Bukefalos 28 år!

vansinnet goes vansinnig.

V

vansinnet

Nu har jag ätit Cerazette i ungefär två veckor och jag mår verkligen skit! Har gråtit konstant sen jag började med dom känns det som, och nu verkar det som om mitt mående påverkar bröstmjölken.

I flera dagar nu så har jag kännt att jag har mindre mjölk och det märkts på Nikki att hon inte blir mätt efter att hon har ätit. Har köpt modersmjölksersättning som vi ger efteråt, men det känns så himla jobbigt eftersom jag i vanliga fall har mjölk åt ett dussin ungar.

Kan mitt mående bero på minipillren? Och kan det i sin tur påverka mjölkproduktionen? Sambon tycker jag ska sluta med pillren direkt så jag slipper må såhär, men då är vi ju tillbaka på ruta ett igen när det gäller sexlivet och preventivmedel..

Usch, jag vet inte riktigt vad jag ville med denhär tråden, förmodligen skriva av mig lite och kanske få lite synpunkter och råd.
Just nu känns allt så himla jobbigt och jag orkar ingenting. Känner mig som världens sämsta mamma.
 
Sv: vansinnet goes vansinnig.

Jag höll ut i 4 veckor sen "böt" jag mina cerazette mot antidepressiva och slutade helamma :(

ALDRIG mer hormoner i min kropp, sambon märkte skillnad på mig efter bara 2 dagar!
 
Sv: vansinnet goes vansinnig.

Det kan mycket väl vara pillren. Sluta ta dem och se vad som händer. Om du återgår till det normala får ni kanske börja söka efter ett annat p-medel.

Om det inte blir bättre är det nog inte pillren som spökar och då tycker jag att du ska vända dig till bm för hjälp.
 
Sv: vansinnet goes vansinnig.

Ja, jag får väl lov att göra det.
Trodde inte jag skulle reagera såhär eftersom jag inte kände något speciellt när jag började äta vanliga p-piller för flera år sedan.
Och sen när det inte riktigt vill sig med mjölken heller så mår man ju inte bättre direkt.
 
Sv: vansinnet goes vansinnig.

Jag har hört från flera bekanta att de reagerat likadant på cerazette. Du kan inte prova ngt annat minipiller?? (jag själv tar exlutena, och har inte haft några problem med dem, och mjölk har jag så det räcker och blir över)
Hur gammal är Nikki nu? Hon är inte inne i ngn tillväxtfas och äter mer för det?
 
Sv: vansinnet goes vansinnig.

Jag ska ringa min BM imorgon och fråga! :idea:

Hon blir tre månader den 15:e. Det kan ju hända att hon har en ökningsperiod, men det har hon ju haft tidigare också och då har mjölken "hängt med" iallafall.
Känns iallafall lite bättre nu när jag köpt ersättning, då slappnar jag av lite mer när jag vet att det finns hemma ifall att jag inte räcker till..
 
Sv: vansinnet goes vansinnig.

Iaf mitt första barn hade en REJÄL ökningsperiod runt 3-månadersåldern, från att ha ammat henne 2-3 ggr/natt så fick jag gå upp ca en gång i halvtimmen för att amma henne :crazy:
Hade iofs inga problem med att mjölken hängde med, det var snarare tvärtom, jag vaknade i sjöar av mjölk. Åt exlutena även då
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp