Sweety tycker att temperaturen äntligen börjar bli vettig. Vi hade 20 grader i skuggan idag.
255757C1-4E6A-4431-B73A-CC51C161B826.jpeg
 
28039



Det är en jättehärlig kille vi har fått hem. Känns som han är lugnare än Breeze när det gäller folk och andra hundar, men det kan så klart ändra sig när han blir mer inbodd.

Breeze är fullkomligt till sig, men vi kan inte ha dem ihop inomhus än, han blir alldeles för exalterad och tror man kan leka fullt ut med valpen. Han har ju tyvärr fått leka väldigt lite med andra hundar och har alltid tyckt att de är otroligt spännande. Han har också rejält föremålsintresse och blir lite avundsjuk på Winters leksaker, så det får vi hålla koll på.
 
Här blev det ingen valp i februari p.g.a. personliga omständigheter (bl. a. en valpvakt som drog sig ur) :(

Men, jag har varit i kontakt med en annan uppfödare och vi ska förhoppningsvis träffas nästa vecka. Idag träffade jag en tidigare valpköpare och hennes hundar, helt underbara var de både valpköparen och hundarna :love:
 
Fy vad jag är ledsen att det inte funkar med valp i år. Dels pga att jag tycker att min yngsta behöver mer tid innan en valp flyttar in, dels pga nytt jobb och dels pga ena hunden är skadad. Men uppfödaren ha gjort en såndär drömmig parning som jag grät inombords över att tacka nej till när hon frågade om jag skulle ha en (hade sagt förra sommaren att jag skulle ha en efter den tiken.. :o )
 
Hon är tuff och framåt lilla Modo :love:
Men liten. Dryga 3 kg :( Inte alls vad vi väntat oss, men vem kan säga nej efter att ha åkt 80 mil enkel väg?! Får hon bara växa till sig så blir det nog bra! Hon har fin kamplust, är väldigt nyfiken och avreagerar än så länge fint. Saran och Phatos gillar henne skarpt, nu ska bara jag piggna till lite mer efter operationen så blir nog det här bra :D

566104BB-9926-4CA8-877F-5537A79EFE53.jpeg
 
Hon är tuff och framåt lilla Modo :love:
Men liten. Dryga 3 kg :( Inte alls vad vi väntat oss, men vem kan säga nej efter att ha åkt 80 mil enkel väg?! Får hon bara växa till sig så blir det nog bra! Hon har fin kamplust, är väldigt nyfiken och avreagerar än så länge fint. Saran och Phatos gillar henne skarpt, nu ska bara jag piggna till lite mer efter operationen så blir nog det här bra :D

Visa bifogad fil 28496
Hon växer säkert på sig :) Söt som socker iaf!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag kan inte hålla mig... måste smygstarta en tråd till nästa år. Jag kan inte vara den enda som redan nu har planer tänker jag. Från...
98 99 100
Svar
1 980
· Visningar
192 404
Senast: Asko
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 522
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras Nu börjar det äntligen vara dags för valpköp! Jag har länge (3 år) letat efter en till tollare, har på dessa år känt att det bara har...
Svar
2
· Visningar
3 747
Senast: Ciindy
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Jag har hängt runt här på Buke i ganska många år, men har aldrig kommit mig för att faktiskt skriva någonting. Nu är...
Svar
4
· Visningar
1 179
Senast: Eina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp