Jag har idag skrivit till en uppfödare som planerar valpar. Så vi får hålla tummarna för att det blir valpar, och för att jag får köpa en.

Det är en kombination som verkar mycket lovande. Min tidigare hund dog nyligen, och jag hade tänkt vänta med nästa valp. Men så såg jag den här planerade kombinationen, hos en uppfödare som jag länge velat köpa valp av.

Jag får förhoppningsvis hem en ny liten DSG-tik om 8 veckor :love:
Min äldre tik fick tyvärr somna in i höstas pga cancer. Hon är djupt saknad, både av mig och av den yngre tik som jag har kvar. Men jag fick kontakt med en uppfödare vars stamtik kom från samma kennel som min gamla tik, och som dessutom har parat en av sina tikar med en hane som är släkt med min gamla. Och på natten till nyårsafton så föddes en kull på hela 8 valpar. En av dem ska flytta hem till mig :heart.
Första bilden från uppfödaren
FB_IMG_1767301665503 (1).webp

Jag hoppas på valp i år men funderar även på om jag bara bör ge upp hela hundgrejen. Hoppas på en planerad kull som i så fall kommer födas först i höst, den uppfödaren har jag träffat och hon vet allt om terriern jag hade och allt om min situation. Det känns skönt. Och jag har träffat hennes hundar.

Jag hoppas på valp i år men funderar även på om jag bara bör ge upp hela hundgrejen. Hoppas på en planerad kull som i så fall kommer födas först i höst, den uppfödaren har jag träffat och hon vet allt om terriern jag hade och allt om min situation. Det känns skönt. Och jag har träffat hennes hundar.

Ge inte upp! Du kommer hitta en hund som passar dig och verkar vara en toppenperson.

Liknande trådar

• Mål och planer 2026
  • Dags att förbereda dig för FEI-tävlingar 2026
  • Mål och planer 2026!
  • Tävlingsmål 2026

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Hiss & Diss - del 7
  • Vad gör vi? Del CCXXVI
  • Nedstämd och inte hitta ut.

Barn