Var 2022 ett bra eller dåligt år?

Crossline

Trådstartare
Var fjolåret övervägande bra eller dåligt för er? Eller mitt i mellan? Varför?

Jag har aldrig tidigare haft ett så här utpräglat dåligt år som 2022. Tidigare år har på sin höjd varit trista, eller jätteroliga! Men efter ett år där vi gick på fyra nära familjemedlemmars begravningar så förstår jag dom som tidigare har sagt att dom sett fram emot ett nytt år. En period mådde jag riktigt dåligt över skolan dessutom. Det finns liksom ingen längre period av 2022 som kändes helt bra eller rolig.

Hur hade ni det 2022?
 
Privat gick det upp och ned, men på längre sikt gick det framåt och jag befinner mig på en mycket bättre plats i livet nu jämfört med för ett år sedan. Så även om det stundtals var riktigt illa blev det bra till sist.

I övrigt har året varit hemskt. Krig och skitpolitik.
 
Svår fråga. I retrospekt var det ett år som gjorde stor skillnad för mig, och jag är tacksam för att jag nu har erfarenheterna jag har även om de inte alltid var så kul i stunden.

Jag var riktigt jäkla dålig i en utmattning under första halvan av året. Började långsamt komma tillbaka och skadade mig sedan, så då blev jag fysiskt kass ett tag istället för psykiskt.

Så, det var tufft. Men samtidigt så har jag haft så himla mycket tid att reflektera och jag känner ändå att jag har kunnat växa, lägga mina prioriteringar rätt och tränat på att ta mig an livet på ett sätt som faktiskt är konstruktivt för mig.

Jag har haft skit-år. Men 2022 var inte ett av dem, trots att det i stunder var jäkligt tufft.
 
2022 var ett år då jag blev tvungen att hantera alla mina känslor. Det har varit riktiga glädjetoppar till svåra katastroftankar till extrem besvikelse till skräckblandad förtjusning för att sen krascha i det mörkaste jag upplevt sedan innan min terapi. Mitt tidigare jag hade gett upp men jag har tagit mig igenom det och det är jag stolt över.
 
Privat var det ett väldigt bra år, jag fattade en del beslut som var helt rätt för mig.

Omvärlden däremot, inflationen, kriget i Ukraina, valresultatet, är saker som påverkat min tillvaro negativt och som gjort att jag fått omvärdera vissa av mina planer.
 
Omvärlden bajs . åklart

Privat - fantastiskt första år med dottern, flytt till hus och annat kul. Men också ångest över ekonomi (pga nämnda hus och allt vad det innebär). Dessutom dödsfall i familjen vilket ju sög hårt.
 
Både det tuffaste och bästa på samma gång. Vi har letat hus, med ett gäng påfrestande budgivningar och spruckna drömmar på vägen. Men vi hittade tillslut vårt alldeles perfekta hus. Vi har fått barn, och blivit med barn igen när hon bara var ett halvår. Så låt säga att vi är extremt utmattade, det är inte mycket bensin kvar i tanken just nu men vi är oerhört lyckliga.
 
Väldigt blandat, som en berg-och-dalbana
Började året med mycket stress på jobbet men träffade en kille som jag trodde det skulle hålla länge med, men fick iaf vara kär och allt vad det innebär ett tag. Han dumpade mig oväntat i augusti.
Fick ta bort min gamla hund i april.
Fick möjligheten att köpa en stuga utanför marknaden tidig sommar i ett område jag verkligen ville ha.
Framåt senhösten började allt kännas bra igen, då passade jobbet på att annonsera en stor omorganisering som framkallade mer stress.
Jag ser fram emot 2023 och hoppas det blir stabilare.
 
Omvärlden har varit hemsk med krig och ett katastrofalt valresultat.

Personligen ett ganska bra år. Stabilt åt rätt håll med måendet. Har landat vem jag är och vem jag vill vara. Har svackor men livslusten är större än dödslängtan
 
Jag skulle vilja skriva att det varit ett skit-år, med flera jobbiga perioder, dels fysiskt och dels psykiskt. Men samtidigt har jag fått världens underbaraste fölunge, efter en fölning som gick helt enligt skolboken trots högrisksto, så det går inte att kalla hela året skit.

Sen att omvärlden påverkat mitt liv på flera olika plan var också jobbigt, men jag försöker se det positiva i att jag fortfarande har ett toppenjobb och äntligen fått en spark i baken så jag köpte eget boende.

Misstänker att 2023 kommer bli lika blandat, längtar tillbaka till 2020 då jag hade ett år där typ inget hände och jag fick lite andrum…
 
Det har varit ett intensivt och utmanande år på så många sätt, men det ledde iallafall till insikten att jag behöver ett annat jobb som passar mig bättre efter de förutsättningar jag har nu. Jobbyte på G.

Hästmässigt har det varit ett omtumlande år. En fick vandra över regnbågsbron vilket ledde till att en ny tillkom 💔 ❤️

2022 måste vara året som försvann och som blev utan minnen men som jag lärde mig massor av.

Så både bra eller dåligt.
Det dåliga ledde åtminstone till något bra :)
 
Senast ändrad:
Både och. Året 2022 började i känslomässig kaos och sorg. Sen har jag lärt känna en fantastisk fin person som jag inte kan tänka mig leva utan.
Det har varit mycket på skola och jobb och allt möjligt. Undrar om jag inte dränkt mina känslor i måsten än att bearbeta dem. Och när jag försökt bearbeta har det inte gått alls. Så inser att detta året måste jag ta tag i så mycket som jag skulle gjort för flera år sedan.

Svårt att beskriva i text men det har varit ett händelserikt år på så många fronter. Stor skillnad på dessa/detta år. Enorm skillnad.
Känner mig bitvis klokare och samtidigt som en liten flicka.
Går in i nya året med att försöka fokusera mer på måendet. Mitt mående. För det påverkar inte bara mig utan andra runt omkring och i förlängningen även framtiden.
Svårare nu när det inte finns ett konkret mål. Utan målet är varje dag hela tiden. Och ibland går det bra och ibland havererar det. Jag är inte van att misslyckas men mot mig själv vet jag inte.
Visst det är krig i Europa men jag har mitt alldeles egna lilla krig som ingen ser.
 
Var fjolåret övervägande bra eller dåligt för er? Eller mitt i mellan? Varför?

Jag har aldrig tidigare haft ett så här utpräglat dåligt år som 2022. Tidigare år har på sin höjd varit trista, eller jätteroliga! Men efter ett år där vi gick på fyra nära familjemedlemmars begravningar så förstår jag dom som tidigare har sagt att dom sett fram emot ett nytt år. En period mådde jag riktigt dåligt över skolan dessutom. Det finns liksom ingen längre period av 2022 som kändes helt bra eller rolig.

Hur hade ni det 2022?
Som att en gråblöt filt låg över hela året.
 
Omvärlden gör automatiskt 2022 till ett jävla skitår 😅
Personligen har det varit både bra och dåligt.
Nytt jobb, världens bästa Kantarell som dock blev väldigt sjuk men nu mår bra igen 🧡
Förlusten av Ruben, helt fruktansvärt.
Ny helt fantastisk ponny som sen ledde till en olycka som slutade med att han såldes.
Sjukskrivningen gav mig dock möjlighet att köpa en valp, underbara lilla Harry ❤️
Så ja, det har varit väldigt upp och ner.
 
2022 var mediokert och rätt tråkigt för min del. Familjen har tajmat in sjukdomar på alla ledigheter, plånboken kräver återhållsamhet och hästarna har varit sjuka. Planer har inte kunnat hållas och efter corona tiden är man så trött på den grejen- att inget blir som man planerar.
Men visst fanns det många bra stunder också.
Tror första halvan var bättre än slutet som ju är vad man minns ...
 
2022 var hälso och skademässigt ett mindre bra år, att lillebror dog var jobbigt på flera plan, men jag tycker de flesta år (inkl 2022) är upp och ner.
Det inträffar/man råkar ut för både bra och mindre bra saker, även om fördelningen och graden mellan dessa kan variera.

Sammantaget ett tufft, men inte värdelöst år.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
729
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 968
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 438
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp