**Vanligt?**

P

prince77

Har en 35kg tung han hund på 1 år. Och så har vi en 25kg tung 3årig tik. hanhunden har bott med denna tik sen han var ung 12 veckor och i och med att han växte och sen la på sig mer vikt så har han börjat att lägga tiken på rygg när dom ibland ryker ihop när någon av dom blir för hårdhänta i leken, han lägger henne på rygg och båda visar tänderna. Sen är dom sura på varann för att 10 min senare leka som vanligt. Är det vanligt att hanhundar "bestämmer" över tikar, denna tik är dock VÄLDIGT dominant annars.
 
Nej, det är inte min erfarenhet. Jag tycker att det är tiken som får hanen att lägga sig för tiken.
 
Jag skulle tippa på att det är hans hormonstormar som ger honom modet att mopsa mot tiken. Hon kommer troligen att tolerera det ett tag men sedan ge honom en rejäl avhyvling och sätta honom på plats.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 825
Senast: Nota
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 391
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 596
Övr. Hund Har postat här tidigare om min illbatting till hund. Efter senaste inlägget så vände det och hon blev som en helt ny hund, nästan alla...
Svar
19
· Visningar
3 433

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp