Valp skäller på andra hundar

Fråga innan dock, jag har hundratals gånger fått säga ifrån när folk ska använda mig som träningsobjekt jag kan inte träna när folk tittar på.
Tycker det är rätt fräckt att stå och träna sin hund på något främmande ekipage.
Frågar alltid om det är nära. Förstår att det kan uppfattas som "fräckt" om man just står väldigt nära, men om det är ett ordentligt avstånd kan det ju inte vara några problem.
 
Frågar alltid om det är nära. Förstår att det kan uppfattas som "fräckt" om man just står väldigt nära, men om det är ett ordentligt avstånd kan det ju inte vara några problem.
Nej står man på avstånd är det inga problem men jag har många gånger varit med om att folk står precis utanför staketet ofta med en brötig hund som far hit och dit och låter och jag får mycket svårt att träna då då även jag har hund som har svårt för främmande hundar så nära.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 819
Senast: Migo
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
5 791
Senast: iNHALE
·
Hundträning Ny på detta forum (och ett liknande hundforum där jag ställt samma fråga). Det är så att jag har lite funderingar kring hundfrågor som...
2
Svar
23
· Visningar
2 654
Senast: sanmatte
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 283
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp