"Var en häst som dog och ryttaren fastnade"

En kvinnlig ryttare skadades och fördes med ambulans till sjukhus i samband med en olycka vid en dressyrtävling i Laholm på lördagseftermiddagen.
Hästen dog – men tävlingarna fortsatte.
– Det är otrevligt när sådant här inträffar, säger dressyrmästaren Jan Brink som var på plats i Laholm. ...
[prbreak][/prbreak]
Källa / Läs mer:
http://www.expressen.se/kvallsposten/var-en-hast-som-dog-och-ryttaren-fastnade/
 
Jag tror att JB har fått liiiite för mycket betydelse här va? Det var ju tur att han avbröt sin ritt och talade om att de skulle ringa ambulans. :meh: Det hade säkert inte tävlingsledningen kommit på själv.
 
Jag tror att JB har fått liiiite för mycket betydelse här va? Det var ju tur att han avbröt sin ritt och talade om att de skulle ringa ambulans. :meh: Det hade säkert inte tävlingsledningen kommit på själv.

Kan inte ens tänka mig att han formulerat sig på det viset faktiskt. :laugh:
 
Konstig titel, inte minst..... Märkligt språk.
Nån som vet varför "hästen dog"? Föll den bara ihop efter en plötslig hjärtattack eller något liknande? Man pratar om dödsryckningar, inte en häst som skadats och måste avlivas på plats.
 
Konstig titel, inte minst..... Märkligt språk.
Nån som vet varför "hästen dog"? Föll den bara ihop efter en plötslig hjärtattack eller något liknande? Man pratar om dödsryckningar, inte en häst som skadats och måste avlivas på plats.

Kan det vara något liknande som när hopphästen Hickstead dog under en världscuptävling 2011? Då visade ju obduktionen brusten kroppspulsåder, den spruckna aortan orsakade hjärtsvikt och hästen dog. Då har jag för mig att hästen började snurra runt och sen segnade ner och den fick ryckningar om jag inte minns fel. Men troligast är väl att det görs en obduktion på denna hästen och att det tar tid att få svar. I övrigt kan vi nog bara spekulera än så länge. Fruktansvärt iallafall när detta händer och man förlorar en häst så plötsligt och dessutom ryttaren blev skadad i det här fallet.
 
. Då har jag för mig att hästen började snurra runt och sen segnade ner och den fick ryckningar om jag inte minns fel.

Nja snurrade runt gjorde väl inte Hickstead, han blev vinglig i bakdelen allra först och trillade på sidan men han sparkade en hel del vilket egentligen inte kan kallas ryckningar för det var betydligt mer än så. Finns flera videos men det är ju inte roligt att titta på :cry:

Hoppas ryttaren mår bra

Men rubriken "Var en häst som dog och ryttaren fastnade" :eek: Gick det verkligen inte formulera på ett vettigare sätt :mad:
 
Nja snurrade runt gjorde väl inte Hickstead, han blev vinglig i bakdelen allra först och trillade på sidan men han sparkade en hel del vilket egentligen inte kan kallas ryckningar för det var betydligt mer än så. Finns flera videos men det är ju inte roligt att titta på [
:cry:
:mad:/QUOTE] Jajag minns inte exakt för det var några år sedan. Skrev ur minnet och hade ingen lust att se videon nu. Så möjligt att mina minnesbilder inte är helt korrekta.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter I skuggan av VM reds det i helgen fyrstjärnig fälttävlan på de anrika tävlingarna i brittiska Blenheim. I den korta klassen föll en häst...
Svar
0
· Visningar
333
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En kvinnlig veterinär blev sparkad i huvudet när en häst stegrade sig i samband med att hon skulle undersöka den. Olyckan inträffade i...
Svar
0
· Visningar
441
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En häst och en ung ryttare blev på torsdagen påkörda i Tanum. Hästen dog på plats och ryttaren kördes i ambulans till sjukhus. Enligt...
Svar
0
· Visningar
371
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter En bil med hästsläp var med om en olycka på E18 strax innan ett på lördagseftermiddagen. En häst dog i samband med att släpet välte ner...
Svar
0
· Visningar
773
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp