Valp som bytt färg, mao fel färg i stamtavlan

Millicent

Trådstartare
Behöver man göra något åt det? Typ kontakta skk och få det ändrat eller spelar det ingen roll? Jag tänker hur det blir om man ska ställa hunden utomlands där de delas in i färg eller liknande.
 
Det stod fel färg i Nanos stamtavla, ringde in och de har ändrat i databasen så rätt färg står online men fick ingen ny stamtavla. Går säkert att få en ny stamtavla utskickad också men eftersom de ingen som direkt kollar på fysiska papper här mer än att vaccinationen stämmer så kändes det inte så viktigt.
 
Min fick en ny stamtavla som liten så registreringen ändrades. Då var hon redan vaccinerad så vaccintyget är med fel färg. Aldrig nån som har reagerat.
 
Ja alltså bytt har hon ju inte gjort men det såg ut som att hon var viltfärgad när hon var liten men nu 6 mån senare är hon röd och vit :D
Ok, undrade lite vad det var för färger som var så lika men då förstår jag. :)
Vet inte hur jag skulle gjort, har fött upp tio blandraser och dem har mig veterligen inte "bytt" färg, men intressant ämne :)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
7 439
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 475
Senast: Mabuse
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 470
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
647
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp