Valp 2021 - del 2

Jag vågar inte prova, tror valp skulle hoppa jämfota upp på Robins rygg och åka med 😂
Själv var jag rätt övertygad om att Tuddes uppfödare inte avlat rent, hon måste ha blandat in katt där nånstans? 🤔
(Det är alltså en robot där under fluffet, om det skulle vara oklart för någon)
DSC_0634.JPG
 
Sedan igår eftermiddag är vår lilla odåga hemma igen, efter ett dygn på veterinärklinik med vätskedropp och undersökningar i samband med en intensiv magsjuka. Jag var mest orolig för att han skulle ha fått i sig något som fastnat, men så var det lyckligtvis inte, helt "ren" på både slätröntgen och kontraströntgen, och inget onormalt i blodproven heller. Och han började äta igen igår, så fick åka hem och mår vad vi kan bedöma helt som vanligt - ska äta specialfoder och "snälla" tarmbakterier ett tag bara :)
 
Körde lite NW här hemma idag, och det gick så bra för båda hundarna 🤩
Började med lite enkla inomhussök, och sen fick de ett par utomhussök på loftgången utanför ytterdörren. Första utomhussöket för Sparven, men han klarade det galant! Kul att det gick så bra, när de blev ny miljö och lite störning med människor som pratade på våningen under 👍 Han är riktigt doftsäker, och kommer snabbt gå om Humla i detta märker jag.
Sen gick vi in och tog en hög gömma som fått sitta medan vi var ute. Bra jobbat från båda, och kul att Humla äntligen, med lite uppmuntran, klarar att ställa sig med tassarna upp mot något även inomhus 😃

Ska bli så kul att sen utvecklingen hos sparven i vår, för nu är vi anmälda till en kurs för att stämma av lite 🤩
 
Hexa uppskattar inte alls vår robotdammsugare, då den råkade köra på henne litegrann när hon var liten och inte flyttade sig. Eller ja den nuddade vid henne och efter det så går hon undan. Inte så att hon är rädd, utan mer att hon respekterar den.
Börjat träna lite fotgående och tunnlar med Hexa och det sköter hon galant! :love1: . Mer matte som måste få utbildning och lära sig hur man ska göra. Märker ju verkligen hur lite jag egentligen kan när jag pratar med andra som kan detta med ordentlig hundträning.
Men vi ska börja vår första valpkurs den 3 december så snart så :D. Vi ska även iväg på vår första vallning imorgon kl 17. Ska bli spännande!

Har även till våra kursers och förhoppningsvis framtida tävlingar, gjort och köpt en egen kalender som är helt dedikerad till Hexa :D .

Hexa är nu som 5 månaders, 45 cm hög och väger 12.3 kg.
 

Bifogade filer

  • 259695723_610108193748594_6316456796061238933_n.jpg
    259695723_610108193748594_6316456796061238933_n.jpg
    22,3 KB · Visningar: 75
C6B17F87-C2F1-4083-B3E3-2078DF6D7A3E.jpeg

Det har gått så bra för oss de senaste veckorna. Hundmöten går bra, lydnad går bra, sök går bra, jag ser framemot våra miljöträningspromenader och träningspass vi kör inne och ute. Freja har också varit väldigt mysig, vill gärna ligga i sängen och mysa. Klarar av att vara ensam nu i 4-5h utan problem. Vi har haft gäster över och det har funkat fint. Har börjat kika på kurser till vintern också. Allt har känts så himla bra!

Men så blev den här veckan pannkaka. Freja har varit dålig i magen i 4 dagar, typ vattenbajsar och kan inte hålla sig. Hon är pigg och helt som vanligt annars. Har fått en en vecka på canikur av veterinären och så blir det skonkost några dagar. Jag som hade hoppas på att vi fått ordning på hennes lilla mage.

Så hunden är sjuk och jag har så massor på jobbet så håller på att oroa ihjäl mig. Jo, men då passar det super med att dra av ett ledband i foten… Så nu kan jag inte gå eller stå, än mindre träna hunden eller ens gå på toalettrundor med henne :cry: funderar på att leta hjälp i någon FB grupp. Min sambo går med henne men är väldigt upptagen med annat så Freja har varit min hobby/ansvar så det blir mest toalettrundor. Jag kanske oroar mig i onödan men gillar inte situationen just nu.
 
Visa bifogad fil 80132
Det har gått så bra för oss de senaste veckorna. Hundmöten går bra, lydnad går bra, sök går bra, jag ser framemot våra miljöträningspromenader och träningspass vi kör inne och ute. Freja har också varit väldigt mysig, vill gärna ligga i sängen och mysa. Klarar av att vara ensam nu i 4-5h utan problem. Vi har haft gäster över och det har funkat fint. Har börjat kika på kurser till vintern också. Allt har känts så himla bra!

Men så blev den här veckan pannkaka. Freja har varit dålig i magen i 4 dagar, typ vattenbajsar och kan inte hålla sig. Hon är pigg och helt som vanligt annars. Har fått en en vecka på canikur av veterinären och så blir det skonkost några dagar. Jag som hade hoppas på att vi fått ordning på hennes lilla mage.

Så hunden är sjuk och jag har så massor på jobbet så håller på att oroa ihjäl mig. Jo, men då passar det super med att dra av ett ledband i foten… Så nu kan jag inte gå eller stå, än mindre träna hunden eller ens gå på toalettrundor med henne :cry: funderar på att leta hjälp i någon FB grupp. Min sambo går med henne men är väldigt upptagen med annat så Freja har varit min hobby/ansvar så det blir mest toalettrundor. Jag kanske oroar mig i onödan men gillar inte situationen just nu.
Fy så jobbigt när allt kör ihop sig samtidigt :( Nu vet jag inte alls var du bor, men kanske finns det någon snäll och pålitlig bukefalist i närheten som kan hjälpa dig lite?
 
Visa bifogad fil 80132
Det har gått så bra för oss de senaste veckorna. Hundmöten går bra, lydnad går bra, sök går bra, jag ser framemot våra miljöträningspromenader och träningspass vi kör inne och ute. Freja har också varit väldigt mysig, vill gärna ligga i sängen och mysa. Klarar av att vara ensam nu i 4-5h utan problem. Vi har haft gäster över och det har funkat fint. Har börjat kika på kurser till vintern också. Allt har känts så himla bra!

Men så blev den här veckan pannkaka. Freja har varit dålig i magen i 4 dagar, typ vattenbajsar och kan inte hålla sig. Hon är pigg och helt som vanligt annars. Har fått en en vecka på canikur av veterinären och så blir det skonkost några dagar. Jag som hade hoppas på att vi fått ordning på hennes lilla mage.

Så hunden är sjuk och jag har så massor på jobbet så håller på att oroa ihjäl mig. Jo, men då passar det super med att dra av ett ledband i foten… Så nu kan jag inte gå eller stå, än mindre träna hunden eller ens gå på toalettrundor med henne :cry: funderar på att leta hjälp i någon FB grupp. Min sambo går med henne men är väldigt upptagen med annat så Freja har varit min hobby/ansvar så det blir mest toalettrundor. Jag kanske oroar mig i onödan men gillar inte situationen just nu.
Förstår att det är apjobbigt, men tror ju inte att hunden på något sätt far illa av att inte få mer än toalettrundor i nuläget? Kanske rentav bra för magen med lite vila?

Krya på er, både du och hunden! :heart
 
Nu är Tilda hemma 😍 2/3 av vägen hem var pipigt och jobbigt, sen lugnade hon sig och somnade (ca 45 min resväg). Hon har kollat in läget lite, druckit och ätit lite, och sovit en skvätt och busat lite. Blev inte alls nöjd att bli utburen I kisshagen så det får väl vänta en stund till. Hon är en lite fryslort 😅
IMG_20211125_182006.jpg
 
Nu är Tilda hemma 😍 2/3 av vägen hem var pipigt och jobbigt, sen lugnade hon sig och somnade (ca 45 min resväg). Hon har kollat in läget lite, druckit och ätit lite, och sovit en skvätt och busat lite. Blev inte alls nöjd att bli utburen I kisshagen så det får väl vänta en stund till. Hon är en lite fryslort 😅Visa bifogad fil 80151
MER bilder! :love: whippetvalpar i den åldern är ju ungefär det sötaste som finns.
 
Nu är Tilda hemma 😍 2/3 av vägen hem var pipigt och jobbigt, sen lugnade hon sig och somnade (ca 45 min resväg). Hon har kollat in läget lite, druckit och ätit lite, och sovit en skvätt och busat lite. Blev inte alls nöjd att bli utburen I kisshagen så det får väl vänta en stund till. Hon är en lite fryslort 😅Visa bifogad fil 80151
Brindle o bläsat o maskat o så sist men viktigast av allt vinthund - det kan i princip inte bli mycket bättre än så! :heart
 
Nu är Tilda hemma 😍 2/3 av vägen hem var pipigt och jobbigt, sen lugnade hon sig och somnade (ca 45 min resväg). Hon har kollat in läget lite, druckit och ätit lite, och sovit en skvätt och busat lite. Blev inte alls nöjd att bli utburen I kisshagen så det får väl vänta en stund till. Hon är en lite fryslort 😅Visa bifogad fil 80151
Hur söt och gullig som helst 😍 .
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 137
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 237
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
23
· Visningar
1 249
Senast: ii-ssa
·
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
934
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp