Var får man hjälp för ätstörningar.

Ditt tvivel på om du är sjuk eller inte som växlar fram och tillbaka är bara ätstörningen som försöker fortsätta styra och ta makten över dig, ätstörningen får panik när den inser att den är på väg att möta rejält motstånd och besegras så på ett sätt är all den där paniken och rädslan och all oro ett bra tecken, ett tecken på att du gör precis det som en ätstörning inte vill. Det vill säga vara snäll mot sig själv och be om hjälp.
 
Jag överlevde :laugh:

Dock med några panikattacker på väg dit!
Tack för pepp bästa buke!
Nästa utmaning blir imorgon då jag ska ta upp det på jobbet.

Vad underbart att du får hjälp nu har följt din tråd från första stund och skrivit lite tidigare i den. har läst hela vägen och undrat hur det går för dig. Nu hade jag inte läst på ett tag så det var så fantastiskt att höra att du får hjälp. Hoppas vi får förtroendet att fortsätta att följa med på din resa, du är så otroligt stark som har tagit detta steget till hjälp och du är så snäll mot dig själv som gör detta. Det kommer säkerligen vara tuftt, jobbigt och du kommer att få svackor och bakslag men nu är du inte ensam längre utan du får kvalificerad professionell hjälp, du är så mycket värd detta.
 
Hejja dig!! 👏 Hoppast det är vettiga människor på ditt jobb som förstår. :heart
Ditt tvivel på om du är sjuk eller inte som växlar fram och tillbaka är bara ätstörningen som försöker fortsätta styra och ta makten över dig, ätstörningen får panik när den inser att den är på väg att möta rejält motstånd och besegras så på ett sätt är all den där paniken och rädslan och all oro ett bra tecken, ett tecken på att du gör precis det som en ätstörning inte vill. Det vill säga vara snäll mot sig själv och be om hjälp.
Vad underbart att du får hjälp nu har följt din tråd från första stund och skrivit lite tidigare i den. har läst hela vägen och undrat hur det går för dig. Nu hade jag inte läst på ett tag så det var så fantastiskt att höra att du får hjälp. Hoppas vi får förtroendet att fortsätta att följa med på din resa, du är så otroligt stark som har tagit detta steget till hjälp och du är så snäll mot dig själv som gör detta. Det kommer säkerligen vara tuftt, jobbigt och du kommer att få svackor och bakslag men nu är du inte ensam längre utan du får kvalificerad professionell hjälp, du är så mycket värd detta.
Tack vad fina ni är!
Jag går som sagt i behandling nu på heltid dvs vardagar på dagtid. Det är rejält tufft men ändå bra. Vissa dagar går lätt och andra är sanslöst jobbiga och ibland vill jag bara ge upp.
Jag har inte skrivit i tråden på ett tag då vissa dagar är det jobbigt att hålla på och skriva om det.
 
Tack vad fina ni är!
Jag går som sagt i behandling nu på heltid dvs vardagar på dagtid. Det är rejält tufft men ändå bra. Vissa dagar går lätt och andra är sanslöst jobbiga och ibland vill jag bara ge upp.
Jag har inte skrivit i tråden på ett tag då vissa dagar är det jobbigt att hålla på och skriva om det.


Förstår att det är tufft emellanåt men det bästa är ju att du får hjälp nu och förhoppningsvis bra verktyg för att hantera det i framtiden. Kämpa på, förstår att det blir jobbigt att skriva om det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ En person jag känner har drabbats av ME (vi kan kalla hen K) K är myndig, bor hemma. Har autism vilket förvärrar sjukdomen. K:s högsta...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 185
Senast: TinyWiny
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 199
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Jag både vill och inte vill gå till jobbet jag både vill och inte vill bry mig Men jag tror jag bryr mig för mycket och hur lär man sig...
Svar
13
· Visningar
1 122
Senast: escodobe
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 753
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp