Var annonserar ni?

Teilani

Trådstartare
Upptäckte precis att hastnet börjat ta betalt för att publicera säljesannonser. Inget direkt fel med det, men jag har tidigare haft problem med annonser där (meddelanden som missas eftersom det inte markeras som nytt, svårt att editera annonser när de publicerats, nu har de dessutom tagit bort förhandsgranskning) så jag känner väl att 200 kr var lite styvt.

Har noterat att mängden nya annonser för min ras sjunkit drastiskt sista månaderna och började fundera. Har ”hästfolket” flyttat någon annanstans, eller når jag fortfarande flest intresserade via hastnet?
 
Kom på nu att jag inte borde skrivit namnet på siten.
Gröthjärna efter att ha jobbat natt…
 
Upptäckte precis att hastnet börjat ta betalt för att publicera säljesannonser. Inget direkt fel med det, men jag har tidigare haft problem med annonser där (meddelanden som missas eftersom det inte markeras som nytt, svårt att editera annonser när de publicerats, nu har de dessutom tagit bort förhandsgranskning) så jag känner väl att 200 kr var lite styvt.

Har noterat att mängden nya annonser för min ras sjunkit drastiskt sista månaderna och började fundera. Har ”hästfolket” flyttat någon annanstans, eller når jag fortfarande flest intresserade via hastnet?
Jag som håller på med samma ras (men inte säljer eller letar häst just nu) upplever att FB är populärt. Jag är med i flera grupper och håller koll, min ena häst är delvis köpt pga fick syn på annons på FB som jag inte kunde glömma.
 
Jag har nyligen annonserat ut mitt släp på FB.
Hästnet säljer inte lika bra, tror jag.

Vad gäller levande djur så får man inte annonsera det på Facebook.

I övrigt instämmer jag, så dåligt att meddeladefunktionen är så usel, när de dessutom tar bra betalt för tjänsten.

Jag tror de hade lockat fler om annonsen kostade 50 kr och inte 200 kr.

Är detta början på slutet för hästnet?
 
Jag använder inte facebook i någon större utsträckning, men hur funkar det när man inte får annonsera ut levande djur? Verkar ju vanligt att man gör det ändå.
 
Jag har nyligen annonserat ut mitt släp på FB.
Hästnet säljer inte lika bra, tror jag.

Vad gäller levande djur så får man inte annonsera det på Facebook.

I övrigt instämmer jag, så dåligt att meddeladefunktionen är så usel, när de dessutom tar bra betalt för tjänsten.

Jag tror de hade lockat fler om annonsen kostade 50 kr och inte 200 kr.

Är detta början på slutet för hästnet?
För 50 kr hade jag inte gnällt, det är det absolut värt om man når en bred bas av människor. Det sista har jag iofs inte sett de där irriterande långa reklamerna i början av videosnuttarna, så det kanske är det man vinner när man betalar själv.
 
Jag använder inte facebook i någon större utsträckning, men hur funkar det när man inte får annonsera ut levande djur? Verkar ju vanligt att man gör det ändå.

I min ras skriver man inte ut orden köpes/säljes och sen finns det ett prisintervall man får ange (A-E). Sen tar man exakta priset i pm.
 
Jag använder inte facebook i någon större utsträckning, men hur funkar det när man inte får annonsera ut levande djur? Verkar ju vanligt att man gör det ändå.
Det finns workarounds😊
Finns info om vad som gäller i de olila köp/säljgrupperna. Oftast någon variant där man inte skriver ut priset i siffror utan någon slags ”kod”.
Det går också bra att länka till annonser som finns på andra sidor.
 
Men ja, Facebook har massor av grupper med islandshästar till salu, de heter bara nåt annat och annonserna skrivs utan köpes/säljes och priset ”maskeras” på ett eller annat sätt.

Men ja, kanske läge att se över annonssidorna här, @Gunnar om det går att locka folk hit istället. :)
 
Hästnet tar inte betalt för prylannonserna, jag la in 7 stycken idag.

Jag har inte FB och går därmed miste om en del av marknaden, men jag är villig att betala det priset för att slippa ha med den plattformen att göra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp