren i söndags, hon har en tik kvar i den kullen hon har nu. De andra kan bli riktigt spännande kombinations-mässigt och tikarna är mera lika Nessie (arbetsnarkoman light) MEN dessa blir troligen rätt snygga om man nu vill ställa ut lite också. Det som främst gör att jag överväger valp från denna kullen är ju att det är drömläge just nu då jag har en lugnare period på jobbet, maken kan jobba hemifrån och efter årskiftet är det troligen rörigare och lite schema-ändringar på G så det skulle vara perfekt att ha valptiden innan dess. Uppfödaren har föreslagit olika alternativ med ta på foder eller vara halvfodervärd och jag tror absolut att det inte skulle vara några problem med samarbete men jag är van att äga mina hundar själv :p men jag ska absolut överväga det. Ska åka och hälsa på om nån vecka igen när man kan se lite mer hur valparna utvecklar sig och se om det kan finnas nån lämplig tjej i denna kull för oss :love:.

Ska åka och hälsa på valpen imorgon :love:, hade bestämt mig för en i denna kullen till slut och uppfödaren var snäll och höll på en medans jag velade vilket var himla flyt då de andra två tikarna ultraljudades och bägge var tomma :cry:.
Nu hoppas jag att allt går vägen så har jag nytillskottet här om lite mer än två veckor, det blir en röd fröken!
 
Vaknade kl 3 inatt av att Vilja spyr och fortsätter att spy till kl är ungefär 06.30. Jon hann spy uppåt 20 gånger samt bajsa diarré ordentligt 1 gång.
Blev så chockad då vi va ute sista rundan 00.03 typ och då bajsade hon helt normalt och fast.

Men varit på djursjukhuset sedan dess och dom har röntgat buken, tagit blodprov och hon har nu senaste timmen fått drop.

Dom hittade gas i buken men vi hoppas det är borta när vi röntgar igen på eftermiddagen.

Mattes lilla bebis ❤

Men börjar undra om jag har en förbannelse 😅😔☹.
 
Alltså Äster är vild....extremt vild. Gör allt hon inte får bara för att hon inte får. :D
Tuff som attan är hon. Inte kommer hon in heller fastän alla andra går in. Hon är gärna ute själv. Man har inte en lugn stund. Jag minns inte att de andra var så galet vilda. Kanske jag som är äldre. :o

Tur hon är söt. Kommer nog bli en riktig arbetsmyra.
IMG_20191027_093648.jpg
 
Vilja mår idag bra och vi vet inte riktigt vad som kan vara orsaken. Hon drack ur en lerig vattenpöl i skogen i förr igår och fick rå fryst kyckling som Barf men nej vi vet inte. Men hon piggnade på sig efter en påse med drop. Skönt :heart
 
Vilja mår idag bra och vi vet inte riktigt vad som kan vara orsaken. Hon drack ur en lerig vattenpöl i skogen i förr igår och fick rå fryst kyckling som Barf men nej vi vet inte. Men hon piggnade på sig efter en påse med drop. Skönt :heart

Stackaren! Hoppas hon kryar snabbt.
Dropp är underbart! Ger en livet åter. Mvh, en som vet :D

Så hade vi med Daisy också när hon var runt... 11-12 veckor kanske? Spydde och sprutade diaree utan dess like... hon blev inlagd med dropp ett helt dygn. Det enda jag kunde komma på att hon hade fått i sig var några slurkar vatten ur en äcklig pöl...

Vi ska för övrigt till veterinären om någon timma här. Daisy har haltat i över en vecka. Blev bättre med strikt vila de första dagarna men sen vände det och blev värre igen. Nu kan hon nästan inte stödja på benet när hon reser sig efter vila men sen lossnar det och hon rör sig mer obehindrat.
Usch, väldigt nervös för vad det ska visa. Hon har en riktig tillväxtspurt just nu och jag kan inte tänka mig att det är särskilt lämplig timing om något är skadat samtidigt.
 
Ellis är så himla frusen nu när man ska gå ut så han kissar inte ute alls, spelar ingen roll om man försöker vänta ut honom. Sitter bara och skakar och piper. Pigg och nyfiken är han däremot och bryr sig inte om stadsljud/folk/bilar och har svansen högt osv!

Har skickat pappa på uppdrag att köpa ett täcke/tröja så nu kommer lillkillen se ännu sötare ut :p (Och förhoppningsvis slippa frysa.)
 
Får hoppa in här. Dottern köpte ju en papillonvalp förra året och en schäfervalp för några månader sedan. Jag blev nog för valpsjuk:o så har nu tingat min egen lilla valp, men så jag längtar efter att få hem honom. Väntan känns oändlig och spännande ungefär som sista veckorna inför en förlossning när man väntar barn:D
Knäpp jämförelse, jag vet men kunde inte låta bli:rofl:.

Var några årsedan jag hade valp själv, sista två hundarna har varit vuxna och inte haft det allt för bra. Det ska bli kul att få följa från valp till vuxen hund denna gång.
Kanske ska tillägga att dotterns hundar inte bor med oss, men träffar dom varje dag.
 
Nu ringde vet upp efter att ortopeden hade granskat plåtarna som tog vid gårdagens besök... de hade inte hittat någonting alls som kan förklara Daisys hälta som plötsligt kom från ingenstans för en vecka sedan. Hon haltar som värst efter vila (ffa om hon rört sig lite aktivare innan vilan). Nu ska hon äta smärtstillande och antiinflammatoriskt i en vecka och sen ska vi på återbesök om en vecka då både ortopeden och vår vanliga veterinär ska undersöka henne igen. De avfärdade tillväxtrubbningar men har en eventuell kotkompression som arbetshypotes just nu.

Jag tycker så synd om henne (och oss...) hon har varit helt osannolikt otursförföljd under sina 19 första veckor i livet. Ett getingstick med allergisk reaktion, en kraftig allergisk reaktion på medicinen hon fick efter getingsticket (såpass att hon faktiskt fick andnöd och var inlagd med övervak i ett dygn), hon har opererat bort en tand, fått förgiftningssymtom, varit kraftigt magsjuk (och inlagd), och nu hältan med vad de nu kan vara. Lilla plutten.

Är glad för vår heltäckande försäkring med högt i tak och låg rörlig självrisk i alla fall :D
 

Bifogade filer

  • Daisy.jpg
    Daisy.jpg
    158,2 KB · Visningar: 37
Många läste kanske min tråd om att jag för knappt en vecka sen fick avliva min förra hund. Jag inser att jag förvandlas till ett vrak utan hund. Pluggar hemifrån och utan hund verkar jag vara en sån som går med morgonrock hela dagen och knappt lämnar sängen.
Så jag har bestämt mig för att börja se mig om efter en ny hund. Jag har alltid haft en dröm om en stor hund som jag kan träna sök, lydnad o viltspår med och som kan dra mig på skidor vintertid o löpträna med mig. Rasvalet föll på Rottweiler. Förhoppningsvis är jag med valp snart. 💕
 
Min 12-veckors luspudel väljer själv när hon tänker komma på inkallning eller när hon tänker springa åt andra hållet. Jag gör mig så rolig jag bara kan men ibland väljer hon ändå att dra iväg istället. Tips? Jag har godis, leksaker och tramsar mig så jag skäms om någon skulle se mig. :o
 
Min 12-veckors luspudel väljer själv när hon tänker komma på inkallning eller när hon tänker springa åt andra hållet. Jag gör mig så rolig jag bara kan men ibland väljer hon ändå att dra iväg istället. Tips? Jag har godis, leksaker och tramsar mig så jag skäms om någon skulle se mig. :o

Fortsätt tramsa! Dra upp en leksak och spring ifrån henne, har du testat det?
 
Min 12-veckors luspudel väljer själv när hon tänker komma på inkallning eller när hon tänker springa åt andra hållet. Jag gör mig så rolig jag bara kan men ibland väljer hon ändå att dra iväg istället. Tips? Jag har godis, leksaker och tramsar mig så jag skäms om någon skulle se mig. :o
Jag skulle sätta lina på och se till att hon inte får chansen att springa åt andra hållet - ta bort det alternativet liksom.
På min egen hade jag ruskat om valpen lite och sen backat av och kallat in igen.

Och sen leka och vara rolig/belöna med godis/socialt när hon kommer såklart. Jag tror inte att bara vara rolig funkar på en sån hund, risken är ju alltid att något annat kommer vara roligare än matte. För mig är inkallning ett krav och jag tror att ju snabbare man befäster det desto mer självklart kommer det vara.
 
Jag har lärt mig att man ska aldrig kalla in valpen om man inte är 100% säker att den kommer. Har jag kört med på alla mina hundar och det har fungerat bra. Sen när de är äldre så har jag kunnat ge korrigera om de någon gång inte kommer och då lagt krav på invallningen.
Lina om valpen sticker.

men är ytterst icke proffs 😄



Min 12-veckors luspudel väljer själv när hon tänker komma på inkallning eller när hon tänker springa åt andra hållet. Jag gör mig så rolig jag bara kan men ibland väljer hon ändå att dra iväg istället. Tips? Jag har godis, leksaker och tramsar mig så jag skäms om någon skulle se mig. :o
 
Tack för tipsen! Har aldrig haft några problem med inkallning på mina hundar men denna alltså....denna! Detta händer alltså även i trädgården. Hon vill bara komma när hon själv känner för det. Annars hittar hon ett löv eller något annat som är roligare än alla leksaker och godis i världen.
Det är ju en vallhundsras så hon drar inte så långt men det är irriterande. Idag tyckte jag ändå att det har gått bättre. Ska fixa godare godis. Haha.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kan inte hålla mig... måste smygstarta en tråd till nästa år. Jag kan inte vara den enda som redan nu har planer tänker jag. Från...
98 99 100
Svar
1 980
· Visningar
192 362
Senast: Asko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 522
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras Nu börjar det äntligen vara dags för valpköp! Jag har länge (3 år) letat efter en till tollare, har på dessa år känt att det bara har...
Svar
2
· Visningar
3 744
Senast: Ciindy
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Jag har hängt runt här på Buke i ganska många år, men har aldrig kommit mig för att faktiskt skriva någonting. Nu är...
Svar
4
· Visningar
1 179
Senast: Eina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp