C

Crying

Hur får jag honom att inte bita sönder halva hemmet när ja lämnar honom?
Han har varit ensam som max 1 timma, med hundsällskap.
 
Hur gammal är din valp?

Ordentligt med motion ( lek och bus ) borde trötta ut valpen
Det är väl ur tränings syfte som du lämnar den?
I sådantfall se till att lämna valpen då den är som tröttast och lugnast, men smyg ej i från den.
 
Han är ca 11 veckor..

Jo de är bara i träningssyfte, han är ju ändå van vid att vara själv med sällskap av sina syskon innan men de är ju ändå inte samma sak.
Har ju inte haft samma problem me schäfern så ja vet inte riktigt hur ja ska gå tillväga... :confused:
 
Okej !

Börja med att dra ned på tiden, 20 minuter räcker.
Aktivera valpisen ordentligt.

Annars kan du "låtsas" gå i väg och sedan iakta valpen, så fort den hittar på bus så dyker du fram och visar att den gjort fel.

Tänk på att en 11 veckors valp inte är så gammal, kan inte lämnas så länge!
 
Jag tycker iof inte att de är speciellt mkt då vi har tränat dagligen i 2 veckor, men de är ju min åsikt!
 
Har du tänkt på att alla hundar är individer? Schäfern din kanske lärde sig det på 3 dagar, medan denna valp behöver 3 månader. Det finns ingen universalmetod som passar alla valpar, och din valp visar att den inte klarar av 1 timme ensam. Alltså får du dra ner på tiden, se till att valpen aktiverats innan, gärna med någon hitta-bollen-lek och fysisk motion också. Och lämna inte valpen på riktigt, utan stanna utanför din dörr så att du kan höra vad som försigår därinne!
 
Jojo, han brukar endast vara själv 15-30 min max när ja är å handlar tex men idag skulle ja till apoteket å alla vet ju hur de är där :D
 
Jag gissar på att anledningen till att jag och Bebben har påpekat för dig hur olika hundar går framåt i ensamhetsträningen, är att du skrev¨
Jag tycker iof inte att de är speciellt mkt då vi har tränat dagligen i 2 veckor, men de är ju min åsikt!
som svar till rådet att du borde backa ned till 20 minuter.
Du ligger på 20 min nu skrev du, och uppenbarligen var 1 timma för mkt. Så då är det bara att träna dessa 20 min mer än 2 veckor.
 
Ishtar, på tal om att lämna ensam, hur är dina killar?
Har det varit ngra problem? Frågar gärna dig då jag inte har så mkt erfarenhet av Whippet och det har ju du så det räcker och blir över ;)
 
När min första hund var 10 månader var det lite bekymmersamt ibland, jag lämnade videokameran på etc för att se om han kopplade av när jag var borta. Vid ett par tillfällen vet jag att han ylade, men han var ju inte gammal och dessutom helt ensam och därför inte trygg. Idag har jag ju tre :love: och det går hur bra som helst. Sista valpen gick att lämna mkt tidigare än de andra iom att de känner riktig flockgemenskap sinsemellan, fastän flocken såklart inte är HELT komplett förrän jag är med. Jag vet att de sover och kopplar av när jag jobbar, har aldrig sönder något eller sådana dumheter för sig. Jag tycker det går över förväntan faktiskt, jag hade jättejättedåligt samvete första dagarna jag jobbade mer (mina veckor ser olika ut på rullande schema). Men nu känns det helt OK.

Ps. Ska tillägga att efter att jag märkt att han ylade ibland (tittade på videobanden) fick han vara hos en dagmatte när jag jobbade.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej, Vi hämtade hem vår lilla Australian Shepherd för fem veckor sedan. Hon är jätteduktig vid hundmöte, inkallning, lärde sig "sitt" på...
7 8 9
Svar
167
· Visningar
14 455
Senast: ildiko
·
Hundträning Kommer här med ny fråga! Länge sen jag hade valp...😅 Vår valp är 6,5 månader Har slutat bita i våra händer å fötter oftast men ännu...
Svar
6
· Visningar
398
Senast: Hellhound
·
Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
1 894
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 580
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp