Var är min häst? Kontraktsbrott!

Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Noppe vi kände igenom henne och hittade inget. Hon är pigg och glad.

När vi fick kvarka på ridskolan så var det bara 1 häst som fick ordentliga bölder, de andra var lite svullna och hade feber till och från, inte speciellt snoriga heller utan mest bara hängiga.



Jag hoppas också det är tomt prat. Eftersom hon hoppa från kvark-pratet till problemet med sällskap till hennes häst när jag sa att även det är ytterligare ett kontraktsbrott att inte berätta för mig att min häst har/haft kvarka!

Jag ringer nu och frågar.
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Men nu har du nog fattat fel...Precis som Chrysler skrev kan smittan finnas kvar i stall 1, i stall 2 och du kan ha fört den vidare till stall nr 3 också.

Det var konstaterad kvarka hos 1 häst i stallet.

Jag förstår ingenting, vissa säger att man inte får flytta hästen om det finns kvarka och andra att man får flytta hästen.

Vi konstaterad kvarka, får hästen byta stall? Ja eller Nej?
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

*kl*

Såg att du hämtat hem hästen nu. Vad skönt!

Nej man får inte flytta en häst med kvarka.
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Det var konstaterad kvarka hos 1 häst i stallet.

Jag förstår ingenting, vissa säger att man inte får flytta hästen om det finns kvarka och andra att man får flytta hästen.

Vi konstaterad kvarka, får hästen byta stall? Ja eller Nej?

Nej, den får inte byta stall för då för du vidare smittan.
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Du kanske inte har hästen i ett stort stall.Stallägaren var ju medveten om detta så isolera stallet nu.
Jag hade åxå hämtat hem hästen o isolerat den. ;)
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Hästen stod i stall A. Dit har jag alla uppgifter och det är i så fall där min häst fick kvarka.
Fodervärden flyttar helt plötsligt hästen till stall B och utan att informera mig före (bröt mot kontraktet).
Jag får, igenom en elev till ägaren av stall A. Reda på att min häst är flyttad och hämtar hem henne.


Jag försöker fåtag på A och reda ut det här med kvarkan, men tycker det är dålig stil att hon åker runt och har träningar när hennes eget stall är satt i karantän för kvarka! Hon borde ju i alla fall informera sina elever att hon har kvarka i stallet så de kan avboka sina lektioner så hon inte åker runt och smittar ner halva stockholm!
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Fast det är viss skillnad på att en person åker iväg och att man flyttar runt en häst. En människa kan faktiskt hålla sig smittfri.

Däremot är det ju fel av tränare A att släppa iväg hästen från sitt stall om de är i karantän.
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Har pratat med tränaren och det var i hennes stall de hade kvarka men de friskförklarades innan min häst flyttades så jag behöver inte vara orolig för smittor.
 
Senast ändrad:
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Vad bra att du fått hem din häst!

Ang en kvarka,tror inte att det blir några efterföljder pga av att du tagit hem din häst! Kontraktsbrott!

Och nu verkar det som om det stall du står i nu,är dom medvetna om en ev kvarka,så det är ju bara att se till att det stallet hålls isolerat tills du vet mer!

Och fodervärden verkar ju ha flyttat runt på hästen om den nu fått ev kvarka i det 1a stallet dom stack ifrån,och sen ställt hästen i det stall du hämtade den i !

Visst,man kanske inte ska flytta runt en häst man misstänker kvarka på,men det är som att välja mellan pest och kolera...
Vad hade hänt om du inte tagit hem hästen? Kanske fodervärden flyttat den igen och igen,till slut hade du inte haft en aning om var den är!

Lycka till,och var glad att pållen är hemma!
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Underbart att du har fått hem hästen igen!
Men skulle inte fodervärden ombesörja transport tillbaka till dej enligt kontraktet? Skicka räkning :idea:
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

ååh va bra att du fått hem hemme igen!:bow:

vilka idioter till folk allså!man blir ju mörkrädd..
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Oj vilken historia! Skönt att hästen är hemma!
Jag har själv stått brevid & sett sånt där hända. De ägarna hade nog inget vettigt kontrakt med "fodervärden" som hade hästen i vårt stall.. Vi ogillade skarpt hennes sätt att hantera hästen & tävla den på alltför höga höjder trots konstaterade ryggproblem. Fodervärden blev skyldig stallägaren massvis med pengar, snodde massor av saker, försökte förgifta en annan häst, SKREV över "foderhästen" på sig själv & flyttade runt den. Trots att vi var flera som försökte varna ägaren till hästen så trodde de inte på det... Det finns så många idioter alltså! Jag vet inte vart hästen är idag, hört rykten om att den har försvunnit, men kanske är den tillbaka hos rätt ägare. Fodervärdens andra häst är hos KF. Jag hoppas hon aldrig får en till häst i händerna!

Var glad att hästen ändå är i så fint skick! Den hade kunnat varit både sjuk i kvarka och mager m.m.
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Hullet är det inget fel på tack och lov.

Men hon är skodd med galoppskor och de trakter jag (eller snarare hovslagaren) kämpat länge med att få växa är helt borta.

En kompis ska sko om hästen om några dagar. Troligtvis har hon hovbölder också för hon ömmar vid ridning på skogsväg. (Inget konstigt, det har hon haft under tiden jag haft henne också men min hovslagare har skott med sulor efter han hittade i båda fram)
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Jag är väldigt nyfiken hur det hela har löst sig? Är hästen funnen?
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Säg att du redan har en "spekulant" på din häst och att du hör av dig senare om den spekulanten inte är intresserad?
OCH SEN hör du alldrig av dig :devil: HA!!

Eller så säger du att du har hört "rykten" om de personerna, att hu har hört att de inte är att lita på? hmm, kanske låter lite knepigt.

Äsch, kanpigt läge. Jag skulle nog bara ignorera dem.

Edit: okej, såg nu att du redan har svarat.
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Ursäkat, läste ej hela tråden förrän nu...:o:o
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Ditt inlägg förstår jag faktiskt inte?

Skulle jag bara blunda för det som hänt menar du? Även då om min häst skadat sig t.ex? Eller om de flyttat henne utomlands?
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

Det fanns ytterligare ett inlägg lite tidigare idag där någon fått svar på sin fodervärdsannons, där antagligen samma kvinna som du varit utsatt för sökte foderhäst eftersom hennes tidigare foderhäst "blivit hämtad helt plötsligt en kväll i veckan" eller något sådant...

Antagligen syftar Smultronfot på det inlägget! Eftersom detta inlägg tagits bort kanske svaret hamnade till dig? :confused:

Låter som om "din" fodervärd fått lite problem ;)
 
Sv: Var är min häst? Kontraktsbrott!

OJ! :o de var inte menat till dig utan till de inlägget som fanns tidigare men de ha nu försvunnet?
Precis som buschiq skrev :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 266
Senast: nexxa
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 832
Hästmänniskan Hej, Jag flyttade i somras upp till norra Sverige och i samband med flytten skaffade jag en ny medryttarhäst. Under sommaren gick hon på...
2 3
Svar
59
· Visningar
9 722
Senast: Ramona
·
Ekonomi & Juridik Jag har en häst på foder,där kontraktet är uppsagt och hästen ska hem igen. Trött i skallen som jag är har jag svårt att reda ut när...
Svar
5
· Visningar
922
Senast: Bufera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp