Var åkte ni på ridläger?

Själv var jag på lite olika. 2005 var jag på Knytta, vilket jag starkt ogillade. 2006 åkte jag till Åby och hade förmodligen den roligaste veckan i mitt liv, än idag. Ponnyn jag red var en underbar ponny som jag försökte övertala mina föräldrar att vi skulle hyra året efter. Vi var i kontakt med ridskolan och det började äntligen se ut som att vi skulle få hem henne efter sommaren 2007, men så gick hon och blev blockhalt och avlivades då. Jag grät som vette17 i en lång period där. :cry:

2007 var jag på Grällsta, vilket jag också starkt ogillade. Har svårt att förstå hur det kan vara ett så "stort" och populärt ridläger. Ingen av mina vänner jag åkte dit med gillade eller återvände någonsin. 2008, 2009 och 2010 åkte jag åter till Åby. Vill inte minnas att jag var där 2011, men kan ha varit det. Blev några år på rad i alla fall. :)
Vissmålen 1985-87 samt sedan lägerledare 1994-97 . Jättekul på alla sätt, läger all in med allt från busiga uteritter under sång till rysliga spökkvällar. Har bara goda minnen både från tiden som deltagare och ledare.
Brolöten 1988. Inget fel, men inget jag fastnade för då.
Stall Earyd 1989-1990 Litet, familjärt, roligt , fick mkt hjälp med min dåvarande ponny som jag hade med mig.
 
Tror jag redan har svarat i den här tråden tidigare. Kom att tänka på att jag ganska nyligen såg en annons där gården jag varit på ridläger på massor gånger var till salu. Tumbo utanför Malexander. Gården var ombyggd men jag kände ändå igen den från bilderna, så nostalgiskt!
 
Tror jag redan har svarat i den här tråden tidigare. Kom att tänka på att jag ganska nyligen såg en annons där gården jag varit på ridläger på massor gånger var till salu. Tumbo utanför Malexander. Gården var ombyggd men jag kände ändå igen den från bilderna, så nostalgiskt!

Vi har stuga på andra sidan sjön 🙂 De har haft ”tumbo adventures” där och turridning men tror corona gjorde att de inte blev så bra intäkter som de behövt.

Konstigt nog var jag aldrig på det ridlägret 😅 Men en sommar var jag tillfrågad som ridlärare men jag backa ur då jag inte alls är bra på att lära ut.
 
Vi har stuga på andra sidan sjön 🙂 De har haft ”tumbo adventures” där och turridning men tror corona gjorde att de inte blev så bra intäkter som de behövt.

Konstigt nog var jag aldrig på det ridlägret 😅 Men en sommar var jag tillfrågad som ridlärare men jag backa ur då jag inte alls är bra på att lära ut.
Man åker väl sällan på ridläger nära, själva poängen är väl ofta att få åka iväg en bit😁

Jag jobbade där några somrar, mamma och jag jobbade i köket något år när jag var liten (för att finansiera mitt läger) och så har jag jobbat som stalltjej också. Ägaren var ju rätt speciell (minst sagt) men under mina år var det jättehärliga ridlärare och stallchef 😊
 
Man åker väl sällan på ridläger nära, själva poängen är väl ofta att få åka iväg en bit😁

Jag jobbade där några somrar, mamma och jag jobbade i köket något år när jag var liten (för att finansiera mitt läger) och så har jag jobbat som stalltjej också. Ägaren var ju rätt speciell (minst sagt) men under mina år var det jättehärliga ridlärare och stallchef 😊

Ja Öknehult var jag på och Ydre och de var ändå närmare hemma 🙂
Jag var lite osäker att åka för långt när jag var yngre då jag alltid åkte ensam.
 
Varit på Sassi Talu i Estland, aka himlen på jorden :love:

Tror runt -01 till -04 och sen -07.
Första två åren på ridläger, sedan som något slags medhjälpare. Bästa sommaren var när de frågade om jag och en kompis ville vara kvar som medhjälpare så en vecka blev fyra veckor :heart

2007 var senaste gången men det har inte gått en sommar utan att jag vill tillbaka.. Måste få till det nästa år!!

Jajamän, hade idétorka när jag skulle välja namn :) har varit på Sassi Talu två gånger, en fantastisk plats och underbara hästar. Andra gången red jag en underbar fux, Praider, som jag helst hade velat ta med mig hem :) Härliga uteritter då vi rullade fram i lugna, långa galopper. Skulle jag köpa häst skulle det vara en från Sassi.
Åh Praider, var där när han kom och då var han så himla skygg.. Tror aldrig jag red honom dock.
Det har jag alltid sagt med. Skulle jag flytta tillbaka till Sverige och velat ha häst igen hade jag åkt till Sassi och letat först. Så himla fina och välridna hästar i alla storlekar!
Min favorit var också en fux, Prellafe.
Jag var på Sassi 2010 i 3 veckor på praktik!
Prellafe alltså, vilken donna :love:
Prellafe red min kompis. Jag red Praider, Saura, Legend, Havanna...
Sara var ju magisk. Tyckte hon såg så stor och seg ut, men man fick veta bättre efter att ha rejsat runt henne på terrängbanan :D

En av mina favoriter var Brusnika, räserhäst som jag tror var hälften rysk travare. Hon tog mig över 125cm, högsta jag hoppat.

Nej gud. Nu måste jag tillbaka! Nyss helst.
 
Vissmålen 1985-87 samt sedan lägerledare 1994-97 . Jättekul på alla sätt, läger all in med allt från busiga uteritter under sång till rysliga spökkvällar. Har bara goda minnen både från tiden som deltagare och ledare.
Brolöten 1988. Inget fel, men inget jag fastnade för då.
Stall Earyd 1989-1990 Litet, familjärt, roligt , fick mkt hjälp med min dåvarande ponny som jag hade med mig.
Stall Earyd i Värnamo?
 
Tror jag redan har svarat i den här tråden tidigare. Kom att tänka på att jag ganska nyligen såg en annons där gården jag varit på ridläger på massor gånger var till salu. Tumbo utanför Malexander. Gården var ombyggd men jag kände ändå igen den från bilderna, så nostalgiskt!

Jag undrar om det var det stället som jag skulle hyra häst i från ett läsår, de hade ridläger på somrarna och hyrde ut hästarna resten av året. Hästen var iaf halt på tre ben och hade ont i ryggen vid besiktningen så det blev inte av tyvärr.
 
Jag var också på ridläger under fotbolls-vm -94, faktiskt. Var på Ranchen utanför Göteborg, och vi var på väg in till Liseberg när någon gick på bussen och utbrast "Sverige är i semifinal!" och hela bussen jublade. Kommer också ihåg värmen, jag hade bara med jeans förutom ridkläder så Lisebergsbesöket blev ganska svettigt.

Jag hade Benjamin som var 1.83 hög och lika snäll som han var stor. Jag fick ställa honom ute och klättra upp på staketet för att komma åt att knoppa hans man inför avslutningen. Jag misstänker att han bär ansvaret för min förkärlek för stooora hästar.

Vi åt fruktkräm med mjölk till mellanmål, och det händer fortfarande att jag blir sugen på det när det är varmt och jag har gjort något ansträngande.

Satt och scrollade den här tråden. Där gick jag på ridskola och jag minns Benjamin väldigt väl. Red honom ganska ofta då jag var ganska lång. Han var snäll och välutbildad minns att det var enkelt att fatta galopp från skritt på honom. Han var en väldigt fin och trevlig häst att rida.
 
Varit på Sassi Talu i Estland, aka himlen på jorden :love:

Tror runt -01 till -04 och sen -07.
Första två åren på ridläger, sedan som något slags medhjälpare. Bästa sommaren var när de frågade om jag och en kompis ville vara kvar som medhjälpare så en vecka blev fyra veckor :heart

2007 var senaste gången men det har inte gått en sommar utan att jag vill tillbaka.. Måste få till det nästa år!!


Åh Praider, var där när han kom och då var han så himla skygg.. Tror aldrig jag red honom dock.

Prellafe alltså, vilken donna :love:

Sara var ju magisk. Tyckte hon såg så stor och seg ut, men man fick veta bättre efter att ha rejsat runt henne på terrängbanan :D

En av mina favoriter var Brusnika, räserhäst som jag tror var hälften rysk travare. Hon tog mig över 125cm, högsta jag hoppat.

Nej gud. Nu måste jag tillbaka! Nyss helst.

Jag hade bokat Sassi Talu ifjol, men det blev inte av på grund av restriktionerna. Planen var att åka i år istället, men problemet kvarstod ju. :(
 
Jag hade bokat Sassi Talu ifjol, men det blev inte av på grund av restriktionerna. Planen var att åka i år istället, men problemet kvarstod ju. :(
Kommer ihåg att man hörde så mycket om Sassi Talu när man var liten. Såg någon reklam/liten film eller något därifrån och det verkade supertrevligt då kommer jag ihåg. Men det var längesen, blir nyfiken på att kolla upp det nu igen och se om det ser så drömmigt ut som man tyckte då :D
 
Jag åkte 2ggr till Stall Dalhem på Gotland, helt underbart ställe som tyvärr inte finns kvar :,(, familjeägt, jag hade Limbo ena året och Hermes det andra
 
Jag hade bokat Sassi Talu ifjol, men det blev inte av på grund av restriktionerna. Planen var att åka i år istället, men problemet kvarstod ju. :(
Jag läste på deras fb dock att ett annat svenskt par äntligen hade kunnat ta sig dit. Jag vet inte hur eller hur det ser ut nu men kul att se att Sassi hålls igång och hästarna tävlas av deras lokala ridtjejer när de inte äri ridskoleverksamheten :)
 
Åkte på ett ridläger till Östervåla ridcenter, där hade jag olika hästar varje dag
Vi bodde i baracker minns jag (90talet typ)
 
Sedan har jag varit på ett hoppläger på Grällsta ridcenter för Marianne Heed (Linda Heeds mamma) 1996. Hade med min egna häst då.
Linda red på våra lektioner minns jag. De andra lägerdeltagarna som inte var på hopplägret, var avundsjuka för vi fick hoppa på varje lektion
Vi bodde i stugor. Våra hästar bodde i uteboxar, tyvärr inga hagar :mad:
Vilket min häst inte gillade, hon var van att vara ute långa dagar...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 005
Samhälle Visst inte riktigt var jag skulle lägga tråden så om den ligger fel kan en mod flytta den...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
3 265
Senast: MJLee
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
654
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp