Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Han är väl väldigt liten, eller hur? Tänker storleksmässigt alltså. Kan det vara enklare att avleda med en rolig mjuk kampleksak med längre "rep-del" så att du snabbt kan få leksaken i hans höjd? Tänker att det kanske går snabbare än att böjad dig ner och ge godis. Kamplek kan även, för en del hundar, vara mer motiverad än godis. Bra dock att kampa hemma först för att få upp motivationen till kamplek först, och då gärna börja med att valpen ska jaga leksaken.Sixten var med på julfirande en kort stund igår och skötte sig fantastiskt bra! Helt orädd för alla människor och snusade runt överallt. Inget skällig alls utan verkligen superduktig!
Att gå promenader hemmavid är dock en ljudlig historia. Han skäller mycket och på saker jag inte ser. Försöker bryta och har alltid godis med. Hundmöten är verkligen inte bra. Han är otroligt skällig och hänger i kopplet. Jobbar med att ge godis och distrahera honom, det kommer gå till sig med träning och tid!
Ja han är pytteliten, väger strax under kilot. Tusen tack för tips om kamp, det gillar han hemma så ska definitivt prova. Nu är han ganska lätt att påkalla uppmärksamhet med att prassla med godispåsen innan jag väl hinner få ner godiset till honom.Han är väl väldigt liten, eller hur? Tänker storleksmässigt alltså. Kan det vara enklare att avleda med en rolig mjuk kampleksak med längre "rep-del" så att du snabbt kan få leksaken i hans höjd? Tänker att det kanske går snabbare än att böjad dig ner och ge godis. Kamplek kan även, för en del hundar, vara mer motiverad än godis. Bra dock att kampa hemma först för att få upp motivationen till kamplek först, och då gärna börja med att valpen ska jaga leksaken.
Tänker typ en sådan här leksak
https://www.djurtoppen.se/traning/b...REjJW45pkOwpLwoZIXFK_bWpkfXiLs2MaAg3ZEALw_wcB
Mjukost på tub är sjukt bra godis i hundmöten, dom tycker det är supergott och det går snabbt att få fram tuben ur fickan, sen låter jag min slicka på tuben hela vägen förbi den andra hunden (om det är ett jobbigt hundmöte för Floki.)Sixten var med på julfirande en kort stund igår och skötte sig fantastiskt bra! Helt orädd för alla människor och snusade runt överallt. Inget skällig alls utan verkligen superduktig!
Att gå promenader hemmavid är dock en ljudlig historia. Han skäller mycket och på saker jag inte ser. Försöker bryta och har alltid godis med. Hundmöten är verkligen inte bra. Han är otroligt skällig och hänger i kopplet. Jobbar med att ge godis och distrahera honom, det kommer gå till sig med träning och tid!
Hrm...Mjukost på tub är sjukt bra godis i hundmöten, dom tycker det är supergott och det går snabbt att få fram tuben ur fickan, sen låter jag min slicka på tuben hela vägen förbi den andra hunden (om det är ett jobbigt hundmöte för Floki.)
Jag har ingen kork. Behöver inte uppmärksamma hunden alls, räcker med att jag för handen mot fickan.Hrm...
Jag tycker snarare att det är för omständigt? Skruva av korken (och inte tappa bort den) och sedan upmärksamma hunden på tuben. Själva skruvmomentet tar tid. Utan kork i fickan blir det klet överallt.
För mig går det snabbare att stoppa handen i fickan och ta en godis.
Oskar hälsar att sååå himla gott är det verkligen inteJag har ingen kork. Behöver inte uppmärksamma hunden alls, räcker med att jag för handen mot fickan.
Tycker inte att det blir något klet som stör! Har man den i kylen innan man går ut så är det liksom ganska stelt.Oskar hälsar att sååå himla gott är det verkligen inte
Hur gör du med kletet när du inte har kork? Det hamnar ju rejält runt öppningen när han slickar?
(kanske annorlunda om du klämmer fram mer än våra halva cm?)
Man sätter på locket från en colgate-tub istället Smidigt med locket som sitter fast och bara är att snäppa upp, samt plast istället för metall dvs mindre risk för skrap mot tänderna. Använder dock inte mjukost pga för stor tub, köper dessa från Trixie istället:Oskar hälsar att sååå himla gott är det verkligen inte
Hur gör du med kletet när du inte har kork? Det hamnar ju rejält runt öppningen när han slickar?
(kanske annorlunda om du klämmer fram mer än våra halva cm?)
Tack! byta kork hade inte ens fallit mig in!!Man sätter på locket från en colgate-tub istället Smidigt med locket som sitter fast och bara är att snäppa upp, samt plast istället för metall dvs mindre risk för skrap mot tänderna. Använder dock inte mjukost pga för stor tub, köper dessa från Trixie istället: