Bukefalos 28 år!

Adelente

Trådstartare
Hej!

Vid vilken ålder tycker ni att det är lämpligt att gå en valpkurs? När är de för gamla för att gå en sådan kurs? :confused:
 
Jag tycker det är bäst att börja valpkurs så fort som möjligt. Det är ju olika mellan olika utbildare men de flesta valpkurser verkar ta emot valpar upp till ett år i alla fall. Efter det finns det ju allmänlydnad och slyngelkurser på flera ställen.
 
Vi har 3-6 månader för valpkurser men gränsen uppåt är lite flytande. En del 6-månaders hundar är fortfarande bara bebisar medan andra redan har börjat bli könsmogna. Den undre gränsen beror främst på att de ska ha fått sin 12-veckorsvaccination innan de börjar på kurs.
 
Vi hade en 2-årig hund på vår valpkurs. Den hunden var en osäker omplacering som inte kunde nåt så matte började från grunden kan man säga.

Jag tycker de bör ha fått 12-veckors vaccinet innan de gå kurs.
 
Vi hade en 2-årig hund på vår valpkurs. Den hunden var en osäker omplacering som inte kunde nåt så matte började från grunden kan man säga.

Jag tycker de bör ha fått 12-veckors vaccinet innan de gå kurs.

Vaccination kollas på vår sbk. 12 veckor är tidigast man får delta i kurs här.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
752
Senast: Tonto
·
Hundträning Jag är ny som hundägare och har dessutom köpt ett litet golvmoppsfluff. Men har redan konstaterat att jag kanske är mer engagerad i mitt...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 329
Senast: Fetaost
·
Hundträning Hej. Min precis fyllda 1-åriga golden retriever har de senaste veckorna fått en sån enorm jaktlust, innan har hon kunnat gå förbi...
Svar
14
· Visningar
1 023
Senast: Runan
·
Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 086
Senast: Petronilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Valp 2024
  • Gräs i näshålan?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp