Vanvårdnad häst?!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vanvårdnad häst?!

detta fran en vuxen man?? sheeeeeesh han vet tydligen att han har inte tagit hand om hasten som den skulle.
forresten vi har hort om pyret men har pyret nagon kamrat?? har forstatt att hastar bor ha sallskap enligt lagen.. hur kan han komma forbi detta?

skulle vara intressant att lasa rapporten fran lanstyrelsen. nagon som vet om det ar en offentlig handling?
och andrea, jag forstar hur du kanner, det ar inte skoj, men kanske gubben lugnar ner sig lite. jag forstar inte varfor de har hasten om de inte bryr sig.. Och hur ar hans fru? ar hon lika dan som honom nar det galler hasten? jag vet du har sagt dina foraldrar inte ar intresserade men finns det chance att du kan kopa henne?? om det hjalper dig och du mar battre, kanske stalla henne i kompis stall och arbeta av foder etc..

det finns massor av mojligheter, vet inte var i landet du ar, men hjalper garna till om du behover. bara pm:a mig private...

jag hoppas du far komma tillbaka till ditt pyret snart..
 
Sv: Vanvårdnad häst?!

*kl*

JAg tycker du va strong som gjorde det du ansåg vara bäst för hästen,även om du får lida för det:(

Hoppas att Pyret får det bättre nu,han kanske blev nojjig och tar bättre hand om henne.

OT
Jag har noll koll på sånt,men kommer det bli ett återbesök hos ägaren nu efter det första?
 
Sv: Vanvårdnad häst?!

Ja, återbesök brukar det bli om man har fått anmälan på sig.
 
Sv: Vanvårdnad häst?!

detta fran en vuxen man?? sheeeeeesh han vet tydligen att han har inte tagit hand om hasten som den skulle.
forresten vi har hort om pyret men har pyret nagon kamrat?? har forstatt att hastar bor ha sallskap enligt lagen.. hur kan han komma forbi detta?

skulle vara intressant att lasa rapporten fran lanstyrelsen. nagon som vet om det ar en offentlig handling?
och andrea, jag forstar hur du kanner, det ar inte skoj, men kanske gubben lugnar ner sig lite. jag forstar inte varfor de har hasten om de inte bryr sig.. Och hur ar hans fru? ar hon lika dan som honom nar det galler hasten? jag vet du har sagt dina foraldrar inte ar intresserade men finns det chance att du kan kopa henne?? om det hjalper dig och du mar battre, kanske stalla henne i kompis stall och arbeta av foder etc..

det finns massor av mojligheter, vet inte var i landet du ar, men hjalper garna till om du behover. bara pm:a mig private...

jag hoppas du far komma tillbaka till ditt pyret snart..

japp! säkert 60-70årig gammal gubbe.
nej detär absolut inge kul :cry:
hans fru är likadan, han är väl värst , men hon går aldrig ut till stallet nästan, det är bara gubben som går ut till henne.
jag vet inte, just nu vågar jag inte prata med ägarna och dom vill aldrig mer se mej så.. :( och mina föräldrar skulle aldrig köpa en häst till mej heller, :crazy:
fast det skulle inte vara helt omöjligt heller, :angel: men just nu finns nog inte den chansen.. :(

tack,de ska jag göra om jag behöver hjälp. :bow:
 
Sv: Vanvårdnad häst?!

forresten vi har hort om pyret men har pyret nagon kamrat?? har forstatt att hastar bor ha sallskap enligt lagen.. hur kan han komma forbi detta?
.


nej, pyret har ingen hästkompis eller något djur istallet, hon står inlåst i ett mörkt stall 23timmar om dagen. (hon är ute en timme per dag och hon står i stenstall och det blir ju mörkt på dagarna ganska fort) :(
 
Sv: Vanvårdnad häst?!

om jag bodde narmare skulle jag ta ett tag i gubben... man behandlar inte en hast eller djur sa. visst han ar en aldre person men likaval...

undrar fortfarande varfor de har hasten? tydligen inte for att beta i alla fall.

bor du nar mig andrea??om det ar pa den har sidan landet skulle jag aka up i ett hjartslag...Ingen annan pa Buke som kan lagga sig i???
 
Sv: Vanvårdnad häst?!

Men snälla...svaret var ju uppenbarligen inte till dig, behövs då verkligen *kl* för att du skulle fatta det...?
Hon tog väl antagligen bara den sista, som råkade vara din - enorm katastrof
Nu är det så här, på buke, att knappar man inte rätt person så skriver man kl.
Och nej jag va inte sista "knappen"
Det kanske du borde veta som har så många inlägg.:devil:
Vart har jag skrivit att det va en enorm katastrof ?
 
Sv: Vanvårdnad häst?!

Men du, vilken ledsam historia. Vad ledsen jag blev när jag fick läsa detta.
Att låta en stackars ponny utsättas på ett sådant vis det är ju otroligt. Och att ägarna inte bry sig.

Hoppas det har gått bra med hästen :)
 
Sv: Vanvårdnad häst?!

Har följt detta i tysthet och tycker synd om både dig och ponnyn..

Måste verkligen vara jätte jobbigt att bli "utbytt" på det viset och sen se ponnyn fara illa..

Hur går det med Pyret?
 
Sv: Vanvårdnad häst?!

Ja, jag upprepar samma fråga. Har hästen ingen hage??? Kan det ens vara lagligt att hålla hästar i stall i dygnet runt? En timmes ute vistelse räknas inte i mina ögon! :mad:
 
Sv: Vanvårdnad häst?!

jo hon har en jätteliten hage som är 5ggr så stor som hennes box.
asså djurskyddet verkar inte bry sig, för dom får ju ha kvar hästen och
de hände ju inget speciellt, öh jo jag blev utslängd då .. :cry:
 
Sv: Vanvårdnad häst?!

och nu är det så att stallet är låst dygnet runt, dom har sattit svarta plastpåsar för fönsterna för att jag inte ska kunna kolla till henne, nu går dom aldrig ut med henne alls, hon får vara ute 1timme om dagen, resten står hon inne. ingen får sköta om henne nu vilket betyder att hon aldrig mer kommer att få gå ut och röra på sig, utan kommer att få stå inne resten av sitt liv. asså jag är så jävla arg och ledsen så jag har lust att anmäla igen!

dessutom har jag gjort en film på henne på youtube, och det är jag som är med på bilderna. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=ZTzV3suBU6c

lite sorlig men, det är tyvär så deär :'( :heart
 
Sv: Vanvårdnad häst?!

Jag blir så arg och ledsen när människor inte tar hand om sina djur:(. Bra att hon hade dig och jag lider med dig. Jag skulle ringt igen och bett dom komma oanmält och det med studs för nu är det ju ännu värre, ägaren får faktiskt skylla sig själv och du har full rätt att bry dig för det är mänskligt. Bara på dom, gubben ska inte ha djur!
 
Sv: Vanvårdnad häst?!

vilken sot liten hast. ar sa ledsen agarna ar idioter. men det ar val inte mkt som kan goras.. undrar fortfarande varfor de har henne? och svart plastic over fonster kan vara for att halla varmen i stallet, men tror som du sa ingen kan se in...
anmal igen, och fortsatt att arbeta pa dina foraldrar ocksa. hur ar det med dina farforaldrar, sa du inte att de bor nara dar? kan du prata med dem?

stallet ser ju fint up i alla fall. vad man sag av det i alla fall.

lat oss veta hur det gar....
 
Sv: Vanvårdnad häst?!

jo hon har en jätteliten hage som är 5ggr så stor som hennes box.
asså djurskyddet verkar inte bry sig, för dom får ju ha kvar hästen och
de hände ju inget speciellt, öh jo jag blev utslängd då .. :cry:

Nu är det anmält och inspektörerna har gjort en bedömning. Förhoppningsvis har ägarna fått anmärkning på att hovarna måste verkas, om det inte gjorts tidigare (för hovarna är väl det enda man reagerat på utifrån bilderna).

Nu har du uppnått det du ville, det är kollat. Uppenbarligen lider inte ponnyn fullt lika mycket som du anser. Det finns säkerligen inga grunder för att tvångsomhänderta den.

Att ägarna väljer att du inte får vara i stallet längre, coh att du inte får sköta hästen längre är väl självklart egentligen. En helt väntad reaktion. Det får du respektera nu.

Jag såg inte hela filmen i ditt senaste inlägg, men det jag såg var inte en misskött/misshandlad ponny. Jag såg en fin ponny, väldigt fin för att faktiskt vara 27 år. Glöm inte bort att det handlar om en gammal häst, de kan se rätt tråkiga ut i kroppen (av ålderdom).

Norrland
 
Sv: Vanvårdnad häst?!

Det är ju inte pga hovarna jag har anmält bara, utan att hon körs och rids hårt med dessa hovar & på grusvägar med stora stenar m.m det sliter väl upp ännu mer? Ja inte vet väl jag om den verkligen lider, men asså jag själv skulle ju göra det om jag stog i ett mörkt stall helt själv 23timmar om dygnet. och får komma ut en timme i hagen. ?
och dessutom någon dag tas ut och köras jättehårt sen stå flera dagar i stallet utan att någon sköter om den?
mat kommer ju förstås, men dom har inget riktigt mått hur mycket dom ger henne utan dom ger bara henne det hon ser ut att behöva.

I filmen är det när JAG hade henne, klart hon såg fin och bra ut då, men så ser hon ju inte ut nu. Jag hade det som allra bäst med henne och såg verkligen inte ut att vara 27 jag vet, men nu ser det ut som hon är typ 30 ;S
men det är ju konstigt att under alla år jag har haft henne så har hon vart jättefin, nu när jag är utslängd så sköts hon inte?
såhär såg hon precis ut när jag började sköta om henne för flera år sen! det handlar inte riktigt om att hon är gammal även om hon är de,
hon skulle kunna vara lika fin för de, bara att dom inte kan sköta henne...
tror du inte mig kan jag lägga upp bilder ^^
 
Sv: Vanvårdnad häst?!

Jag såg inte hela filmen i ditt senaste inlägg, men det jag såg var inte en misskött/misshandlad ponny. Jag såg en fin ponny, väldigt fin för att faktiskt vara 27 år. Glöm inte bort att det handlar om en gammal häst, de kan se rätt tråkiga ut i kroppen (av ålderdom).

Norrland

Filmen var från tiden TS hade hand om ponnyn, därav var den välskött :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 728
Senast: Sootie
·
L
  • Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 148
Senast: manda
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 870
Senast: Hazel
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 403
Senast: Skye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp