millan30_228

Trådstartare
Kanske finns det redan en valpkullstråd? Men hittade den inte isåfall! Nu är det nio dagar tills Mayas och min första kull kommer. Så spännande att snart få träffa dom små liven. Är det någon mer som väntar eller planerar valpar?
 
Sv: Valpkull

Åh spännande!
Har du någon bild på blivande mamma?

Själv väntade jag en valpkull på Dvärg Pinscher, men tiken kastade i går tyvärr, en vecka för tidigt. :(
Antagligen pga någon form av infektion, dock är tiken hur pigg som helst.
(tack gode gud)
Så det blidde inga puppisar för min del denna gången, men kikar glatt på andras valpbilder för att trösta mig litet när jag inte har något själv o kika på..


(Bebben hade en tråd med sina Valpar, men kan inte hitta den igen.. :()
 
Sv: Valpkull

Vad är det för ras?

Roligt med valpar! :) Jag har konstaterat att någon gång, vill jag ha en valpkull. Om sisådär 10 år :p
 
Sv: Valpkull

Åh spännande!
Har du någon bild på blivande mamma?

Själv väntade jag en valpkull på Dvärg Pinscher, men tiken kastade i går tyvärr, en vecka för tidigt. :(
Antagligen pga någon form av infektion, dock är tiken hur pigg som helst.
(tack gode gud)
Så det blidde inga puppisar för min del denna gången, men kikar glatt på andras valpbilder för att trösta mig litet när jag inte har något själv o kika på..


(Bebben hade en tråd med sina Valpar, men kan inte hitta den igen.. :()

Åh vad ledsamt för dig :( att din lilla tik kastade. Men tur att hon mår bra ivarjefall.... Du får försöka längre fram igen.

Min tjej är greyhound och här kommer bilder :laugh:
Tagna idag med nio dagars dräktighet kvar :love:
Hoppas att valparna får stanna kvar där inne tiden ut och att allt går bra.

mage100.jpg


mage2.jpg
 
Sv: Valpkull

Vad är det för ras?

Roligt med valpar! :) Jag har konstaterat att någon gång, vill jag ha en valpkull. Om sisådär 10 år :p

Det är en greyhound och jag har drömt om valpkull i sisådär 13 år:laugh:
Har provat några gånger men tikarna har inte velat (min äldsta tjej var helarg på hanen trots höglöp) även Maya gick tom förra gången men nu såååå :love:

Hjälp mig att hålla tummarna att allt går bra hela vägen fram nu!!
 
Sv: Valpkull

Haha en sådär rund greyhound har jag aldrig sett :rofl: Lite skillnad jämfört med den vanliga buklinjen-
Men så har jag nog aldrig sett en dräktig å andra sidan.

Självklart håller jag tummarna för att allt går bra!
 
Sv: Valpkull

Haha, jag kommer skratta varje gång jag ser de där bilderna! och så kommer det pluppisar... små små greyhoundspluppisar...
Lova att lägga upp bilder på allt de har sönder så att man glömmer bort att de är söta - och skulle de råka vara snälla så håller du käft om det, okays ;)
 
Sv: Valpkull

Eller så gör vi såhär... blir någon av valparna en blivande världsvinnare i utställningsringen OCH samtidigt är toksnäll och inte biter på något annat än det som ska bitas på, då flyttar den till mig och så får du fröken W tills jag börjar sakna henne :D
 
Sv: Valpkull

Vi planerar en valpkull till våren/sommaren 2010 så det är ett tag kvar, kennelnamnet är inskickat så nu får man vänta och se om det blir godkänt :)
 
Sv: Valpkull

(Bebben hade en tråd med sina Valpar, men kan inte hitta den igen.. :()

Det ansågs vara reklam tydligen. Eftersom vi skämtade om att du skulle köpa en.

TS:
Jag har 11 st Amstaffvalpar hemma, som föddes i torsdags. Det blev 9 tikar och 2 hanar!
Tiken kommer ifrån Serbien från början, och hanen är från Rumänien.
 
Sv: Valpkull

Misstänkte nästa det. :crazy:


Till mod, men altså, får man inte drömma lite?:crazy:
Hade jag velat köpa en valp, hade jag väl gjort det ändå utan hennes tråd?
Då kanske alla valptrådar, kattunge trådar, föl trådar, betäckningstrådar osv förbjudas, för det kan uppmuntra till köp.:grin:

Låt oss få visa upp våra hjärtans änglar som vi är så stolta över och även kunna få berätta om dem, man lär sig mycket om att tex fråga om stam, få se bilder på släktingar och sånt!
Sen om dom är till salu eller inte kvittar väl nåt så fruktansvärt?:crazy:
Eller ska alla valpar vara tvungna att vara sålda innan man får lägga ut en bild på dem?
Mycket tråkigt i så fall, då även jag gärna vill fortsättningsvis visa upp mina valpar sen när jag får några! Alla har faktiskt inte sina valpar sålda innan de föds..

Det är lärorikt att få se dem utvecklas, och mycket roande att få veta om andras valpars hyss och vardag..
Även få följa tikars dräktighet osv.
Jag älskar att få läsa om sånt, och antar att jag inte är ensam...

Bebbens tråd, var väl i så fall lika mycket smygreklam som varje "nu kom mitt föl till världen" tråd..
Och om den verkligen räknas som så hemsk smygreklam tråd, får det rensas frisk både på hund, katt, andra djur och häst!:crazy:

Lite roligt kan vi väl få ha?:(

Vi håller ju iaf sams!:angel:
 
Sv: Valpkull

Väl skrivet Zizzy :bow::bow:

Dessutom, vid det här laget lär ju "alla" här veta att Bebben är uppfödare. Likaså Gnist och andra som blivit anklagade för smygreklam.

Att man reagerar när det plötsligt dyker upp en helt ny användare som skriver "Hej, jag har en tik som är så fin och så bra av den här rasen som ska få valpar då och då!" det förstår jag, men när det handlar om aktiva användare som på den här sidan troligtvis har många vänner, bekanta och intresserade...

Jag följer med glädje Bebbens valptrådar och har väl någon gång sagt "ÅH så söt, ge mig!" trots att jag inte har mer intresse för amstaffs än jag har för någon annan ras. (ett visst intresse för alla raser råkar jag ha pga ett stort hundintresse...) Skulle en sådan kommentar från mig då göra att det blir smygreklam om TS råkar skriva "Haha, visst, jag dumpar av en då och då"?


Hm...
 
Sv: Valpkull

Åh spännande!
Har du någon bild på blivande mamma?

Själv väntade jag en valpkull på Dvärg Pinscher, men tiken kastade i går tyvärr, en vecka för tidigt. :(
Antagligen pga någon form av infektion, dock är tiken hur pigg som helst.
(tack gode gud)
Så det blidde inga puppisar för min del denna gången, men kikar glatt på andras valpbilder för att trösta mig litet när jag inte har något själv o kika på..


QUOTE]

Vad tråkigt, blir ledsen över att läsa detta, men tyvärr är det sånt som händer, skönt i vart fall att tiken är OK.
 
Sv: Valpkull

Bra inlägg från båda er.

Vill bara tillägga att om jag hade köpt hund efter alla söta valpar här på Buke, så hade jag haft fruktansvärt många hundar hemma numera :D Av raser som absolut inte var lämpade för min livsstil, bland annat. En söt valp är en söt valp! Jag vill gärna ha dom alla, men nöjer mig med att titta och beundra, och när jag väl ska köpa hund - så gör jag research. Jag kollar inte Buke faktiskt.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min snart fem månaders dvärgpudel tycker Mush inte är såhär jättegott. Hon äter, men jag får truga henne. Hon ska egentligen äta nio...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 011
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 431
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
8 039
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 320
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp