Var åkte ni på ridläger?

Jag jobbade där ett tag. Det var mycket speciellt. Har många märkliga minnen därifrån.
Jag gjorde praktik där i högstadiet nån gång runt -00. Det var -30 hela veckan, ingen höjdare. Och ja, mycket speciellt. Min lillasyster red dessutom där för några år sedan!
 
Enda ridläger jag faktiskt varit på var när jag fick för mig att lära mig rida och åkte 20 mil till Vimmerby och Borg Ridcenter.. Sedan fastnade jag där i många år och följde med Meg när hon startade om, senast på Källeberg.
Stereo vet jag att jag har träffat 🤗
 
Var på ett ridläger två gånger. Utanför Smålandsstenar. kommer inte ihåg vad det hette.
Men jag gillade det.
 
Som vuxen var jag på helgläger i Grönfjäll.

* Jenny *

Åh, där var jag också en sommar, jag var 12 år och hade en jättetrevlig häst som hette Apollo.

Min ridlägerkarriär började i Lycksele, årets höjdpunkt då ridläger var det enda tillfället för mig att rida. Första gången jag åkte var jag åtta år och fick först tilldelat en lämplig ponny, men på något sätt räckte jag upp handen och bytte till mig en storhäst, han hette Händel och var en fantastisk herre, jag såg till att få honom varje år! Han var efter Jovial och några år senare såg jag till att skaffa mig en egen fux med jovial i stamtavlan 😁
 
Jag tyckte bättre om Ajax, men dom va ju rätt lika. Bäst var Cindy, så jag skaffade mej en "Cindyfärgad" häst som vuxen :laugh:
De va fina hästar i Grönfjäll.

* Jenny *

Det var jättefina hästar hela bunten, häftigt att det har funnits en så bra ridskola utanför Dikanäs :) Jag red bara Apollo. Men Cindy kommer jag ihåg, hon var rätt ung när jag var där men sedan följde jag lite hennes karriär från läktaren. Fin färg också, förstår att du ville ha en likadan!
 
Jag har varit på ridläger på Wiebo flera år, ett år på Alleby, ett år på nåt ställe i typ Småland som jag inte har något minne av vad det hette och ett år på Sindarve. Alla dessa var någon gång från slutet av 80-talet till mitten av 90-talet tror jag. Hjälp vad kul vi hade :D
 
Jag minns att jag var på ett ställe som hette Svenamo, och han som hade det hette Antoni(?). Låg fint vid en sjö, och jag kommer ihåg att det fanns en terrängbana med en bank som vi fick hoppa. Min ponny stannade och betade. :D Det fanns en vit ponnyhingst också, tror jag, vet inte varför jag minns den....? Mina ridlägerminnen verkar lite luddiga, men så var det ju länge sedan också! ;)
 
Precis som flera andra då har jag varit på Öknehult som barn. Min ridskola hade sina hästar därifrån så drömmen var ju att få sköthästen på lägret. Min sköthäst tilldelades alltid nybörjargrupperna så det förblev en dröm, men jag hittade en annan favorit i form av ponnyn Lyra.

@cassiopeja Jag minns Truxa! Hon gick som ridskolehästar på min ridskola. Lite butter, väldigt snäll att rida, men inte världens mjukaste och smidiga häst. Många var rädda för henne i spiltan. Hon var lite sur och min kompis som var skötare åt henne blev sparkad i huvudet en gång.
 
Jag var på ridläger sommaren 1983. Det var i Markaryd. Har inte en aning om vad det hette. Jag hade en seg fjording minns jag. Fast hon var snäll :heart . Alldeles för stor för mig då minns jag.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 068
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 059
Fritid Ja, som rubriken säger... Jag är inte jägare, och är den där stadsbon som på sin höjd varit ute på svampplockning som barn (:p). Så...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
3 486
Senast: skogaliten
·
Samhälle Visst inte riktigt var jag skulle lägga tråden så om den ligger fel kan en mod flytta den...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
3 393
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp