Var åkte ni på ridläger?

Jag var på min lilla "hemmaridskola" Ekuddens Herrgård ett flertal gånger. Älskade lilla ridskola! Fantastisk miljö och underbara veckor!

Också spenderat två veckor på Bäckaskogs slott vilket även det var fantastiskt!
Första året (2002?)hade jag en underbar fux vid namn Bravo. Blev så kär i denna häst alltså!
Andra året (2004?)hade jag ett stort brunt sto - Dagda, om jag minns rätt.

Så många fina veckor man fått uppleva på ridläger!
 
Jag har tillbringat många somrar på Tumbo utanför Malexander, både på läger och sommarjobb. Ägaren är/var lite speciell men hon hade inte så mkt med det praktiska att göra. Trivdes väldigt bra och har många fina minnen därifrån!

Var på läger på Vedbände ett år också. Minns att jag inte var helt nöjd men jag undrar om jag kanske inte började bli lite för gammal för läger då..
 
Jag var alldeles sådär lite för ung för att missa Hot-Spot men hae hört mycket gott om honom! :D

Favoriten var länge c-ponnyn Cocoli som slängde av mig alldeles för ofta på hoppträningar och tävlingar. Älskade honom trots det. :laugh:
Ja, då är du lite yngre än mig. Jag minns honom som privathäst. :)
 
Jag var på Borgs 2 gånger som liten, 1988 och 1989 och hade då Apache och Albertina. Superhärliga och coola ponnyer båda två! Var sen tillbaka 1995 (tror jag det var) och hade då Tequila. Gillade även henne väldigt mycket!

1990-1993 var jag på Stall Dalhem och hade Lotta (ett litet svart russ som jag tror var inlånad det året), Mascot, Stella och Sapphira. Av dessa var definitivt Stella favoriten, men de andra tre var också mysiga.

1998 (tror jag det var) var jag på Grytåsa ridcenter, katastrofdåligt av olika anledningar...från börja sa de att jag skulle få en häst som var utbildad till msv dressyr men sen ändrade de sig och jag fick en saluhäst, ganska uppenbart för att den skulle bli riden, kom även några och tittade på den senare i veckan. Rätt trevlig egentligen men hade knappt gått över en bom så hopplektionerna gick ut på att trava bommar med draghjälp medan de andra fick hoppa...Uteritterna bestod av små skrittrundor....
 
Jag har tillbringat många somrar på Tumbo utanför Malexander, både på läger och sommarjobb. Ägaren är/var lite speciell men hon hade inte så mkt med det praktiska att göra. Trivdes väldigt bra och har många fina minnen därifrån!

Var på läger på Vedbände ett år också. Minns att jag inte var helt nöjd men jag undrar om jag kanske inte började bli lite för gammal för läger då..

Tumbo är det enda "riktiga" ridlägret jag varit på, var på ett 10 dagars läger där, minns att jag hade riktigt kul :) Hade en snäll d-ponny (tror det var d-ponny iaf..) som hette Pepita :)
 
Jag var också på Vedbände @MagicaDeHex. Två gånger har jag för mig, hade Flipp alla gånger.

Var på ett i Riala flera gånger som födde upp ponnyer. De hade ett eget fullblod som avelshingst som jag inte minns vad den hette. Hade Daisy, Gary och någon shettis dom gångerna jag var där.

Sen var jag på ett i Flen som också födde upp ponnyer, det var helt ok av vad jag minns.

Var även på ett som jag varken minns var de låg eller hette men de var riktigt dåligt.
Jag hade Konjac, en mörk cponny,newforest om jag minns rätt:)
 
Jag minns hur jag likt någon annan i tråden läste annonserna i Min Häst och var sååå avundsjuk. Lägren k mitt hemland är då INTE så häftiga som de som beskrevs i @Lena Furberg s serier eller i annonserna.

Jag hängde på min egna ridklubb vilken inte var godkänd av ridsportförbundet. De hade bara dagridläger. Ganska kul det också förstås.
Jag var bara på 2 ridläger som barn - det första (inget namn nämnt...) rymde jag från (!!). Det andra var Taffsnäs Fjordhästridläger och därifrån rymde jag INTE! Fast jag nog var äldst (15 eller 16) och fick dela rum med en av ledartjejerna. Det lägret var SÅ mysigt!! Torgrimm 30 hette min Fjording.

Som vuxen fick jag hänga med Min Häst på ridläger i Ungern, DET var coolt!! Fast väldigt annorlunda.

Och ja, nu minns jag ett till, som Min Häst lottade ut lägerplatser till och jag och redaktören Katarina Liljedahl fick hänga med! Frötuna! Jag hade en stor, underbar mörkbrun fd dressyrhäst, Rafaello, som var helt underbar!
 
Jag var två år på Taffsnäs :love:
Minns fortfarande båda åren med ENORM glädje och jag har nog aldrig gråtit så mkt som jag gjorde dom gångerna vi åkte därifrån.
Efter andra årets läger så åkte jag och mina tre vänner dit efter lägrena var slut och red.

På lägrena red jag Olliver (han var 5 första gången vi var där) och efter lägrena red jag Myzak och Lorentz :heartlove:
 
Los i Hälsingland. Rullbo Ridläger. Tror det var 1983 :o

Det var en vacker plats men sunkigt läger och inge vidare hästar noll utbildning på instuktören.
 
Då ska vi se.
Jag har varit två gånger på ett litet ridläger på Öland, kommer inte ihåg vad det hette men de hade också en liten uppfödning av halvblod (?) och shettisar. Där trivdes jag bra och det var väldigt familjärt.
Sedan var jag ett år på ett läger i Värmland, Ekshärad. Hade en jättetrevlig ponny och det var bra upplagt, men jag kommer ihåg att min kompis som var med inte trivdes och det förtog upplevelsen en del.
Sista lägret jag var på var på Stall Dalhem på Gotland, och där hade jag Mascot (som någon annan i tråden såg jag :D) och en ungponny som hette Russin. Det var jättekul.

I sommar ska vi åka hela familjen på familjeridläger på Sindarve gård på Gotland. Det ska bli väldigt kul att uppleva tillsammans med man och barn :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 003
Samhälle Visst inte riktigt var jag skulle lägga tråden så om den ligger fel kan en mod flytta den...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
3 265
Senast: MJLee
·
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
654
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp