Vanvårdnad häst?!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vanvårdnad häst?!

Ta hjälp av dina föräldrar och kontakta djurskyddsinspektörerna i din kommun. Såhär får det inte gå till. Dina föräldrar borde ha gjort detta dag 1 om de hela tiden känt till detta. Det låter inte som om man behöver vara hästkunnig för att se att den far illa.

Snälla ring djurskyddet snarast!
 
Sv: Vanvårdnad häst?!

Det blir svårt att tro på det här när man läser hela tråden.. Även en 13-åring borde vid det här laget efter alla råd ha lyckats ordna hjälp från en vuxen. Om det är sant är det hur som helst inget att vänta på. Be kompisens mamma som är hästkunnig följa med dig och FRÅGA ÄGARNA om ni kan få gå in tillsammans och se hur ponnyn har det och be dem följ med.
 
Sv: Vanvårdnad häst?!

Du har tydligen inte last hela traden.. Agarna var anmalda av TS kompis mamma, agarna blev orbannade forstas och trodde det var TS, och forjod henne att komma mer. Sa hon gjorde vad som kunde goras. Men om du LASER och inte skannar traden har du hela bilden.. vad ar sa svart med det????
 
Sv: Vanvårdnad häst?!

Efter att ha läst hela tråden skulle jag vilja ge TS föräldrar en ordentlig uppsträckning för att de inte engagerar sig i sin dotter! De måste väl ha sett hur TS mår:confused:
 
Sv: Vanvårdnad häst?!

hur tar med bort en tråd?
då den här tråden inte behövs mer.
 
Sv: Vanvårdnad häst?!

Ojoj, lite svårt att svara på allt ni skriver men,
jag menar verkligen, hon är 27år, hovarna togs i veckan för några dagar sen,
ser fortfarande ut så, att jag matade med äpplen m.m var för att jag inte visste, hon gick i väldigt högt gräs och de ända jag såg var att hon var misskött. Klart att dom kan se tråden, men dom är runt 60-70år jag tror inte dom håller på o kollar runt på internet, spec. inte på hästsidor om dom inte kan sköta sin häst sj ;)
jaja, man vet ju aldrig.
vill göra en anmälan för att hon ska få det bra, eller att dom får en varning och börjar fatta att hästen måste skötas om, hon är ju gammal och hennes sista "år" vill jag ska vara bra. men om dom tvingas att göra sig av med henne så har jag lust att köpa henne, får se hur de blir.
nej, jag har ju ingen vuxen som skulle kunna hjälpa mig eller är intresserad o så, bara kompisar som vill hjälpa lilla hästen. Kanske skrivit något fel i texten eller så nu men, ni förstår nog på ett ungefär ;)

/Andrea

Varför inte prata med dina föräldrar om att få köpa ponnyn av de? Om ni har något stall i närheten.
Det låter inte som det skulle kunna vara ömöjligt redan nu..
Vem vet de kanske vill att du köper henne...
SÅ prata med dina föräldrar och be de följa med till ägarna och prata med de.

Då behöver du inte ha konkurens om ponnyn, eller att den blir missköt mm. Ta reda på alla kostander. Och var beredd att visa att ni kommer ta väl hand om henne. Säg att de gärna får hälsa på henne mm.

Anmäler du så får de beskrivningar för att bättra på hovarna mm. Men har hon mat och vatten och tak över huvudet så gör det nog inte så mycket åt det...

Men har hon fång så kan de få djurförbud för man måste ha vetrinär vård på det. Så om hon får fång med jämna mellan rumm så vänta tills ett fång angrepp och anmäl fången. Det kan du komma längst med. Men de kommer nog tro att det är du som anmält de och kan bli arga... De kommer troligen säga att du inet får gå nära ponnyn igen.. Så du kan förlora stort på det, bara så du är beredd på det. Självklart ska du anmäla de. Det tycker jag.. Men var beredd på vad som kan hända.
HAr du riktig otur och hästen är frisk mm, har mockat, får mat och vatten. Så kommer de bara anmärka på hovarna.

Men hör med dina föräldrar om ni inte kan köpa henne först innan du bråkar med de. För jag tror inte de omhänder tar den om den inte har svår fång..
 
Sv: Vanvårdnad häst?!

förlåt nu läste jag hela tråden

JAg tycker du ska göra som du känner. gå dit och skyll på din kompis men säg inte hennes namn...

Hur går det????????

Får du träffa pyret alls nu?
 
Sv: Vanvårdnad häst?!

hur tar med bort en tråd?
då den här tråden inte behövs mer.

som TS sager, traden ar inte langre aktuell... varfor kan ni inte lasa posterna istallet for att just scanna igenom och missa det mesta???

TS sager ju sjalv att traden inte ar aktuell, vad ar sa svart med det??
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 365
Senast: Skye
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 210
Senast: zarmino
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 255
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 723
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Vilka poddar lyssnar du på?
  • Konstigt simsätt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp