Bukefalos 28 år!

Valp hos hundvakt

Stolth

Trådstartare
Hej!


Jag skulle behöva hjälp med att lugnt min ångest! Jag och sambon åker iväg en vecka till Spanien idag och vår valp på 4.5 månader ska vara hos min storebror. Han får följa med till jobbet och vi har varit där tidigare samt att vi inatt har sovit här allihopa.

Nu till mitt problem, jag har sådan extrem ångest över att lämna honom!
Jag vet att han kommer ha det hur bra som helst men jag är rädd att han tror att jag överger honom när jag inte kommer tillbaka på några dagar. Jag bara gråter och vill helst av allt inte alls åka iväg idag! Många tankar i huvudet, kommer han klara sig? Är han för liten för att lämnas bort en vecka? Tänk om vi kraschar med flyget, kommer han få stanna hos min bror då? Tänk så glömmer han mig på en vecka, osvosv. Han är ganska mammig av sig och han är ju bara en bebis :), jag vet att han inte kommer tänka på mig när jag är iväg men jag behöver nog få det bekräftat!

Tack på förhand för svar och tips!
 
Även som vuxna blir mina hundar precis lika glada om jag varit borta 20 min eller flera veckor :) så jag tror att det kommer gå hur bra som helst för din valp att vara utan dig en vecka, han får ju alla sina behov tillgodosedda av din bror :)
 
Den enda som lider här är du. Hunden kommer ha det jättebra och även om den kanske gnäller lite precis efter du gått så kommer den komma på andra tankar fort när hundpassaren börjar göra saker med den. Min stofil älskade sin hundvakt och hundkompisarna han hade där.
 
Den enda som lider här är du. Hunden kommer ha det jättebra och även om den kanske gnäller lite precis efter du gått så kommer den komma på andra tankar fort när hundpassaren börjar göra saker med den. Min stofil älskade sin hundvakt och hundkompisarna han hade där.



Åååå tack! Precis vad jag behöver höra! :)
 
Det är värre för en själv än för hunden att vara hos hundvakt. Jag förstår din ångest, har själv jättesvårt att lämna bort hundarna men de har alltid haft det toppenbra de gånger jag lämnat bort dem. Nyttigt för valpen att vara med lite andra människor också och få upptäcka andra saker.
 
Äh, det är ingen bebis du har, snart unghund ju ;)
Jag säger som de andra, så länge han får sina behov tillgodosedda och trivs hyfsat med människan som tar hand om honom så kommer det gå bra och det låter ju onekligen som om du hittat en bra och pålitlig hundvakt. Men absolut, jag förstår dig, jag tycker det är jobbigt att lämna mina hundar med någon annan människa om så bara för en kväll... Det jag för att fixa det är att lämna hundarna när de är glada och såklart att ha en hundvakt som verkligen känns pålitlig. (och de som vaktat mina hundar har dessutom varit sådana som hört av sig med uppdateringar om hur det går, även om det bara gäller en kväll. Det känns bra för mig.)
 
Jag förstår dig precis. Jag har redan ångest för att jag ska lämna mina djur i några dagar om en månad men vet samtidigt att djuren inte lider av att vara med någon annan i några dagar. Inte när det handlar om en människa du som ägare litar på och vet tar hand om djuret på ett bra sätt. Det är vi som lider av att vara ifrån dem.
 
Hej!


Jag skulle behöva hjälp med att lugnt min ångest! Jag och sambon åker iväg en vecka till Spanien idag och vår valp på 4.5 månader ska vara hos min storebror. Han får följa med till jobbet och vi har varit där tidigare samt att vi inatt har sovit här allihopa.

Nu till mitt problem, jag har sådan extrem ångest över att lämna honom!
Jag vet att han kommer ha det hur bra som helst men jag är rädd att han tror att jag överger honom när jag inte kommer tillbaka på några dagar. Jag bara gråter och vill helst av allt inte alls åka iväg idag! Många tankar i huvudet, kommer han klara sig? Är han för liten för att lämnas bort en vecka? Tänk om vi kraschar med flyget, kommer han få stanna hos min bror då? Tänk så glömmer han mig på en vecka, osvosv. Han är ganska mammig av sig och han är ju bara en bebis :), jag vet att han inte kommer tänka på mig när jag är iväg men jag behöver nog få det bekräftat!

Tack på förhand för svar och tips!

Mina hundar ”glömmer bort mig” om dom är på ett ställe där dom trivs. Tar det som ett bra tecken på att dom haft det bra! ;)
 
Hundar är djur, de saknar det känsloliv vi har.
De behöver mat, vatten, en trygg plats att vara på och få sina sociala och fysiska behov tillgodosedda. De "tror"ingenting. De ar ingen uppfattning om framtid - ingen tidsuppfattning på det vis du har.

Skilj på dina behov och hundens behov.
 
Äh, det är ingen bebis du har, snart unghund ju ;)
Jag säger som de andra, så länge han får sina behov tillgodosedda och trivs hyfsat med människan som tar hand om honom så kommer det gå bra och det låter ju onekligen som om du hittat en bra och pålitlig hundvakt. Men absolut, jag förstår dig, jag tycker det är jobbigt att lämna mina hundar med någon annan människa om så bara för en kväll... Det jag för att fixa det är att lämna hundarna när de är glada och såklart att ha en hundvakt som verkligen känns pålitlig. (och de som vaktat mina hundar har dessutom varit sådana som hört av sig med uppdateringar om hur det går, även om det bara gäller en kväll. Det känns bra för mig.)


Tack för Ditt svar! Nu har jag lämnat honom och sitter på tåget och gråter bakom solglasögonen. Jag vet ju att han har det helt fantastiskt och att detta är jöttenyttigt för oss båda!
 
Tack för Ditt svar! Nu har jag lämnat honom och sitter på tåget och gråter bakom solglasögonen. Jag vet ju att han har det helt fantastiskt och att detta är jöttenyttigt för oss båda!
Hoppas att allt går bra! och om den jobbiga känslan inte släpper snart så kan du ju be hundvakten om lite "onödigt" täta sms-uppdateringar om läget, så att du får se att din hund har det bra :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vi har en tik på 3 år med diverse hälsoproblem, men som står stadigt på sina mediciner. Hon är, sina problem till trots, ändå...
Svar
18
· Visningar
926
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 982
Senast: Farao
·
Hundträning Jag har en 13 veckors valp som blir rädd/ osäker när folk vill hälsa. Så fort någon visar intresse för att hälsa så börjar hon skälla...
Svar
11
· Visningar
1 805
Senast: Heddiz
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 066
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp