Bukefalos 28 år!

Valp på G

linafina

Trådstartare
Tiken var full med valpar och jag är överlycklig! Hoppas nu att där är en liten pojke åt mig. Jag är så spänd att jag spricker snart :D.

Har jag tur blir det en valp till sommaren här hemma hos oss. Detta har jag väntat på länge!

Ni vill jag bara att dom små liven ska titta ut :banana: :bump:

Någon mer som ska ha valp i år?
 
Sv: Valp på G

Håller tummarna för dig =)

Fick hem valpis under sensommaren förra året, så fortfarande en valp =)

/Tobbe
 
Sv: Valp på G

Vad roligt för dej, då håller jag tummarna för att det det blir en pojke åt dej :D
Här är min "lilltös" som kommer hem om 3veckor..
Vad jag längtar :bump:

to20a20t202.jpg
 
Sv: Valp på G

Tack jag håller tummarna väldigt hårt just nu!

Det blir schäfer nummer två ifall någon undrar :).
 
Sv: Valp på G

Jag och maken pratar ju om att skaffa en till. Det är valpar planerade till juli hos en uppfödare, vilket betyder leverans i september. Valpis är då drygt ett år så det hade ju varit jättebra. Skabaraövertalaminmanförst... :angel: Han tycker vi ska vänta till vår-sommar -08. ;)
 
Sv: Valp på G

En till västgötaspets då eller? Jag hade ju bestämt att om det inte blir nån valp ur denna kull blir det en västgötaspets :).

Vår nuvarande hund blir 3 år i juni.
 
Sv: Valp på G

Jag hämtar hem min "lilla" valp på måndag! Ska bli otroligt roligt!
 
Sv: Valp på G

Det är en Grand Danois pojke på 8 veckor som ska få bli norrlänning. Har alltid velat ha en GD, enda sedan jag läste om dem första gången så blev jag förälskad så nu skall drömmen förverkligas!

Stod i valet o kvalet om jag skulle skaffa mig en till häst, eller en hund.. Och valet föll på en voffsing :)
 
Sv: Valp på G

Det låter ju toppen. Måste kännas väldigt spännande just nu :). Du får återkomma med bilder sen så vi får se valpisen.
 
Sv: Valp på G

Men jösses vilken söt liten valp :love:. Där var han inte gammal :). Nu blir jag man ännu mer valpsjuk än vad man redan är.

Kan tänka mig att han är bra mycket större nu. Lycka till nu med honom!
 
Sv: Valp på G

Vad roligt! Vad är det för ras du ska ha?

Jag får ev. hem en valp till sommaren, har inte riktigt bestämt mig än. Men blir det någon hane i kullen har jag första tjing.
 
Sv: Valp på G

Ja det är superskoj! Jag har letat i snart två och nu känner vi att det är rätt i tiden för en till och då har jag turen att hitta en kombination som jag tror blir kanon.

Det blir en till schäfer, jag är en schäfertok ;).

Vad skoj för dig! Ras?

Jag ska också ha en hane och jag har första tjing på hane så blir där en hane blir jag glad.
 
Sv: Valp på G

Aha. Jag funderade på om du skulle byta ras, men så var alltså inte fallet. ;)

För min del blir det isåfall en till dvärgpinscher, så jag antar att jag kan klassas som dvärgpinschertok då? ;) :p
 
Sv: Valp på G

Jag älskar schäfern och har alltid gjort. Jag har haft schäfrar runt omkring mig hela mitt liv i stort sett och jag hittar ingen ras som passar mig bättre.

Har du hund sedan tidigare?
 
Sv: Valp på G

"min" (dag-hund) blev parad idag.. (Schäfer). Asså jag var & gick & från ingenstans kommer en brun grej & hoppar på henne bakifrån & jag kunde inte göra någontingförsökte dra bort honom men det gick inte ägarn kom tog honom hårt i nacken & drog rätt upp sen sprang hon därifrån.. Schäfertiken löper inte men kan det bli valpar endå? Ägarn till henne blev som tur är inte arga men hon är bara runt 6-8månader ....
 

Liknande trådar

Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren...
Svar
10
· Visningar
1 117
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
25
· Visningar
1 829
Senast: Tualma
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
2 080
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Hej! Har en två år tik och en 6 månader hane båda staffe. Har senaste tiden känt att jag inte orkar med två hundar och som att min...
Svar
10
· Visningar
2 305
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp