Valpen gör inget annat än att äta snö

Snöätaren

Trådstartare
Jag har en 13 veckors valp här hemma som blivit som besatt av snön. Så fort han är ute har han käften i snön o tar inte upp den förräns vi går in igen. Innan snön kom så var han i princip rumsren, de hände nån olycka några gånger men det verkade va på rätt väg iallafall. Efter att snön kom så är det som att han glömt bort varför vi går ut, han kissar o bajsar men det är som att han kommer av sig och börjar äta snön istället för att göra klart sina behov. De händer också att vi står ute en längre tid utan att han gör ifrån sig och så gör han det när vi kommer hem igen istället. Och även om han kissat ute så är han kissnödig igen när vi kommer hem och sätter sig och kissar inte alls långt efter att vi kommit in. Han har börjat bajsa inne ibland också vilket han nästan aldrig gjort tidigare.
Vad ska jag göra? Han har vatten framme hemma och dricker som han ska ska så jag tror inte att det är för att han är törstig. Jag har provat försöka få honom att bära nån leksak när vi är ute men det är han totalt ointresserad av, försökt avleda men det funkar i nån minut sen är han igång igen, fyat men det bryr han sig inte om. Att tillägga är att jag jobbar hemifrån så kan ju inte springa ut stup i kvarten, vi får ut ca varannan timme och ser till att timea maten med när vi kan gå ut.

Har slut på idéer, Hjälp!
 
Jag skulle nog bara försökt sysselsätta valpen lite ute för att bryta beteendet, leksaker eller vad den nu tycker är kul. Sen tänker jag att det är övergående, så länge man inte gör en grej av det.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
536
Hundträning Har en omplaceringstik 7 år som vi haft i ett år och hon har successivt börjat vakta sin mat. I början förekom inte detta beteende men...
2
Svar
20
· Visningar
2 192
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Har ett rätt stort problem som jag och sambon inte har en blekaste aning om vad vi ska göra med då det är helt fruktansvärt mycket...
Svar
2
· Visningar
1 305
Senast: a1agnlju
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 419
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Överproduktion av hud?
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

Tillbaka
Upp