Status
Stängd för vidare inlägg.

TantAgda

Trådstartare
Nu är snart oktober över så visst behöver vi en valp-tråd för nästa år?
För inte kan jag väl vara ensam om planer om valp? 😁

För min del så var det inte riktigt tänkt nu, inte än. Om ett par år. Åldringen är ju ändå ganska ok än och vi har ju faktiskt fyra hundar redan. Fem är ju.. en till :angel:

Men, så dök den där inte helt planerade kombon upp som faktiskt inte riktigt går att låta bli, som är så mycket mer lockande än den som kommer sen!
Om alla om och men nu bara blir av -Så trolig parning i feb och då blir det förhoppningsvis sommarvalp för mej! 😍
 
Nu är snart oktober över så visst behöver vi en valp-tråd för nästa år?
För inte kan jag väl vara ensam om planer om valp? 😁

För min del så var det inte riktigt tänkt nu, inte än. Om ett par år. Åldringen är ju ändå ganska ok än och vi har ju faktiskt fyra hundar redan. Fem är ju.. en till :angel:

Men, så dök den där inte helt planerade kombon upp som faktiskt inte riktigt går att låta bli, som är så mycket mer lockande än den som kommer sen!
Om alla om och men nu bara blir av -Så trolig parning i feb och då blir det förhoppningsvis sommarvalp för mej! 😍
Vad kul! Ser fram emot bilder på gråhundsvalp :D
Blir det en till kelpie? :)
 
Om allt går bra så hämtar vi hem en valp i början på mars. Ska åka och träffa uppfödaren nästa helg. Men det har känts jättebra när vi pratat över telefon och sms:at. Skulle bli tredje gången gillt efter att en tik gått tom och en fått en för liten valpkull för att bli några valpar "över". Men avslutad pandemi i kombination med lite ekonomisk kris verkar i varje fall kortat av intresselistorna 😅
 
Träffat en av avkommorna till tiken och han är riktigt trevlig. Tror att det blir mycket hund för han är en väldigt kavat valp, men det tänker jag att du vill ha :). Jag är lite halvt spekulant på ett barnbarn tror jag, om det passar med tiden osv.

Kul! Från sist kullen då?
Jo då, massa hund ska det va, på alla sätt och vis 😉
 
Ja precis, DS-kullen. Såg att det inte är officiellt vem den tilltänkta fadern är än?

Den första tilltänkta drog sig ur -matten vill att D2-kullen ska utvärderas först och meritera honom mer innan han parar. Klokt förstås men synd.
Ny diskuteras men inte bestämt än
 
Är så sjukt valpsugen! Uppfödaren som jag skulle vilja ha BC-valp ifrån verkar inte få någon kull i vinter dock. Är ju även lite velig ang. BC iom mitt måndagsexemplar som är rädd för allt och dessutom varit rejält sjuklig. Men samtidigt är dom ju fantastiska hundar egentligen.
 
Tji fick jag för att jag startade den här tråden -den planerade parning är inställd 😔
Nu får jag vänta nåt år till på valp. Det var ju iofs planen från början men nu hade jag ju ställt in mej på en valp till sommaren..
Åh stackars dig! Jag vet precis hur det känns :(
När man kan för mycket om en ras och vet och väntar på exakt rätt parning - och så blir det inte av.
I mitt fall gick tiken först tom, nästa försök ville inte tiken, sen fick hon vila i ett år och vid hennes sista parning så blev det bara en tikvalp som uppfödaren ville behålla (fullt förståerligt) - då bytte jag ras... ;)
 
Åh stackars dig! Jag vet precis hur det känns :(
När man kan för mycket om en ras och vet och väntar på exakt rätt parning - och så blir det inte av.
I mitt fall gick tiken först tom, nästa försök ville inte tiken, sen fick hon vila i ett år och vid hennes sista parning så blev det bara en tikvalp som uppfödaren ville behålla (fullt förståerligt) - då bytte jag ras... ;)

För mej är det en trygghet, lite av en kvalitetsstämpel, att köpa valp från den här uppfödaren. Vågar liksom inte chansa på nåt annat..
Bara att vänta helt enkelt..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 409
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 137
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 084
Senast: Calmiche
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 100
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp