Valpvedermödor

NÅNTING gör jag uppenbarlien rätt i alla fall.
Grannhundarna satte igång att skälla. Han var lös och började attackskälla han med. Men bara ett par skall, sedan rusade han till mig. Naturligtvis fick han oändligt med beröm.

Tidigare har han rusat iväg ifrån mig när han reagerat. Dagens seger.
 
Kämpa på! Jag för en hård kamp för att Emiron ska kunna vara i hundgården öht 5 min utan att yla som en sate... Hundhuset duger inte heller...
 
Segrar och nederlag. Suck.

Jag bar ut hnonm på morgonen som vanligt. Han gör ifrån sig som han brukar.
Medan jag äter frukost är han väldigt busig och leker med sin kattleksak och busar runt.

Efter ett tag börjar det lukta. Han har behövt gå på toa en gång till och lagt en rejäl! hög i köket.
Nu har jag sprejat doftsprej i hela nedervåningen. Suck.
 
Grannen lånade jordfräsen och som tack för lånet fick Torsten torkade kaninöron. Succé.

Till och med så mesen visade humör när jag skulle ta in honom. Han morrade :D

Tror jag ska åka dit och köpa på mig mer när de han fick tagit slut. Har ju haft svårt att hitta något som funkar som belöning.
 
Idag har Torsten varit kontorsarbetare.
Han fick tillbringa ett par timmar med avkomman på kontor medan jag var på nämndsammanträde. Törs ju intelämna honom hemma när han inte är rumsren.

Han hade (förstås) charmat kontoret. Men visat humör när han snott ett melonskal och avkomman försökte ta det ifrån honom. Han morrade. Tyder på at han blivit kaxigare och mer självsäker tror jag.

Naturligtvis är det inte bra att han morrar, men jag ser det som nån form av framsteg ändå
 
Idag har Torsten varit kontorsarbetare.
Han fick tillbringa ett par timmar med avkomman på kontor medan jag var på nämndsammanträde. Törs ju intelämna honom hemma när han inte är rumsren.

Han hade (förstås) charmat kontoret. Men visat humör när han snott ett melonskal och avkomman försökte ta det ifrån honom. Han morrade. Tyder på at han blivit kaxigare och mer självsäker tror jag.

Naturligtvis är det inte bra att han morrar, men jag ser det som nån form av framsteg ändå


Jättekul att det går framåt! Men resursvakt kanske man inte ska se som självsäkerhet? :D
Handlar ju om att han är rädd om det han har och inte riktigt litar på er. Har ni tränat någon byteshandel?
Och morr är inte dåligt i sig :)
 
Jättekul att det går framåt! Men resursvakt kanske man inte ska se som självsäkerhet? :D
Handlar ju om att han är rädd om det han har och inte riktigt litar på er. Har ni tränat någon byteshandel?
Och morr är inte dåligt i sig :)
Nej jag har inte tränat byteshandel eftersom jag inte hittat nåt han vill ha. Suck.
Hittills har han varit världens mes. Rädd för det mesta. Så att han visar resursförsvar är i mina ögon en liten framgång. Han har inte vågat det tidigare.

Han är annorlunda med andra än med mig. Vilket känns lite bra ändå eftersom han inte är "mattekär" på det minsta lilla vis. När jag hämtade honom igår så kom han och tryckte sig mot mig. Avkomman hälsar han smått hysteriskt på. Men hen är nog mer lekkamrat än jag är. De busar.

Igår var första gången han var hos någon annan än mig. När jag hämtat honom var han för första gången kelsjuk och ville vara nära. Jag har tvångsgosat med honom hittills. Han söker inte kontakt för att bli klappad, bara för att leka.
 
Jädra muntergök. :meh:
Jag är inte ens en hälften så kul typ som valpen. Han gör tivoli av det mesta. Jag hade inte tänkt mig en så tvångsmunter typ.

Senast sladdade han in i sin bädd så den flyttade på sig. Nu har han skällt på den eftersom den är på fel ställe. Innan dess skällde han på mina fötter.

Då har vi ändå varit ute strax innan och han har toksprungit på ödetomten invid i en kvart.
 
Jädra muntergök. :meh:
Jag är inte ens en hälften så kul typ som valpen. Han gör tivoli av det mesta. Jag hade inte tänkt mig en så tvångsmunter typ.

Senast sladdade han in i sin bädd så den flyttade på sig. Nu har han skällt på den eftersom den är på fel ställe. Innan dess skällde han på mina fötter.

Då har vi ändå varit ute strax innan och han har toksprungit på ödetomten invid i en kvart.
Det ljuva livet som valpägare :p.
 
Gah. Hade glömt hur det år att ha en hund som inte är lydig än.

Vi gick ut för att kissa. Sedan skulle vi gå in igen. Eller rättare sagt - JAG tyckte att vi skulle gå in. Det tyckte inte Torsten. Han satte sig ner och tittade oförstående på mig. Jag gjorde mig rolig. jag lockade med godis (heeeelt ointressant). Att fånga honom var helt omöjligt. Att lämna honom ute är inget alternativ eftesom jag itne har något staket runt tomten.

Till slut hämtade jag kopplet för det gillar han. Och då plötsligt sitter han stilla så jag får koppla honom.

Nästa kissrunda blir med koppel...
 
Gah. Hade glömt hur det år att ha en hund som inte är lydig än.

Vi gick ut för att kissa. Sedan skulle vi gå in igen. Eller rättare sagt - JAG tyckte att vi skulle gå in. Det tyckte inte Torsten. Han satte sig ner och tittade oförstående på mig. Jag gjorde mig rolig. jag lockade med godis (heeeelt ointressant). Att fånga honom var helt omöjligt. Att lämna honom ute är inget alternativ eftesom jag itne har något staket runt tomten.

Till slut hämtade jag kopplet för det gillar han. Och då plötsligt sitter han stilla så jag får koppla honom.

Nästa kissrunda blir med koppel...

Tänk vad bra tålamod du kommer få av detta! :p
"Se det som ett litet äventyr", som min ena tränare gärna säger. Appliceras på så väl naturkatastrofer som maratonlopp, galna hästar och små pappi-valpar. Kanske särskilt just pappisar. Att se mannen som inte räds något och får ordning på de galna hästar som övriga proffs gått bet på försöka krusa ovilliga pappisar.. Priceless! :laugh:

Samma med en granne som skulle ta ut min vovvi en runda då jag var borta. Hon slängde sig ut innan han hunnit få på koppel och drog för att leta efter mig. Och mannen som inte direkt gör vad någon annan vill normalt drabbades av panik och sprang efter henne. Han är rätt rundlagd och inte direkt atletisk. Efter några varv runt huset lyckades han helsvettig och livrädd få tag på djuret. Han må vara en stor buffel gentemot folk. Men lille vovvi stal hans hjärta och han såg framför sig hur hon drog till skogs i panik. Han var fortfarande uppjagad flera h efter. 😅

De brukar dock vara mkt enkla för sina egna människor när de är vuxna.
Så du kanske har en period av ovan innan det blir klockrent. :laugh:
 
Hittade två lammnjurar i frysen. Så jag tänkte att jag kunde koka dem och seom det gick att använda som godis till kräsne Torsten.

Sitter vid datorn och hunden skäller i köket. Tittar och ser att han skäller på spisen. Njurarna var klara så jag tog kastrullen från spisen och han följde mig hack i häl.
Skar några små bitar och la i hans matskål och han rensar den.

Lammnjurar är tydligen smaskens. :D
De är i storlek som valnötter så det är inget skrovmål ens om han fick alltihop. Som godisbitar funkar det tydligen utmärkt.
Undrar varför hundmat är så äckligt?
 
Hunden har förvandlats till en stinkbomb.

Nog för att han luktat obehagligt hela tiden men nu! Uäck!
Kan inte riktigt avgöra om det är så att han släpper väder (i så fall en konstantpysning) eller om det är hela han. Detär inget nöje att borra in näsan i pälsen eller ens ha honom i famnen. Jag lutar åt att det är hela hunden.

Foderbyte pågår men eftersom han inte äter något vidare så går det trögt. Imorse fick han i ren desperation en hel påse blötmat - som jag brukar ta lite av för att spica upp torrfodret - men han rörde det inte. Inte ens när jag matade.

Finns det några knep?

Tilläggas kan att han är välmusklad och växer så han är inte utmärglad på något vis.
 
Hunden har förvandlats till en stinkbomb.

Nog för att han luktat obehagligt hela tiden men nu! Uäck!
Kan inte riktigt avgöra om det är så att han släpper väder (i så fall en konstantpysning) eller om det är hela han. Detär inget nöje att borra in näsan i pälsen eller ens ha honom i famnen. Jag lutar åt att det är hela hunden.

Foderbyte pågår men eftersom han inte äter något vidare så går det trögt. Imorse fick han i ren desperation en hel påse blötmat - som jag brukar ta lite av för att spica upp torrfodret - men han rörde det inte. Inte ens när jag matade.

Finns det några knep?

Tilläggas kan att han är välmusklad och växer så han är inte utmärglad på något vis.
Du skulle kunna prova färskfoder men om du inte vill det så skulle jag prova RC Gastro intestinal junior. Det brukar vara smakligt och en dålig aptit kan vara tecken på magkatarr. Dåligt lukt från munnen kan också vara tecken på det.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 668
Senast: hundtant
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 409
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Lite bakgrund: Jag och min sambo har beslutat oss efter 2års funderande och diskuterande, att nu är perfekt tid för oss att adoptera en...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 680
Senast: Elektron
·
R
Hundavel & Ras Försöker hitta en hundras som kan passa mig men hittar alltid något fel. Fel som i att trots att t.ex. rasbeskrivningen låter vettig så...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
14 087
Senast: Raderad medlem 148099
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp