Valparna - bilder

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare soso
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 4 481
S

soso

Här kommer lite bilder på nya hundfamiljen :)

1.jpg

Nyfödda med sin mor

000_0294.jpg

Den stolta fadern

000_0294.jpg

v33small.jpg

v23small.jpg

v21small.jpg

v11small.jpg

Sv: Valparna - bilder (norrbottensspets)

Glömde ju att skriva rasen, Norrbottensspets :)

Sv: Valparna - bilder

För några månader sedan hade mamma och pappas granne norrbottenspetsvalpar........riktigt söta små varelser!

Oooh! :love: Vilka fina. Vi som funderar på att gå över på Norrbottenspets.. Är de tingade? (Blir allt obehagligare att ha drivande hundar med varg som ökar i antal. :crazy: )

Nej, inte vad jag vet. Det är pappa som håller i det.
Och han är nog den stoltaste av alla över de små! :D
Bättre familjehund finns nog inte, otroligt sociala, vänliga och inte så "skälliga" som jakthundar kan vara

Okej.. Joo, vi har kollat in Norrbottenspetsen just för att den har så trevlig mentalitet för att vara en spets. (Om man jämför med exempelvis Finnspetsen.)

Hur är det fördelat på kön i kullen? Hur många tikar?

Vi har haft tax i många, många år nu, men vi har bestämt oss för att ungtiken får bli vår sista då det börjar bli obehagligt att släppa drivande hundar. Man vill ju inte riskera att varg ska gå ikapp drevet och ta familjens bebis.. :crazy:

Våra hundar har alltid varit "familjehundar", kombinerat med att pappa jagar och ställer ut. jag kan inte tänka mig någon annan hund, de har sådant underbart psyke, och är verkligen tillgivna. I denna kull blev det 2 tikar o en hane :)

Det är förresten ingen annan som har Nobs här?

Men guud så söta!
Norbottenspets har jag faktiskt inte hört så mycket om,visste knappt hur dom såg ut.

Kan inte så mycket om spetsar öht så jag vet inte om det är en dum fråga men vad jagar man med dom?

Fågel i första hand - Det är en trädskällare det med, precis som Finsk Spets

Aha okej :) Då har man lärt sej något nytt idag också!

Pappa jagar både fågel o älg med hunden. Beroende på vilken mössa han tar på sig.. Hunden vet då vad det är som gäller! :)

Liknande trådar

R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 411
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 542
Senast: Raderad medlem 147980
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 516
Senast: Puffindog
·
Hundträning Hej! Vi har för en vecka sedan fått hem en gråhundsvalp, världens sötaste och piggaste lilla krabat! Jag har inte haft valp på 12 år och...
Svar
2
· Visningar
405
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fri tillgång på torrfoder?
  • Valp 2024
  • Valp 2025