Valpligan!

KungTulle

Trådstartare
I somras såg jag en mycket liten cihuaua valp! Söööt!

Förra veckan en pytteliten terriervalp, liknade Milou i Tintin böckerna...helt underbar....

Och idag på julmarknad i Hässleholm en 11 veckor gammal Chow Chow.....svart fluffig och ...världens sötaste!!!!!!!!

Varför kan alla andra skaffa sig hund???
Dumma min sambo som e allergisk dvs inga pälsiga eller fjädriga djur inomhus :mad:
/Kung Tulle
 
Men HUR har du kunnat skaffa dig en allergisk sambo? En sådan hade inte blivit långvarig här ;)!

Skämt åsido så är alla valpar söta, men vill man verkligen ha hund så finns det ju raser som kan bo ute/i stallet, förutsatt att man har ordentligt med tid att umgås med dem där och att de har en flock eller ett revir att vakta (=jobb).

Vi hade en komondor i många år och hade hon fått välja (d.v.s. om möjligheten funnits) hade hon nog gärna bott i stallet. När vi hade balkong sov hon helst där oavsett årstid så hon hade uppsikt över reviret.

Dock är flockväktare ofta tuffa hundar med speciell mentalitet. En f.d. granne till oss var allergisk och hade sin new foundlandshund boende på glasverandan. Hon umgicks med honom i princip JÄMT utom när hon sov. Så olika lösningar finns.

Anneli
 
Finns ju faktiskt jyckar som passar även för allergikers!

Bichon ska ju vara allergi vänliga... och tja.. om inte annat finns ju kinesisk nakejycke! :D
 
Tja jag visste inte han var allergisk när jag träffade honom :).

Att ha hund UTE vore ingen bra lösning tycker jag.... Katterna i stallet skulle bli sura och antagligen minigrisarna också....

Och jag vet att det e mycket jobb med hundar (farsan hade militär skyddshund när jag var liten...en jättefin schäfer).

/KT
ps/ allergivänliga hundar e inget alternativ för mig....vill ha en VACKER hund! Pudlar e dock vackra-men gillar inte pälsvården på dom....
 
Du det finns många vackra hundar som din sambo skulle kunna tåla, oftast så tycker man att sin egen hund är vackrast av alla i alla fall. Det är insidan som betyder något nämligen.

Ifall en karl är allergisk eller inte, kommer inte den frågan upp på er första dejt???? :D
 
Min man är djurälskande allergiker! Vilket betyder att vi har haft hästar, har hundar och katter som bor ute,även om hundarna är inne och hälsar på allt som oftast. Det betyder också att han har varit fruktansvärt sjuk ibland när det blivit för mycket. Det ÄR ett helsike!
Och visst finns det hundraser som sägs vara allergivänliga MEN därmed inte sagt att alla allergiker klarar dem. Man kan bygga upp tolerans, men det kan också gå på andra hållet så man inte tål hunden alls. :cry:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp