Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi kollade på bilder från Daisys valpbild igår, det mest slående var alla lösningar med silvertejpsinlindande stolsben på mina antika stolar och en väldigt snygg konstruktion byggd av restvirke runt all elektronik vid tv-möbeln. Jäklar vad fult vi bodde några månader :D
Kan man silvertejpa utan att det blir märken efteråt alltså?
 
Väldigt glad och duktig valp under eftermiddag och kväll, även om bilresan inte var någon hit. Det var inte såå illa som jag hade befarat att det skulle bli. Och vi har hittat en sak som hon avskyr mer än bilar: regn! Herregud vad sur hon var nu under kvällsrastningen (jo, hon hade täcke) men så fort hon insåg att jag inte släppte in henne förrän hon kissat så gick det bra att kissa ändå.

Vi har varit hos otroligt duktig studiofotograf, vi har tränat lite inkallning och testat några nya godissorter. På kvällen var hon lite övertrött, men så fort vi la oss i sängen så somnade hon. Säng är tydligen bättre än soffa.

Hon har också försökt leka med Ebrah inomhus. Hon hoppade jämfota baklänges och morrade samtidigt :rofl: Då tog Ebrah hennes leksak som låg på golvet och struntade i henne, varpå hon sprang iväg, hämtade en annan leksak och försökte utan framgång få Ebrah intresserad av den. Jag tror bestämt att Lily ville bli jagad :D

Nu ligger hon på mitt ben och drömmer. Imorgon ska vi försöka vara ute mer, träna ännu mer inkallning och så blir det bilåkning hemåt. Tror det är bra att träna på korta sträckor som går till roliga eller trygga ställen.
 
Han växer så fort så det är inte klokt :heart
272046283_10158807312063666_3338683880064015573_n.jpg
 
Idag har jag två gånger misslyckats med att ta ut henne i tid. Ena gången trodde jag att hon bara var hungrig, men nej, hon var både hungrig OCH pissnödig. Andra gången sov hon, jag började göra mig klar för långpromenad och så var jag ändå inte snabb nog, så hon kissade i trapphuset...

Utöver det har det nog egentligen gått bra idag, vi var på långpromenad (med hennes mått mätt), hon fick gå lös massor och skötte sig utmärkt och hon är fortsatt snäll i hantering och så.

Däremot känns det som om hon är hungrig och jag misstänker att det är för att uppfödaren blandat i massor av utfyllnadsgrejs i maten hela tiden, så de har fått äta i princip så mycket de vill. Jag hade slut på sådant nu, så hon har "bara" fått vanliga maten och herregud så tuggig hon är nu. Jag har fått montera bort henne från soffan en miljard gånger, fått försöka ingripa innan hon sväljer kartong som hon tuggat på osv. Nu gav jag henne en liten tuggpinne och den håller henne sysselsatt ett bra tag. Det känns att det är länge sen jag hade valp. Jag känner mig som en nybörjare med allt. Vi känner ju inte varandra!
 
De är så himla fina!
Så härligt att se dem sträcka ut och njuta av att få röra sig fritt!
Jag är så glad att vi har möjlighet att ta sådana promenader. Det är en inhägnad där vi kan vara stora delar av året, tillräckligt stor för dem att verkligen springa i, men såpass liten att jag kan se att det är tomt på vilt. Så länge de inte hoppar över staket så kan vi vara där, perfekt för att träna inkallning och sådant :)
 
Nu känns allt lite bättre igen. Jag behövde gå och handla, så när de lagt sig för att vila här så gick jag iväg. 25 minuter senare kom jag hem igen och det enda som hade hänt var att Lily hade sträckt ut sig lite längre och Aysu hade flyttat lite på sig :D
272148290_4761806983902754_6603569627883310037_n.jpg
 
Idag har jag två gånger misslyckats med att ta ut henne i tid. Ena gången trodde jag att hon bara var hungrig, men nej, hon var både hungrig OCH pissnödig. Andra gången sov hon, jag började göra mig klar för långpromenad och så var jag ändå inte snabb nog, så hon kissade i trapphuset...

Utöver det har det nog egentligen gått bra idag, vi var på långpromenad (med hennes mått mätt), hon fick gå lös massor och skötte sig utmärkt och hon är fortsatt snäll i hantering och så.

Däremot känns det som om hon är hungrig och jag misstänker att det är för att uppfödaren blandat i massor av utfyllnadsgrejs i maten hela tiden, så de har fått äta i princip så mycket de vill. Jag hade slut på sådant nu, så hon har "bara" fått vanliga maten och herregud så tuggig hon är nu. Jag har fått montera bort henne från soffan en miljard gånger, fått försöka ingripa innan hon sväljer kartong som hon tuggat på osv. Nu gav jag henne en liten tuggpinne och den håller henne sysselsatt ett bra tag. Det känns att det är länge sen jag hade valp. Jag känner mig som en nybörjare med allt. Vi känner ju inte varandra!

Inte konstigt att du känner dig som en nybörjare när det var några år sedan du hade valp :) Jag kände mig som ett jäkla blåbär i början, och gör det fortfarande ibland.
 
Inte konstigt att du känner dig som en nybörjare när det var några år sedan du hade valp :) Jag kände mig som ett jäkla blåbär i början, och gör det fortfarande ibland.
Det verkar ju som tur är vara en ganska vanlig känsla :) Jag gillar inte att känslan av att inte ha koll, så jag måste försöka fokusera på det jag verkligen har koll på istället. Allt fungerar ju inte från början med en liten valp, och vi ska lära känna varandra. Jag minns ju att Ebrah var jobbig som valp, att jag länge fick gå ut på nätterna, att hon pissade inne då och då, att hon tuggade på allt... Lily tuggar än så länge nästan bara på leksakerna och säger faktiskt till när hon behöver ut. Måste dock komma igång med att träna hantering och lite mer ordentlig inkallingsträning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 480
Senast: Mabuse
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 695
Senast: Roheryn
·
Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 677
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
642
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp