Vår bästa Cane är borta!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vår bästa Cane är borta!

Men snälla du, det står väl inte någonstans i tråden att någon tycker det är OKEJ att ha hundarna lösa?? :crazy:

Du skriver att du inte tycker det finns några ursäkter till händelsen, sen skriver du att alla kan göra misstag. Hur ska du ha det? Tror du ärligt att TS menade att detta skulle hända?
Det står på många ställen tycker jag.

En hel del har sina hundar lösa och tror sig ha full kontroll, men det har man ju tydligen inte alltid.

Nej det finns inga ursäkter, men alla kan göra misstag. Det är bara ingen ursäkt.
Tänk om älgkalven hade skadats? Hoppas hundarna får sig en spark så de inte gör om det.
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

*kl*
Jag vill be TS - om den stackarn överhuvudtaget orkar läsa det här tjafset - att skapa en ny tråd med uppdatering om Cane. Vi är några här som undrar hur det går med hunden och vill slippa resten av det ovidkommande i den här tråden. Jag håller tummarna för att Cane har kommit tillrätta!

:bow::bow::bow:
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

Att ha hunden lös som på Gnist bild, eller som min är lös (ingen bild tyvärr) är stor skillnad jämfört med att släppa hunden lös och låta den storma kors och tvärs, t ex som du nämner 50 - 100 meter från föraren.

Det sistnämnda vet jag inte många som gör.


Jo så har jag oxå uppfattat det hela, hunden ska vara i tajt kontakt med sin förare om den är utan koppel och det är inte tillåtet att ha sin hund eller hundar så den eller de springer kors och tvärs som du säger.

och om du vet någon som gör så så antar jag att även du tycker det är galet fel precis som jag gör?och du skulle reagera och säga till att det är fel, eller hur( och det skulle väl ni andra oxå göra eller hur?), nu när viltet är så sårbart?
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

Intressant.
När jag försöker anpassa mig genom planera en inhägnad åt hunden att leka och bada i så är det fel.

Om/när du skaffar egen hund kommer du att upptäcka att den inte är någon blodtörstig best som dödar och stör vilt bara den går lös mellan bilen och huset. Inte ens när ni går er vanliga runda efter någon väg. Du kommer upptäcka att hundar kan vara lösa utan att förstöra eller störa någonting. Du kommer upptäcka att man inte måste ha en inhägnad med två meter högt staket för att hunden inte ska ställa till med ofog. Du kommer till och med upptäcka att hundar kan vara lösa och bada utan att störa ett endaste dugg bara man väljer rätt plats för hunden att bada på.
 
Sv: Vår bästa Cane är borta!

Nej det finns inga ursäkter, men alla kan göra misstag. Det är bara ingen ursäkt.

Jag har inte tolkat det som att folk här använder misstaget som en ursäkt, utan bara konstaterar att ett misstag kan ske och att det i detta fallet var just ett misstag.

Tänk om älgkalven hade skadats?

Det hade varit väldigt tråkigt, men nu blev den inte det för TS fick bort sina hundar i tid.

Hoppas hundarna får sig en spark så de inte gör om det.

Det har redan inträffat och är över. Alltså kan inte hundarna få sig en spark av älgkon och därmed lära sig nu.

TS har alldeles säkert både ångest över det inträffade för sina hundars och älgfamiljens skull. Hon kommer garanterat göra allt i sin makt för att detta inte ska hända igen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 716
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hej alla hundmänniskor! Jag skulle behöva råd! Har precis blivit jourhem åt en 4 årig kille från Rumänien då de som adopterade honom...
2
Svar
33
· Visningar
3 441
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Någon gång vill jag flytta från Stockholm. Oklart när. Det måste passa jobbmässigt för både mig och partner, och viktigast av allt...
Svar
16
· Visningar
1 154
Senast: Wenniz
·
Hundträning Är det normalt att en valp är rädd? Har en valp på 5 månader som är extremt rädd och lättstressad. Vallhundsras som är känd för sitt...
Svar
18
· Visningar
2 659
Senast: Xomymy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp