Var åkte ni på ridläger?

Jag åkte till Dalhem på Gotland flera somrar som barn! Det var underbart, kan känna doften och känslan av hela stället bara jag tänker på det! Man hade samma ponny hela ridlägret.
 
Jag hade bokat Sassi Talu ifjol, men det blev inte av på grund av restriktionerna. Planen var att åka i år istället, men problemet kvarstod ju. :(

Åh, samma här. Eller, kom inte till skott att boka, men nästan.
Nu med att det blir uppskjutet till tidigast nästa sommar så... Kan man åka 1 juni och komma hem 25 aug helt enkelt? :angel:
 
Jag åkte 2ggr till Stall Dalhem på Gotland, helt underbart ställe som tyvärr inte finns kvar :,(, familjeägt, jag hade Limbo ena året och Hermes det andra
Åh, vilka minnen! Jag var där tre eller fyra gånger. Hade Dimma och Heda, men red även Limbo och Duchesse en del. Helt fantastiska somrar!
 
Två gånger var jag på ridläger. I smålandsstenar. kommer ej ihåg vad lägret hette.
men det var en mycket uppskattad tid.
 
Jag är sugen på att åka på ridläger i sommar. Var hos Ryttarkamraterna i Finspång 2016 och det var roligt, men hade hoppats på att få hoppa lite mer.

Nu har jag hund så jag funderar på om han kan följa med mig på läger eller om jag måste försöka ha hundvakt 🤔.
 
Visste inte riktigt var jag skulle lägga den här tråden eller om det finns någon liknande, försökte söka. Men var någonstans var ni på ridläger som barn, eller ni som kanske fortfarande åker på ridläger - vart åker ni?

Mest nyfiken och tänkte att vi kanske lyckas dra upp lite spännande minnen här i tråden. Så jag är alltså inte ute efter rekommendationer, utan jag vill höra era throwbacks ;)
Jag var två somrar i rad - som 11- och 12-åring - på Krogbaekgård på Laesö. Det är nästan 40 år sedan, men stället finns fortfarande kvar och drivs nu av sonen till mannen som drev det när jag var där. Helt fantastiskt - milslånga galopper på "sandslätter" i vattenbrynet, "lunchvagn" som drogs av hästar och var med ute på långturerna, jättemysig gård, hästar som gick fritt och betade på "Rönnerne" (strandängarna på södra Laesö), fantastisk mat (bl.a. helgrillat Laesö-lamm...). Skulle gärna åka dit som vuxen också (vilket det ju finns all möjlighet att göra)!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 005
Samhälle Visst inte riktigt var jag skulle lägga tråden så om den ligger fel kan en mod flytta den...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
3 265
Senast: MJLee
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
654
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp