Bukefalos 28 år!

Vantar med spanning...

Jillybean

Trådstartare
pa vad som ska handa nu. For tva veckor sedan anmalde jag min granne till Djurskyddsforeningen. Jag har lange retat mig pa hans satt att ta hand om sina djur och for drygt en manad sedan kom droppen som fick bagaren att rinna over. Han har ett 40-tal kossor och tre ston som gar tillsammans pa ca 20 hektar. Han utfodrar de inte som han ska och det hander ofta att korna hoppar (det ar sant, jag trodde inte mina ogon nar jag sag det, staketet ar ju anda dryga metern hogt!) over pa var sida for att komma at vart gras. Hastarna har sakert inte sett en veterinar pa aratal, jag vet att de definitivt inte sett roken av en hovslagare pa minst lika lange, deras hovar ar sa langa att tarna borjat krulla uppat. Droppen var nar en av dem folade, ett jattegulligt litet hingstfol. Den har lille kraveln gar alltsa ute dygnet runt, de har inte ens ett vindskydd att ga in i :mad: Nar han var drygt tva veckor gammal hade vi riktigt busvader en dag, blasigt, underkylt regn och minus4 grader. Jag tankte pa honom hela dagen pa jobbet och nar jag kom hem hade jag lyckats varva upp mig rejalt. Jag ringde Djurskyddsforeningen och lamnade ett meddelande pa telefonsvararen dar jag forklarade situationen. I onsdags sag jag fyra personer komma gaendes i hagen, agaren och hans dotter och tva andra karlar. Jag holl tummarna och holl utkik for att se vilka de var och mycket riktigt, nar de akte forbi har stod det Brockville SPCA (Brockville Djurskyddsforening) pa trucken! :banana: :bow:
Forhoppningsvis kommer det nu att ske lite andringar i hagen!
 
Du är allt en modig toppen "brud". :banana: :bump: :rofl:
Håll oss gärna uppdaterade om vad som kommer att ske med djuren.
 
Tack for allt stod! :love: Det kandes lite pirrigt att ringa eftersom gubben har ett j*vla humor men om det kan gora situationen battre for djuren ar det vart lite brak. Kan val i forbifarten namna att "nagon" kastade agg pa vart hus pa Halloween, en otrevlig tradition som egentligen ar en "bestraffning" av folk som inte ger ut godis. Vi var inte hemma den kvallen men hade iofs stallt ut godis i hallen som barnen kunde komma at. Oh well...

Sag imorse att han korde ut en rundbal ho i hagen :banana:
Forhoppningsvis kommer ett vindskydd snart ocksa,
det var -10 imorse :bump:
 
Kan val i forbifarten namna att "nagon" kastade agg pa vart hus pa Halloween, en otrevlig tradition som egentligen ar en "bestraffning".......

Ägg går att skura bort från väggarna.. och du har ju ett *rent samvete* för att ha hjälpt grannens djur :bow:!!!
 
Idag korde han ut hela _tre_ rundbalar i hagen!! :confused: :banana:

Hoppas att vindskyddet kommer upp snart, idag ar det -4, blasigt, sno och underkylt regn om vartannat :crazy:
 
BRA gjort! Tänk på att ditt agerande förhoppningvis leder till att djuren får det bättre!
 
Ingen hovslagare an sa lange fast jag jobbar med en sa kanske hon och jag kan smyga in i hagen nan dag nar gubben ar borta :angel: :devil:
Jag har ocksa kopt en 30 kg's sack med majskross och hoppsan, rakade en spann med majskross hamna i hagen?? Men huuuuur kunde det handa??? :devil: :angel:

Tack for allt stod, det bade behovs och uppskattas! :love:
 
Djurskyddsföreningen är ingen tillsynsmyndighet o har inget att säga till om. Anmälan bör ske till kommunens miljö o hälsoskyddsnämnd som är tillsynsmyndighet o kan vidta åtgärder.
PL
 
Efter vad som hande i tisdags ar jag _heligt_ forbannad och funderar sa smatt pa att ta till storslaggan :devil: :devil:

Kom hem fran jobbet till en totalforstord tomt. X antal kor hade tagit sig over staketet _igen_ och trampat sonder var tomt totalt. Det har regnat mycket har och marken ar mjuk och geggig. Forsok forestalla er forodelsen som ett gang hungriga kossor kan stalla till med :devil: :cry:
De har trampat sonder grasmattan totalt, den har 15 cm djupa hal overallt, stora tovor uppslitna, sladdspar och givetvis koskit _overallt_. Blev jatteledsen och arg. Tro inte att jag hort ett ord fran gubb :devil: heller.

Imorrn ar jag ledig och da kommer telefonen att ga varm, det kan jag lova! :devil: :bump:
 
Vad är det egentligen för typ, din granne??? Det måste väl finnas rättsliga åtgärder att ta till för skadegörelsen? Hur gick det med telefonsamtalen, och vart gick de? Giv plats för storsläggan!!! :devil:
 

Liknande trådar

Samhälle Jag sag nagonstans att det var lang vantetid att fornya pass i Sverige sa jag kollade och upptackte att mitt svenska pass gar ut i...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
17 504
Senast: 95johsv
·
Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 550
Senast: Raderad medlem 120709
·
Kropp & Själ Jag ar 30 nu och har lange varit dalig med hudvard. Jag har val anvant nagon cleanser, toner och dagkram, speciellt nar jag brukade...
Svar
10
· Visningar
941
Senast: Rosett
·
Hemmet Har de flesta ingen aning om hur skunk luktar. Det gar inte att beskriva. Graden av vidrighet ar varre an nagon kan forestalla sig om...
2
Svar
34
· Visningar
4 125
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp