Bukefalos 28 år!

Valp skakar och spyr 3 veckor gammal

A

Alonelife

Min vän har en Papillion(Min tik) som fått valpar, 4 st hanar och dem är 3 veckor gamla idag.

Jag hjälper henne att se till så valparna har mat och mår bra medans hon handlar eller annat.

En valp ville inte dia och var slö. Så jag tog upp honom i famnen och då började han skaka i hela kroppen. Så jag värmde en dyna och höll honom i famnen, plötsligt började han kräkas, dock inte mycket men lite. Det var mjölk han kräktes upp (var vitt). Han pep lite då och då och ville inte riktigt somna. Spänd buk eller mage, men innan jag åkte var den lite bättre.

Lämnade över valpen sedan till ägaren, hon sa att han vart pigg hela dagen. Hon sa att hon skulle ringa veterinären, så hoppas de har svar.

Men jag tänkte bara höra här ifall ni vet vad det kan vara? Usch vad jag är orolig, även om det inte är mina så har man ändå visst band till alla.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har ju haft en rätt jobbig höst vinter med årets sista kull som blev chockartat stor. (11 på en liten Amristik) 6 var över 100 gram...
33 34 35
Svar
684
· Visningar
31 666
Senast: Dentaku
·
Katthälsa Hejsan! Jag tog över en katt som var dräktig och allt så som förlossning osv har gått bra och jag trodde allt var frid och fröjd. Det...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 848
Senast: WildHorse
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 560

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp